Ves al contingut principal

potenciar la creativitat amb meditació by david lynch

Com potencializar la teva creativitat amb la meditació? 
David Lynch t'ho explica

¿Cómo potencializar tu creatividad con la meditación? David Lynch te lo explica

Són abundants els famosos que han impulsat des de fa dècades a Occident la pràctica de la meditació (consulta aquí una llista de 10 inspiradores persones assídues a la meditació). Fora de les ambicions creatives o místiques que puguin ells tenir, aquesta pràctica constitueix un mecanisme d'equilibri entre els aspectes emocionals, mentals i físics. 
Quan algú aconsegueix meditar, sens dubte obté una sensació plaent de si mateix i amplia el seu horitzó de possibilitats.

Un dels promotors més actius d'aquesta tècnica és David Lynch, qui quan estava en banca rota al 1977, filmant els inicis de "Ereaserhead", va trobar en la meditació l'impuls necessari per continuar dedicant-se al cinema gravant una escena durant quatre anys d'aquesta pel · lícula. 

Entre els principals beneficis que Lynch atribueix a la meditació, està l'eradicació o disminució de la negativitat, un "desennuvolament" de la ment per trobar possibilitats que abans no "vèiem".

Altres coneguts impulsors d'aquesta tècnica a Occident son figures com Mick Jagger dels Rolling Stones o George Harrison i Paul McCartney de The Beatles, aquest darrer va arribar a afirmar que en els anys seixanta la joventut acabava una dècada de psicodèlia sense gaires conseqüències reals, per a ell la meditació va arribar a ser una via de gaudir i donar-li sentit a tot aquell moviment.

Per la seva banda David Lynch va escriure el llibre "Catching the big Fish" en pro d'aquesta pràctica, també va fundar la David Lynch Foundation for Consciousness-Based Education and Peace.
"Catching the Big Fish" part de la metàfora entre les idees i la pesca. Si un vol atrapar els peixos petits es queda a la vora de l'aigua, però si el que es desitja és el peix gran, la bassa s'ha de dirigir a aigües profundes.

Quan meditem ingressem a un estat de consciència i de percepció més penetrant de les nostres pròpies idees i de nosaltres mateixos. D'acord amb el creador de Twin peaks, aquesta experiència expandeix les capacitats artístiques.

Per Lynch els pensaments creatius van emergint quan es medita potser replicant l'acte de florir que observem en la natura. 

Considera també que aquesta pràctica és una bona eina per als nens, per la qual cosa hauria de ser inclosa en els plans d'estudi. 
La fundació David Lynch, fondeja aquest tipus d'entrenament avocat específicament a la meditació transcendental, a les escoles. La dualitat entre les estrambòtiques, i per moments psicòtiques, narratives que imprimeix en les seves pel · lícules contrasta amb la tranquil · litat i pau lligada a la meditació que fomenta, la qual cosa segurament li diverteix i a més ens recorda que el principal benefici de la pràctica d'aquesta és la claredat.

Potser la principal aportació de la meditació és que percebem allò bo i allò dolent del món, però la diferència és que aconseguim arribar a estar tranquils amb la nostra realitat, una mena d'acceptació de la creació tal com és, exempta de qualificacions pel mig, de judicis, prejudicis, i que eventualment ens remet a l'estat més radiant al que podem accedir com a éssers humàn, la unitat amb el seu medi.

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

publicidad sexista

seguimos viendo aún ahora publicidad machista...
la mayoría de religiones se pusieron de acuerdo allá por la fecha que nació Jesucristo para denostar a la mujer de manera directa... y parece que a día de hoy esta misión sigue en pie... y nadie hace nada...
pero sigue sucediendo...

como vemos en su última campaña Coca cola decide que para acompañar a su curvilínea botella de su preciado licor... sea acompañada por un chico joven estilo hipster o perroflauta... con su guitarra al más puro estilo hippie setentero ¿o guitarrista de coro de iglesia?...


sin eslogan la imagen envía un sutil mensaje a los jóvenes para cambiar la cerveza por la bebida negra... quizás...


en el cartel que aparece una mujer... sólo aparecen unos grandes labios que se nota han sido aumentados por photoshop... y tras la botella denota un mensaje sexual... directo...
a mi personalmente me parece que no debería verse tan claramente la diferencia entre la imagen de la mujer y la del hombre... en una misma campaña pub…

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA

¿QUIERES CONSEGUIR MÁS SEGUIDORES EN LA PÁGINA DE FACEBOOK?¿QUIERES CONSEGUIR VENTAS DIRECTAS DESDE FACEBOOK?¿QUIERES CREAR DINAMISMO EN LAS PUBLICACIONES DE FACEBOOK?¿QUIERES DIFERENCIARTE EN LAS REDES SOCIALES DE TU COMPETÉNCIA?¿QUIERES INFLUENCIAR EN TUS PÚBLICOS DE MANERA ORIGINAL?¿QUIERES CAPTAR NUEVOS CLIENTES POTENCIALES?

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA:

PUBLICACIONES DIARIAS CREATIVAS RELACIONADAS CON TUS PRODUCTOS Y SERVICIOSIMAGENES CREATIVASTEXTOS DINÁMICOS QUE CREAN RELEVÁNCIA E INTERÉS EN TU ENTIDADARTÍCULOS PARA BLOG Y WEB DE CALIDAD QUE APORTEN POSICIONAMIENTO SEO NATURAL PARA TU WEBGESTIÓN CREATIVA DE REDES SOCIALES EN: FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM LINKEDIN PINTEREST YOUTUBE GOOGLE+ etc

CREACIÓN Y GESTIÓN DE TIENDAS ONLINE MAGENTO
CREACIÓN Y GESTIÓN DE CONTENIDOS PARA REDES SOCIALES \ SOCIAL MEDIA \ COMMUNITY MANAGER
DISEÑO GRÁFICO APLICADO  IMAGEN CORPORATIVA / LOGOTIPOS / CARTELES / CATÁLOGOS DIGITALES / PRESENTACIONES VIDEO ONLINEFOTOGRAFÍA DIGITAL \ RETOQUE…

la publicitat emocional ongs excesiva a barcelona

Pots veure a cada un dels costats d'una estació de bus de Barcelona un anunci de que mor un nen cada 20 segons i a l'altre banda un de un entrepà de fast food, categòricament hipòcrita. El missatge seria menja merda i dóna diners per que els nens no morin de gana


Aquests dies tinc que fer servir el metro i al entrar sents com una mica de depressió...
potser per veure la cara aburrida o inert de la get anant a la feina... a l'agost... potser per no tenir feina o per un problema pitjor...

a més de que la situació actual de la gent és bastant agobiant et trobes a les andanes cartells petits, grans i enormes, amb missatges molt intensos de publicitat emocional...
així els metges sense fronteres et claven l'eslògan: "el pitjor de les vacunes és no tenir-ne" i un número per enviar un sms amb el que es fa un donatiu parcial del total que déu quedar-se l'empresa que ho gestiona...
a un altre cartell els nens malalts de leucèmia... a un altre els d'Aldees infantils.…