Ves al contingut principal

el poble de les botigues online Castelserás


S'ha de ser emprenedor com aquest poble de Castelserás que va apostar a poc a poc per crear negocis online que els han fet estar al punt de mira de molts models econòmics de desenvolupament.

Castelserás , un municipi de Terol del Baix Aragó d'uns 800 habitants . No hi ha estació de tren ( n'hi va haver, com testimonia un antic mur de l'edifici que encara es manté en peu) ni d'autobusos . I només dues botigues físiques : una merceria i una altra d'alimentació . Res nou, doncs succeeix en molts pobles d'Espanya. Però si es comptabilitzen els negocis on line del municipi es necessiten més de dues mans .D'allí és, per exemple , Ricardo Lop , el venedor de ganivets més reeixit de la Xarxa gràcies a la seva pàgina Acers d'Hispània i el que sens dubte ha estat , segons reconeixen altres emprenedors on line del poble , el germen d'aquesta febre pels negocis virtuals . A Ricardo , que únicament compta amb l'EGB , no li va fer falta cap màster ni curs especialitzat per entendre que de portes enfora del seu magatzem tot era mercat : el mateix donava vendre a Conca que a Madagascar .
Va ser el primer a crear un negoci en línia en el poble , corria l'any 1999 . Els seus pares , agricultors i forners , van muntar un negoci quan el nombre de fills no parava de créixer i calia alimentar . D'aquí creu Ricardo que li ve l'esperit emprenedor : 
"Tots els germans tenim un negoci , però el meu és el més original" , admet. Navajas, ganivets , espases de Toledo i altres andròmines tallants s'anuncien a la seva web i s'apilen al seu magatzem dels afores del poble que , per no tenir, no té ni cartell que l'identifiqui. Tenen 40.000 clients repartits per tot el globus terraqüi : Egipte , Taiwan , Japó , Sud-àfrica ... Ricardo , qui diu no saber quantes hores treballa perquè no porta rellotge , va començar a Internet apuntant-se a un curs sobre el correu electrònic . " Tot i que sé que no hauria de fer-ho, però em costa desconnectar" , confessa rient .

La seva empresa , que dóna feina a 9 persones , va realitzar 9.000 enviaments l'any passat , facturant 700.000 euros . El que més venen ? Ganivets , navalles , coses de cuina , fuets i caixes de llumins , de les impermeables ", confirma . Gran part dels seus proveïdors són espanyols , encara que es vanagloria d'haver venut navalles suïsses a la fàbrica Nestlé o espases a l'Òpera de Londres .
No és l'únic a tenir clients famosos , perquè un altre negoci del poble , una botiga on line d'alimentació , li envia oli al Vaticà , per exemple. Com és possible que hi hagi tants negocis en línia en aquest poble remot ? "És qüestió de supervivència . Quan no tens res al voltant i has de vendre , no queda una altra " , afirma modest , amb el particular accent de la regió .
Germen del desenvolupament .No obstant això , altres emprenedors locals li atribueixen ser l'origen d'aquesta efervescència digital : "Jo em vaig quedar a l'atur i caminava pensant què fer. Tots vèiem que a Ricardo li anava bé amb la seva pàgina web així que , per què no fer el mateix . Ens va acabar picant el cuquet . Jo no tenia ni idea d'hostaleria quan vaig començar , vaig haver formar-me " , explica José Alberto Anglés , creador d'Expo Maquinària , que subministra maquinària i mobiliari a hostaleria . A diferència de Ricardo , ell no té ni magatzem ni botiga física : "Tinc els contactes amb tots els fabricants , quan algú demana alguna cosa, l'hi enviem directament des del fabricant ", aclareix . Té clients a tot Espanya , uns 3.500, entre els quals cita Fagor , Chupa Chups o Coca -Cola . 
 "El que més venem és mobiliari de terrassa " , comenta . La seva empresa dóna feina a quatre persones i el 2012 van facturar 900.000 euros .
Si seguim recorrent virtualment els carrers de Castelserás trobem altres emprenedors com Rosabel Aznar , que ven tota mena de productes relacionats amb el cànem via Internet ( complements , alimentació , cosmètica ... ) , altres que comercialitzen consumibles d' impressores , de pintura en general , a Isaïes Estecha , que anuncia les seves reproduccions en pedra artificial i altres que venen minerals .
Hi ha empreses per a tots els gustos i d'allò més diverses , com la de Joan Carles Anglès, que es dedica a vendre alfals a través de la Xarxa i sense necessitat si més no de pàgina web . " No tinc pàgina web perquè suposa molta feina i manteniment i no tinc temps , he de conrear i recollir" , afirma Anglés . Però no tenir-la no vol dir que no conegui l'entorn : "Abans teníem un únic client que ens comprava tota l'alfals, però un any es va jubilar i se'ns va quedar tota la mercaderia al magatzem . 
 Llavors vaig pensar en vendre-la per la Xarxa Busquem els portals d'anuncis que millor estaven posicionats en els cercadors i aquí vam començar a posar anuncis " , comenta . Els seus clients són sobretot ramaders i ven l'alfals per paquets , bales en diferents mides .  
"Una vegada vam vendre a Galícia , però no venem molt lluny perquè com s'ocupa tant , costa més el transport que la mercaderia ".
El curiós és que el furor emprenedor de Castelserás està prenent en altres pobles propers . 
Com La Codonyera on, encara que costi de creure, té la seva seu una botiga on line de roba d'allò més fashion : We are selecters . Un podria pensar , en entrar en aquesta web , que els seus creadors són hipsters de Tribecca , al cor de Nova York , però res més lluny de la realitat . 
El negoci , fundat per Juan Simón , natural d'aquesta localitat, i la portuguesa Solange Carneiro , localitza a dissenyadors independents per tot el planeta i comercialitzen la seva roba . Per si fos poc , tenen la seva pròpia revista i ràdio on line .

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

publicidad sexista

seguimos viendo aún ahora publicidad machista...
la mayoría de religiones se pusieron de acuerdo allá por la fecha que nació Jesucristo para denostar a la mujer de manera directa... y parece que a día de hoy esta misión sigue en pie... y nadie hace nada...
pero sigue sucediendo...

como vemos en su última campaña Coca cola decide que para acompañar a su curvilínea botella de su preciado licor... sea acompañada por un chico joven estilo hipster o perroflauta... con su guitarra al más puro estilo hippie setentero ¿o guitarrista de coro de iglesia?...


sin eslogan la imagen envía un sutil mensaje a los jóvenes para cambiar la cerveza por la bebida negra... quizás...


en el cartel que aparece una mujer... sólo aparecen unos grandes labios que se nota han sido aumentados por photoshop... y tras la botella denota un mensaje sexual... directo...
a mi personalmente me parece que no debería verse tan claramente la diferencia entre la imagen de la mujer y la del hombre... en una misma campaña pub…

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA

¿QUIERES CONSEGUIR MÁS SEGUIDORES EN LA PÁGINA DE FACEBOOK?¿QUIERES CONSEGUIR VENTAS DIRECTAS DESDE FACEBOOK?¿QUIERES CREAR DINAMISMO EN LAS PUBLICACIONES DE FACEBOOK?¿QUIERES DIFERENCIARTE EN LAS REDES SOCIALES DE TU COMPETÉNCIA?¿QUIERES INFLUENCIAR EN TUS PÚBLICOS DE MANERA ORIGINAL?¿QUIERES CAPTAR NUEVOS CLIENTES POTENCIALES?

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA:

PUBLICACIONES DIARIAS CREATIVAS RELACIONADAS CON TUS PRODUCTOS Y SERVICIOSIMAGENES CREATIVASTEXTOS DINÁMICOS QUE CREAN RELEVÁNCIA E INTERÉS EN TU ENTIDADARTÍCULOS PARA BLOG Y WEB DE CALIDAD QUE APORTEN POSICIONAMIENTO SEO NATURAL PARA TU WEBGESTIÓN CREATIVA DE REDES SOCIALES EN: FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM LINKEDIN PINTEREST YOUTUBE GOOGLE+ etc

CREACIÓN Y GESTIÓN DE TIENDAS ONLINE MAGENTO
CREACIÓN Y GESTIÓN DE CONTENIDOS PARA REDES SOCIALES \ SOCIAL MEDIA \ COMMUNITY MANAGER
DISEÑO GRÁFICO APLICADO  IMAGEN CORPORATIVA / LOGOTIPOS / CARTELES / CATÁLOGOS DIGITALES / PRESENTACIONES VIDEO ONLINEFOTOGRAFÍA DIGITAL \ RETOQUE…

la publicitat emocional ongs excesiva a barcelona

Pots veure a cada un dels costats d'una estació de bus de Barcelona un anunci de que mor un nen cada 20 segons i a l'altre banda un de un entrepà de fast food, categòricament hipòcrita. El missatge seria menja merda i dóna diners per que els nens no morin de gana


Aquests dies tinc que fer servir el metro i al entrar sents com una mica de depressió...
potser per veure la cara aburrida o inert de la get anant a la feina... a l'agost... potser per no tenir feina o per un problema pitjor...

a més de que la situació actual de la gent és bastant agobiant et trobes a les andanes cartells petits, grans i enormes, amb missatges molt intensos de publicitat emocional...
així els metges sense fronteres et claven l'eslògan: "el pitjor de les vacunes és no tenir-ne" i un número per enviar un sms amb el que es fa un donatiu parcial del total que déu quedar-se l'empresa que ho gestiona...
a un altre cartell els nens malalts de leucèmia... a un altre els d'Aldees infantils.…