Un microsite, també es conegut com minisite o weblet, és un terme de Disseny Web que es refereix a una pàgina web individual o a un grup de pàgines que estenen o amplien la funcionalitat de llocs web primaris. La pàgina d'inici d'un microsite segurament tingui la seva pròpia adreces web.
Típicament són utilitzats per a afegir un conjunt d'informació tant comercial com a editorial.Aquests llocs poden estar o no vinculats al lloc web principal i es poden retirar del servidor del lloc quan siguin utilitzats per a un objectiu temporal. La major distinció entre un microsite amb el seu lloc web mare és la seva funció específica.
Microsites utilitzats per a funcions editorials poden ser tant una pàgina o grup de pàgines que, per exemple, puguin contenir informació sobre una festa, un esdeveniment o document similar, proporcionant informació més exhaustiva de la que pugui donar el contingut més general del lloc web pare. Una comunitat o organització pot tenir un lloc web principal amb tota la informació bàsica de l'organització, però crear un microsite separat, temporal per informar sobre una activitat o esdeveniment en particular.
Sovint, els microsites són utilitzats per raons editorials per un negoci comercial per afegir valor editorial a la seva Web. L'objectiu comercial d'aquests microsites comercials, més enllà de la venda de productes, pot incloure el valor afegit a les visites dels usuaris per raons de marca com per a proporcionar contingut editorial i paraules clau que permetin augmentar les possibilitats d'inclusió en motors de cerca .
Els microsites poden ser utilitzats purament per motius comercials per proporcionar informació detallada sobre un producte o servei en particular o com a ajuda escrita sobre un producte en concret, com ara descrivint una tecnologia nova.
Molt sovint aquests microsites ténen noms diferents a les webs mares, així com paraules clau que siguin fàcilment cercables als buscadors, o inclús frases que tinguin un ús comú i que es poguin relacionar directament o es vol que es relacionin amb el producte, event o marca objecte de publicitat.
Aquest exemple m'agrada:
És un eslogan web, o com crear repercussió mediàtica.
La paraula eslògan deriva del gaèlic escocès sluagh-ghairm (que es pronuncia com slogorm), i que significa "crit de guerra", així com diu el seu origen, ha de cridar l'atenció, tenir contingut i sentit que estimuli el record.
Moltes vegades es fa servir la repetició.
Si no tens cap idea original aquí tens un creador d'eslògans instantani:
o d'acrònims (és una abreviació formada per lletres o segments d'altres paraules)
També podem dir que per complementar aquest joc de posicionament on-line es poden realitzar també registres a les diferents xarxes socials que hi ha avui en dia. Crear un nou perfil específic per al teu "nom de marca", crear un "blog" que et relacioni directament; inclús pots crear grups de facebook o twitter específics, que moltes vegades ténen molta més relevància que la pròpia web mare.
D'això es pot dir Marketing Viral On-line, també, sempre que puguis crear un espai on crear relacions amb el públic objectiu i mantenir un feedback de participació directa.
Tot va començar pel microsite:
www.quetecalleskarmele.com (web retirada, però que va marcar un abans i un després...
És la importancia del nom del domini per tenir un bon posicionament web.
*el nom ha de ser original.
*que no hi hagi moltes pàgines que tinguin aquest nom.
*si és un nom comú relacionar-lo amb el servei que es vol oferir o la zona geogràfica que es vulgui cobrir.
*donar-li personalitat al domini amb una ideologia estratègica identitària.
Així una penya de l'atletic per exemple:
Un microsite de Sol Melià pels seus viatjes a Cuba:
Blog que ha fet servir un eslogan publicitari com a nom/domini:
Hi ha que relaciona la marca amb eslogan que la determina:
etc etc