Comunicació a la Industria Farmacèutica

Comunicació a la Industria Farmacèutica

La industria farmacèutica és un negoci, només pels països desenvolupats, on es poden alleugerir algunes malalties amb tractaments.

És la segona industria que recapta més diners després de la industria armamentística.
No sabem fins a quin punt és ètic o no tot aquest negoci, que cada vegada sembla més obscur.
Sobretot després de la temuda Grip A que alguns comenten que va ser feta per vendre tones de productes de farmàcia. Com sabem que la resta de malalties no han estat també una creació de laboratori?
Hem d’agrair també que molts d'aquests productes ens solucionen molt la vida, del dia a dia, aquesta vida del "primer món", d’ estar-se vuit hores o més ficada a un edifici ple de radiació electrònica, o pel carrer contaminat, o menjant productes amb innumerables tractaments químics.

La salut, ara la volen privatitzar al nostre voltant, després de tan esforç de les persones per garantir uns mínims de benestar social, no ens deixem enganyar. Mantenim el que tenim i ajudem a estendre aquests beneficis a la resta del món on no ho tenen. Que no juguin amb la nostra salut!

S'ha de tenir en compte també que cap producte cura res, només disminueix o alleugera els problemes de salut.

Sabem també que moltes vegades, no sempre,  amb una alimentació correcta podrem aconsseguir el mateix que fan els medicaments.
+info:  http://nutricion.doctissimo.es/comida-sana/alimentacion-vegetariana/cuando-aparece-esta-alternativa-alimentaria.html

Ara ha sorgit també la tendència a fer-se anàlisis moleculars que et diuen quins aliments et beneficien i et fan mal segons el teu metabolisme, cosa que està ajudant a molta gent en tractaments com el càncer. Però aquests anàlisis són molt cars i només estàn a l'abast d'uns pocs privilegiats.
+ info: http://es.wikipedia.org/wiki/An%C3%A1lisis_moleculares_de_ADN
http://terapiadelcanguro.novaxove.com/tag/analisis-molecular/


*video de qüestiona la ètica de la industria farmacèutica:



Productes farmacèutics: comunicació actual.

1.       Productes ètics: amb recepta mèdica, amb la patent vigent.

             EFP/OTC: medicament sense recepta mèdica, ex. aspirina.

3.       EFG: medicament amb recepta mèdica, genèric, sense patent. ex. Ibuboprofe.

4.       Productes hospitalaris. ex. venes.

5.       Pharafarmàcia. ex. cremes per les arrugues.

6.       Aliments funcionals. ex. Actimel.

PRODUCTES ÈTICS.

PATENTS
Una empresa farmacèutica al crear una nova molècula per fer un nou medicament compra la patent a tots els països on vol comercialitzar-la, i aquest dret de venda li perdura durant 20 anys.
Durant aquests 20 anys existeixen diferents fases:
1.       Investigació + Comprovació + Autorització legal de comercialització: 15 anys.
2.       Venda: 5-7 anys finals de la patent, per amortitzar tota la despesa anterior.

Cicle de vida del producte ètic farmacèutic:

Etapa 0: Coneixement:
Previ a la sortida a la venda del producte. Fem força al mercat amb accions de pre-marketing, donant a conèixer el producte.
Pre-marketing: escalfa motors, crear expectativa, tantejar el mercat, esperant l’autorització de la comercialització legal del producte patentat.
Accions a congressos, presentacions de noves investigacions, notícies, etc.
Es posa en marxa la xarxa de vendes amb les visites personalitzades a metges.
Accions de publicity amb notes de premsa difonent el treball d’investigació del laboratori, sobretot a mitjans especialitzats i també a convencionals.
Co-marketing / Co – Publicitat, cedint la patent a dos laboratoris més, que fan les mateixes accions de comunicació però amb altre nom.
Així l’objectiu és crear expectativa i sensibilitzat els diferents stakeholders.



Etapa 1: Introducció del nou producte en el mercat.
Interessa difondre ràpidament i en gran mesura a tot els consumidors sobre el nou producte per acaparar mercat i créixer ràpid. S’ha de recuperar l’ inversió feta durant els anys d’investigació,  comprovació, patent i autorització.
L’objectiu és arribar a la totalitat de metges del territori (45.000 professionals), i a tot el públic potencial amb promocions, publicitat directa, accions de marketing (teaser, premsa, web, marketing  on-line, rrpp,  etc).
Notes de premsa  y Publicitat que recolzin l’acció de les visites.
Xarxa de Vendes: primordials en aquesta fase per donar a conèixer en profunditat el producte, feina que pot entendre’s durant més d’un any d’accions: treballar be el producte, presentació en solitari d’aquest, coneix-se’l científicament i personalitzar el producte al metge.

Etapa 2: Creixement / Desenvolupament.
Etapa d’ assolir un ampli mercat de vendes, amb un creixement ràpid i fort. Es buscarà fidelitzar al consumidor per projectar vendes a mig termini de temps, buscant i donant més valor de producte i menys informació.  Baixa una mica la inversió publicitària.
Objectiu: aconseguir el màxim número de pacients que prenguin el nostre producte / tractament.
Publicitat amb més repeticions, per assolir més mercat i més consum possible.
Congressos: el producte te ja 2 anys i es poden dur a terme noves investigacions i cercar nous valors afegits del mateix.
Publicitat de recolzament, repeticions.
Xarxa de vendes: treballa menys el producte, aprofita l’embranzida d’aquest per presentar-ne de nous.

Etapa 3: Maduresa.
Es busca mantenir el producte amb promocions que donin valors al producte.
El producte ja te de 8 a 10 anys al mercat, es te el producte present, es ven sol.
Només cal publicitat de record i manteniment. No es fa res a congressos, perquè són molt cars, ni notes de premsa si no hi ha novetats, ni s’investiga, no cal, i no interessa invertir res perquè es perd la patent en breu i passarà a ser genèric.

Etapa 4: Declivi.
Mantenir el màxim de temps possible el producte amb el màxim de vendes possibles.
Possible rellançament del producte amb nous valors afegits.
No s’inverteix res, es perd la patent,  es deixa de treballar, i es viu de la renda de les vendes.
És llavors el negoci d’un altre tipus de laboratori i producte genèric.
Aquestes fases normalment ocupen un temps d’uns 10 anys.

Públics:
Laboratoris  -> Metge -> Pacient.
Govern / Ministeri de Salut / Conselleria /
Mitjans de comunicació generals i especialitzats, ex. Diario Médico.
Col·legis de metges, Associacions de consumidors, Farmàcia, etc.
Universitats, etc.

Canals de comunicació:

1.       Xarxa de vendes. Visites a metges. Acte de RRPP. Objectiu: que el metge recepti aquest producte i no un altre. Visitador: fulletons amb les qualitats i valors del producte. ( Barra lliure de regals, mostres, etc).

2.       Congressos. Fòrums professionals especialitzats. Fòrum de comunicació de novetats. Actes científics. Organitzats per Laboratoris, Col·legis, etc. Sempre especialitzats en sectors de la salut concrets. Actes d’explicació de noves investigacions, novetats, etc.

3.       Publicitat:  insercions a mitjans especialitzats del sector, publicacions amb molt tiratge. És un suport per a la xarxa de vendes i als congressos.
Ex. Diario Médico. Diari de 75.000 tirada d’exemplars.

4.       Notes de premsa.  Publicity. Publicació d’informació als propis mitjans generals i especialitzats de noticies, novetats, investigacions, etc.