Ves al contingut principal

el banc dels aliments

 Mònica Montseny, una de las voluntarias del Banc dels Aliments que participará en la campaña de recogida de alimentos básicos.
Mònica Montseny, una de las voluntarias del Banc dels Aliments que participará en la campaña de recogida de alimentos básicos. JOSEP GARCIA 
font: http://www.elperiodico.com/es/noticias/sociedad/banc-dels-aliments-intentara-hoy-sabado-recoger-800-toneladas-comida-1238142
Actualment a Catalunya hi ha un 20% de persones en nivell de probressa que no poden realitzar 3 menjars com recomanen els experts en nutrició i entre aquests els nens i nenes són els més afectats.
Aquest estiu s'han creat esplais amb menjador per garantir l'esmorçat i el dinar de molts nens i nenes, com ho he pogut comprovar personalment per exemple al Centre Esportiu del Guinardó.

Altres accions que fan possible aquests "dinars" és el cas del Banc dels aliments:

què és el Banc dels aliments?
El Banc dels Aliments és una fundació benèfica privada, de més de 140 persones, sense ànim de lucre, amb l'objectiu de lluitar contra la fam d’aquí i promoure l'ús posterior dels aliments consumibles dels supermercats i mercats no comercialitzats, i  fer-los arribar a les persones més necessitades mitjançant accions com els menjadors escolars d'estiu.

quines entitats col.laboren amb el Banc dels aliments?

Entitats donadores
Conveni de 2008: el Banc dels Aliments té cedit un magatzem on recull excedents de producte fresc del mercat majorista Mercabarna. 
Objectiu: incrementar les aportacions de producte fresc excedentari i lluitar contra el malbaratament.

Entitats receptores
Atualment són 334 entitats privades d’iniciativa social, sense afany de lucre, que ajuden d’una manera o una altra als més necessitats. L’ any 2012 s’ha arribat a ajudar a  130.298 persones.

perquè és imporant a la nostre societat el Banc dels aliments?
Atualmentl'objectiu més clar és evitar el malbaratament dels aliments a Catalunya, reduir els excedents alimentaris, informar sobre com gestionar els aliments a les llars i sobre les dates de consum: (caducitat i consum preferent: Les dates de consum establertes per la legislació vigent representen una prevenció sanitària o de qualitat. En diverses legislacions es prohibeix expressament la seva distribució una vegada passada la data com és el cas de Catalunya).


El Malbaratament alimentari a Catalunya
L’Agència de Residus de Catalunya ha realitzat un excel·lent estudi, per tal de dimensionar el malbaratament alimentari a Catalunya, identificar-ne els causants i proposar unes accions per mitigar-lo.
Principals resultats:
1.- A Catalunya l’any 2010 es malbarataren: 35 kg per habitant i any

  • 262.471 tones d’aliments
  • amb un valor de 841 milions de Euros
  • Representen el 7% dels aliments consumit
2.- Qui malbarata?
  • 20,3 kg corresponen a famílies.
  • 9,2 kg al Comerç
  • 5,6% a la restauració.
 Nota: No s’inclou el malbaratament que s’esdevé en la gran distribució a l’engròs, en la indústria de transformació dels aliments o en les explotacions agropecuàries.
3.- Participació en el malbaratament.
El comerç, de forma agregada, un 26%.
Els mercats municipals amb un 1%,
Els supermercats amb un 16%
El petit comerç amb un 9%.
Les famílies un 58% del total;
Prop del 50% del menjar malbaratat és causa d’un manteniment i una conservació deficients de les provisions alimentàries a casa.
 El 25% del total malbaratat són restes del plat sense acabar,
El sector de serveis a la restauració i el càtering es responsabilitza del 16%
  • privada (amb un 12%)
  • demanda institucional (amb un 4%). 
S’ha de recuperar el valor dels aliments i concebre les restes alimentàries com un recurs i amb una combinació d’instruments educatius, de sensibilització, tècnics, logístics, econòmics, legislatius i fiscals.

font i + info:
http://bancdelsalimentsdecatalunya.blogspot.com.es/2013/03/campanya-de-prevencio-del-malbaratament.html 

fes-te voluntaria:
https://www.bancdelsaliments.org/ca/voluntari/
Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

publicidad sexista

seguimos viendo aún ahora publicidad machista...
la mayoría de religiones se pusieron de acuerdo allá por la fecha que nació Jesucristo para denostar a la mujer de manera directa... y parece que a día de hoy esta misión sigue en pie... y nadie hace nada...
pero sigue sucediendo...

como vemos en su última campaña Coca cola decide que para acompañar a su curvilínea botella de su preciado licor... sea acompañada por un chico joven estilo hipster o perroflauta... con su guitarra al más puro estilo hippie setentero ¿o guitarrista de coro de iglesia?...


sin eslogan la imagen envía un sutil mensaje a los jóvenes para cambiar la cerveza por la bebida negra... quizás...


en el cartel que aparece una mujer... sólo aparecen unos grandes labios que se nota han sido aumentados por photoshop... y tras la botella denota un mensaje sexual... directo...
a mi personalmente me parece que no debería verse tan claramente la diferencia entre la imagen de la mujer y la del hombre... en una misma campaña pub…

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA

¿QUIERES CONSEGUIR MÁS SEGUIDORES EN LA PÁGINA DE FACEBOOK?¿QUIERES CONSEGUIR VENTAS DIRECTAS DESDE FACEBOOK?¿QUIERES CREAR DINAMISMO EN LAS PUBLICACIONES DE FACEBOOK?¿QUIERES DIFERENCIARTE EN LAS REDES SOCIALES DE TU COMPETÉNCIA?¿QUIERES INFLUENCIAR EN TUS PÚBLICOS DE MANERA ORIGINAL?¿QUIERES CAPTAR NUEVOS CLIENTES POTENCIALES?

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA:

PUBLICACIONES DIARIAS CREATIVAS RELACIONADAS CON TUS PRODUCTOS Y SERVICIOSIMAGENES CREATIVASTEXTOS DINÁMICOS QUE CREAN RELEVÁNCIA E INTERÉS EN TU ENTIDADARTÍCULOS PARA BLOG Y WEB DE CALIDAD QUE APORTEN POSICIONAMIENTO SEO NATURAL PARA TU WEBGESTIÓN CREATIVA DE REDES SOCIALES EN: FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM LINKEDIN PINTEREST YOUTUBE GOOGLE+ etc

CREACIÓN Y GESTIÓN DE TIENDAS ONLINE MAGENTO
CREACIÓN Y GESTIÓN DE CONTENIDOS PARA REDES SOCIALES \ SOCIAL MEDIA \ COMMUNITY MANAGER
DISEÑO GRÁFICO APLICADO  IMAGEN CORPORATIVA / LOGOTIPOS / CARTELES / CATÁLOGOS DIGITALES / PRESENTACIONES VIDEO ONLINEFOTOGRAFÍA DIGITAL \ RETOQUE…

la publicitat emocional ongs excesiva a barcelona

Pots veure a cada un dels costats d'una estació de bus de Barcelona un anunci de que mor un nen cada 20 segons i a l'altre banda un de un entrepà de fast food, categòricament hipòcrita. El missatge seria menja merda i dóna diners per que els nens no morin de gana


Aquests dies tinc que fer servir el metro i al entrar sents com una mica de depressió...
potser per veure la cara aburrida o inert de la get anant a la feina... a l'agost... potser per no tenir feina o per un problema pitjor...

a més de que la situació actual de la gent és bastant agobiant et trobes a les andanes cartells petits, grans i enormes, amb missatges molt intensos de publicitat emocional...
així els metges sense fronteres et claven l'eslògan: "el pitjor de les vacunes és no tenir-ne" i un número per enviar un sms amb el que es fa un donatiu parcial del total que déu quedar-se l'empresa que ho gestiona...
a un altre cartell els nens malalts de leucèmia... a un altre els d'Aldees infantils.…