Ves al contingut principal

Comunicació a la Industria Farmacèutica

Comunicació a la Industria Farmacèutica

La industria farmacèutica és un negoci, només pels països desenvolupats, on es poden alleugerir algunes malalties amb tractaments.

És la segona industria que recapta més diners després de la industria armamentística.
No sabem fins a quin punt és ètic o no tot aquest negoci, que cada vegada sembla més obscur.
Sobretot després de la temuda Grip A que alguns comenten que va ser feta per vendre tones de productes de farmàcia. Com sabem que la resta de malalties no han estat també una creació de laboratori?
Hem d’agrair també que molts d'aquests productes ens solucionen molt la vida, del dia a dia, aquesta vida del "primer món", d’ estar-se vuit hores o més ficada a un edifici ple de radiació electrònica, o pel carrer contaminat, o menjant productes amb innumerables tractaments químics.

La salut, ara la volen privatitzar al nostre voltant, després de tan esforç de les persones per garantir uns mínims de benestar social, no ens deixem enganyar. Mantenim el que tenim i ajudem a estendre aquests beneficis a la resta del món on no ho tenen. Que no juguin amb la nostra salut!

S'ha de tenir en compte també que cap producte cura res, només disminueix o alleugera els problemes de salut.

Sabem també que moltes vegades, no sempre,  amb una alimentació correcta podrem aconsseguir el mateix que fan els medicaments.
+info:  http://nutricion.doctissimo.es/comida-sana/alimentacion-vegetariana/cuando-aparece-esta-alternativa-alimentaria.html

Ara ha sorgit també la tendència a fer-se anàlisis moleculars que et diuen quins aliments et beneficien i et fan mal segons el teu metabolisme, cosa que està ajudant a molta gent en tractaments com el càncer. Però aquests anàlisis són molt cars i només estàn a l'abast d'uns pocs privilegiats.
+ info: http://es.wikipedia.org/wiki/An%C3%A1lisis_moleculares_de_ADN
http://terapiadelcanguro.novaxove.com/tag/analisis-molecular/


*video de qüestiona la ètica de la industria farmacèutica:



Productes farmacèutics: comunicació actual.

1.       Productes ètics: amb recepta mèdica, amb la patent vigent.

             EFP/OTC: medicament sense recepta mèdica, ex. aspirina.

3.       EFG: medicament amb recepta mèdica, genèric, sense patent. ex. Ibuboprofe.

4.       Productes hospitalaris. ex. venes.

5.       Pharafarmàcia. ex. cremes per les arrugues.

6.       Aliments funcionals. ex. Actimel.

PRODUCTES ÈTICS.

PATENTS
Una empresa farmacèutica al crear una nova molècula per fer un nou medicament compra la patent a tots els països on vol comercialitzar-la, i aquest dret de venda li perdura durant 20 anys.
Durant aquests 20 anys existeixen diferents fases:
1.       Investigació + Comprovació + Autorització legal de comercialització: 15 anys.
2.       Venda: 5-7 anys finals de la patent, per amortitzar tota la despesa anterior.

Cicle de vida del producte ètic farmacèutic:

Etapa 0: Coneixement:
Previ a la sortida a la venda del producte. Fem força al mercat amb accions de pre-marketing, donant a conèixer el producte.
Pre-marketing: escalfa motors, crear expectativa, tantejar el mercat, esperant l’autorització de la comercialització legal del producte patentat.
Accions a congressos, presentacions de noves investigacions, notícies, etc.
Es posa en marxa la xarxa de vendes amb les visites personalitzades a metges.
Accions de publicity amb notes de premsa difonent el treball d’investigació del laboratori, sobretot a mitjans especialitzats i també a convencionals.
Co-marketing / Co – Publicitat, cedint la patent a dos laboratoris més, que fan les mateixes accions de comunicació però amb altre nom.
Així l’objectiu és crear expectativa i sensibilitzat els diferents stakeholders.



Etapa 1: Introducció del nou producte en el mercat.
Interessa difondre ràpidament i en gran mesura a tot els consumidors sobre el nou producte per acaparar mercat i créixer ràpid. S’ha de recuperar l’ inversió feta durant els anys d’investigació,  comprovació, patent i autorització.
L’objectiu és arribar a la totalitat de metges del territori (45.000 professionals), i a tot el públic potencial amb promocions, publicitat directa, accions de marketing (teaser, premsa, web, marketing  on-line, rrpp,  etc).
Notes de premsa  y Publicitat que recolzin l’acció de les visites.
Xarxa de Vendes: primordials en aquesta fase per donar a conèixer en profunditat el producte, feina que pot entendre’s durant més d’un any d’accions: treballar be el producte, presentació en solitari d’aquest, coneix-se’l científicament i personalitzar el producte al metge.

Etapa 2: Creixement / Desenvolupament.
Etapa d’ assolir un ampli mercat de vendes, amb un creixement ràpid i fort. Es buscarà fidelitzar al consumidor per projectar vendes a mig termini de temps, buscant i donant més valor de producte i menys informació.  Baixa una mica la inversió publicitària.
Objectiu: aconseguir el màxim número de pacients que prenguin el nostre producte / tractament.
Publicitat amb més repeticions, per assolir més mercat i més consum possible.
Congressos: el producte te ja 2 anys i es poden dur a terme noves investigacions i cercar nous valors afegits del mateix.
Publicitat de recolzament, repeticions.
Xarxa de vendes: treballa menys el producte, aprofita l’embranzida d’aquest per presentar-ne de nous.

Etapa 3: Maduresa.
Es busca mantenir el producte amb promocions que donin valors al producte.
El producte ja te de 8 a 10 anys al mercat, es te el producte present, es ven sol.
Només cal publicitat de record i manteniment. No es fa res a congressos, perquè són molt cars, ni notes de premsa si no hi ha novetats, ni s’investiga, no cal, i no interessa invertir res perquè es perd la patent en breu i passarà a ser genèric.

Etapa 4: Declivi.
Mantenir el màxim de temps possible el producte amb el màxim de vendes possibles.
Possible rellançament del producte amb nous valors afegits.
No s’inverteix res, es perd la patent,  es deixa de treballar, i es viu de la renda de les vendes.
És llavors el negoci d’un altre tipus de laboratori i producte genèric.
Aquestes fases normalment ocupen un temps d’uns 10 anys.

Públics:
Laboratoris  -> Metge -> Pacient.
Govern / Ministeri de Salut / Conselleria /
Mitjans de comunicació generals i especialitzats, ex. Diario Médico.
Col·legis de metges, Associacions de consumidors, Farmàcia, etc.
Universitats, etc.

Canals de comunicació:

1.       Xarxa de vendes. Visites a metges. Acte de RRPP. Objectiu: que el metge recepti aquest producte i no un altre. Visitador: fulletons amb les qualitats i valors del producte. ( Barra lliure de regals, mostres, etc).

2.       Congressos. Fòrums professionals especialitzats. Fòrum de comunicació de novetats. Actes científics. Organitzats per Laboratoris, Col·legis, etc. Sempre especialitzats en sectors de la salut concrets. Actes d’explicació de noves investigacions, novetats, etc.

3.       Publicitat:  insercions a mitjans especialitzats del sector, publicacions amb molt tiratge. És un suport per a la xarxa de vendes i als congressos.
Ex. Diario Médico. Diari de 75.000 tirada d’exemplars.

4.       Notes de premsa.  Publicity. Publicació d’informació als propis mitjans generals i especialitzats de noticies, novetats, investigacions, etc.



Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

publicidad sexista

seguimos viendo aún ahora publicidad machista...
la mayoría de religiones se pusieron de acuerdo allá por la fecha que nació Jesucristo para denostar a la mujer de manera directa... y parece que a día de hoy esta misión sigue en pie... y nadie hace nada...
pero sigue sucediendo...

como vemos en su última campaña Coca cola decide que para acompañar a su curvilínea botella de su preciado licor... sea acompañada por un chico joven estilo hipster o perroflauta... con su guitarra al más puro estilo hippie setentero ¿o guitarrista de coro de iglesia?...


sin eslogan la imagen envía un sutil mensaje a los jóvenes para cambiar la cerveza por la bebida negra... quizás...


en el cartel que aparece una mujer... sólo aparecen unos grandes labios que se nota han sido aumentados por photoshop... y tras la botella denota un mensaje sexual... directo...
a mi personalmente me parece que no debería verse tan claramente la diferencia entre la imagen de la mujer y la del hombre... en una misma campaña pub…

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA

¿QUIERES CONSEGUIR MÁS SEGUIDORES EN LA PÁGINA DE FACEBOOK?¿QUIERES CONSEGUIR VENTAS DIRECTAS DESDE FACEBOOK?¿QUIERES CREAR DINAMISMO EN LAS PUBLICACIONES DE FACEBOOK?¿QUIERES DIFERENCIARTE EN LAS REDES SOCIALES DE TU COMPETÉNCIA?¿QUIERES INFLUENCIAR EN TUS PÚBLICOS DE MANERA ORIGINAL?¿QUIERES CAPTAR NUEVOS CLIENTES POTENCIALES?

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA:

PUBLICACIONES DIARIAS CREATIVAS RELACIONADAS CON TUS PRODUCTOS Y SERVICIOSIMAGENES CREATIVASTEXTOS DINÁMICOS QUE CREAN RELEVÁNCIA E INTERÉS EN TU ENTIDADARTÍCULOS PARA BLOG Y WEB DE CALIDAD QUE APORTEN POSICIONAMIENTO SEO NATURAL PARA TU WEBGESTIÓN CREATIVA DE REDES SOCIALES EN: FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM LINKEDIN PINTEREST YOUTUBE GOOGLE+ etc

CREACIÓN Y GESTIÓN DE TIENDAS ONLINE MAGENTO
CREACIÓN Y GESTIÓN DE CONTENIDOS PARA REDES SOCIALES \ SOCIAL MEDIA \ COMMUNITY MANAGER
DISEÑO GRÁFICO APLICADO  IMAGEN CORPORATIVA / LOGOTIPOS / CARTELES / CATÁLOGOS DIGITALES / PRESENTACIONES VIDEO ONLINEFOTOGRAFÍA DIGITAL \ RETOQUE…

la publicitat emocional ongs excesiva a barcelona

Pots veure a cada un dels costats d'una estació de bus de Barcelona un anunci de que mor un nen cada 20 segons i a l'altre banda un de un entrepà de fast food, categòricament hipòcrita. El missatge seria menja merda i dóna diners per que els nens no morin de gana


Aquests dies tinc que fer servir el metro i al entrar sents com una mica de depressió...
potser per veure la cara aburrida o inert de la get anant a la feina... a l'agost... potser per no tenir feina o per un problema pitjor...

a més de que la situació actual de la gent és bastant agobiant et trobes a les andanes cartells petits, grans i enormes, amb missatges molt intensos de publicitat emocional...
així els metges sense fronteres et claven l'eslògan: "el pitjor de les vacunes és no tenir-ne" i un número per enviar un sms amb el que es fa un donatiu parcial del total que déu quedar-se l'empresa que ho gestiona...
a un altre cartell els nens malalts de leucèmia... a un altre els d'Aldees infantils.…