Passa al contingut principal

perquè la Publicitat fa mania?




T'enrecordes d'algun anunci que no et fes mania?

Des de sempre la publicitat sol fer mania, perquè en general presenta models idíl·lics de persones humanes, exemples de vides creades per fer emmirallar la gent, i crear o descobrir unes necessitats en la comunitat on vulgui accedir.

Feia mania veure el nen de Danone que donava iogurt a la seva mare. 
Fa mania ara mirar els anuncis on sembla que la gent gaudeix d'un estiu genial, quan la majoria de gent o està treballant a feines precàries o pitjor, no tenen ni això, ni una feina, com el "Fantastic" de Estrella Dam i el seu #mediterraniament.  "

"Los cuerpos Danone" feien molta mania. 
Afegeix la llegenda

L'anunci del cotxe que cantava "giropa", feia mania.


Quan surt la gent cantant cançons idiotes només per cridar l'atenció del seu target, fa molta mania.



La publicitat i la creativitat dels grans professionals de la comunicació volen transmetre missatges a uns receptors, un perfil de gent segmentat de la societat, per uns hàbits i característiques comunes.

Volen enviar una idea, perquè enviar més d'una seria molt més complicat, en algun format que atregui l'atenció de la gent i el motivi a repensar aquest concepte, per mantenir-lo a la seva memòria.

Volen envair la teva memòria.

Per envair-te o envair el target, primer hauràs de conèixer bé allò que vols comunicar, el producte i/o servei,  [ja no hi ha només productes, ara tot són serveis o millores per a la teva vida] examinar-lo i controlar el fet beneficiós que pot interessar al teu públic, què de bo ofereixes millor que la resta de coses que hi ha al món?

Per què t'han de comprar a tu i no a la teva competència?

Hi ha molta de competència, així allò a comunicar s'ha de diferenciar mitjançant potenciadors de valors afegits que poden aportar, suggerir, millorar la teva emoció i la teva vida, per què així et vingui de gust consumir-la, i sobretot comprar-la. T'ho compro! Et compro!



El nostre cervell està fart ja de rebre milions de missatges i sobretot repetits, seguint el motlle del model, de fer valer valors com allò perfecte, la parella perfecta que marxa de viatge, amb el fisic perfecte, la familia perfecte, la feina perfecta, el cotxe, el mòbil...


Has vist molts anuncis de mòbils?

Gairebé ni surt el mòbil, surt allò que pots fer amb ell, fer fotos, comunicar-te. Ara mateix son els anuncians que més estàn adaptant-se als nous valors, per que és a través d'aquets productes fusionats en serveis que ofereixen aquest canvi social i de consum, canvi d'hàbits humans.

[Ara ja no és tan important ser perfecte, com fer-te valer i sobretot poder comunicar-te millor, entretenir-te i gaudir de la teva vida única íntima, individual i col.lectiva.]






Apel·len a la unió de la gent, la humanitat, compartir, millorar junts, a través de facilitats i serveis que ajuden per que tot això es pugui millorar amb aquests productes.

És el codi de la circul·lació de la nostra ment humana.
Dir allò que volen / volem sentir.

La ment humana.

Les persones percebem el missatge amb els 5 sentits i així captem la nostra realitat.


És la clau programada al nostre cervell per accedir a la nostra memòria.


El magatzem de memòria gaudeix d'una jerarquia egoista basada en la suposada necessitat que en tindrem d'aquelles dades, si ho necessitarem:

  • sovint
  • mitjanament
  • ho farem servir de tant en tant
  • gairebé mai

[És qüestió de superviure.]

Processem les idees amb una velocitat impressionant, tant que la majoria de conceptes tenen un altíssim grau de volatilitat.

Però tenim un control del 90% de magatzem sobre tot allò que captem amb els nostres sentits.

Podem veure a algú que creua el carrer, i si no  res que ens cridi l'atenció ens oblidarem per a la resta de la nostra existència, però si l'home, és vell, va despentinat, va vestit de manera rara i es pensa que dirigeix l'orquestra filharmònica de Londres mentre toca la novena simfonia de Beethoven potser el faràs cas, i ho recordaràs.

Així els publicistes t'han de cridar l'atenció, potser amb coses absurdes, amb coses que et facin mania, que et regirin les idees, que et facin fer la volta, regirar el teu món, de tot allò que has vist fins al moment present.

Però si no els escoltes no poden comunicar res...

És allò primer i essencial en comunicació, que el teu interlocutor t'escolti.

I per això de fer el que sigui, música, acció, color, absurd, etc, per atreure't, i pum, si ho aconsegueixen, amb el que sigui, ja t'han caçat!

+ La voluntat de cada persona és lliure.
+ La memòria és programable.

Faré que al teu cap succeeixin coses i tu no ho puguis evitar.

Et puc fer recordar...
si comprenc com funciona el teu cervell humà....

L'entrada d'idees al cap és una explosió quimica!

* Sodi --->>>
  A) Na+ >> AMPA (receptor del cervell) >>
  B) Na+ >> ------->>> NMDA >> [ NEURONES] PERCEPCIÓ
  C) K [Potassi]----------------SODI----------------->>> 
   <----- ----="" sinopsis="">> IDEA+ FORTA + DE 50.000 RECORDS/SEGON

*
En un primer pas A la idea entra al cervell amb suficient força sobre els sentits entra a la ment trencant una primera barrera gràcies a fer una explosió de sodi al receptor AMPA.
Aquest és l'efecte que en primer terme volen provocar els anuncis, si passen la fase A, seran escoltats.



Si passen a la fase B és per què són suficientment interessants per la persona i són comunicats a la neurona, NMDA, neurotransmissor, que són les responsables de la percepció de cada persona.

Si allò que provoquen als sentits és d'interès suficient per al cervell, es provoca una reacció química més forta amb Potassi "K", i és quan es comença a recordar i a dipositar a la memòria, però haurà de ser molt intens, important i/o necessari per poder arribar fins aquest punt.



Amb les idees que comuniques pots millorar o no al teu públic. 

Pots envilir o ennoblir. Tu tries.

Judith Díaz Garcés
Publicitat creativa
Lutxana art*

Entrades populars d'aquest blog

Rituals de Sant Joan. NIT DE BRUIXES

Per Sant Joan, a part de tirar petards, també hi ha rituals per a fer. 


Foc i fogueres
-Saltar la foguera per purificar-se.
-La tradició diu que si els enamorats salten una foguera set vegades agafats de les mans, seran feliços plegats la resta de les seues vides.
-Era costum acostar-hi els infants per prevenir-los dels mals.
-També com a mètode purificador, es llençaven objectes vells i cabeces d'alls per menjar-se-les després.
-Si una brasa o una espurna toca la roba que porta una persona aquesta Nit, la persona es casarà abans que acabi l'any.
-Tradicionalment es tiraven brases als pous per purificar l'aigua.
-Les cendres, per la seua banda, tenen la capacitat de guarir els ulls de poll, les malalties de la pell, els grans de la cara, els eczèmes i eviten la suor de les mans.
-Per guarir malalties o per fer forts els infants, hom s'acosta al foc o es passeja per damunt de les brases, ja que aquesta nit sembla que no cremen (millor no provar-ho).

L'aigua -Segons antigues tr…

alimentació per grup sanguini

Segons James i Peter D' Adamo cada grup sanguini te unes necessitats i unes característiques pròpies que fan que uns aliments els siguin més beneficiosos i altres menys. 

Video que explica la compatibilitat com a personalitat entre grups sanguinis:
https://youtu.be/EQ1fsOm8Udc

Dons hi ha 4 tipus de dietes a seguir segons el teu tipus de sang: Sang del Tipus 0Sang del Tipus ASang del Tipus BSang del Tipus ABLa bona o mala assimilació dels aliments està condicionada pel nostre grup sanguini fins al punt que en cada grup: A, B , AB i O, hi ha aliments que són perjudicials , altres beneficiosos i altres neutres . Asseguren que moltes malalties poden deure al mer consum d'aliments no adequats per al nostre grup sanguini . D'altres, en canvi , ens ajudarien a curar . Fins i tot afirmen que en això està la raó que moltes persones no aconsegueixin aprimar-se quan es posen a dieta .
El doctor Landsteiner va descobrir la raó de per què unes persones morien després d'una transfusió d…

Virginia Blanes el corazón del dragón #misticacreativa

Este verano he descubierto por casualidad, como las mejores cosas, a esta gran mujer que ha supuesto en mi vida un antes y un después Virginia Blanes.
La descubrí buscando dragonesen Internet, en concreto las palabras " corazón de dragón" y las metáforas de la vida.
*simbología del dragón
El dragón encierra nuestra parte de sombra, eso que hay en nosotros y que, pese a la fuerza interna que tiene, no queremos aceptar pero que está allí. La sombra es una realidad del mundo dual que nos hace que si amamos a algo odiamos a lo contrario, que si deseamos esto, evitamos aquello. La pureza no puede existir en un mundo dual y de eso es de lo que se encarga el dragón, en decirnos que hay parte de sombra en nosotros. La famosa idea del amor incondicional sólo es posible si no hay sombra, y porque no es siempre posible vivir así, tememos al dragón. En resumen: el dragón defiende todo aquello que no queremos ver, por eso se le teme. ¿Qué es entonces vencer al dragón? Es alcanzar la pureza d…