sexe, amor i comunicació actual

M'estima més la meva gata que tots els gats que he tingut abans?
Aquestes darreres setmanes i dies m'han arribat per diferents fonts documents i escrits enraonant sobre els sentiments, l'amor i el sexe en els éssers humans, sobretot en les dones. 

El fet d'estar al món laboral de ple a la nostre societat com a dones i persones independents i autònomes, fa que la situació estigui canviant fa temps, no només en les relacions heteropatriarcals. 

Així als darrers anys hem pogut llegir escrits com els de Beatriz Preciado on parla de la identitat esbiaixada que ens fa empassar la societat capitalista.

Aquesta setmana m'han demanat fer un dibuix per la portada de la revista on parlen del sexisme i les noves tecnologies a les aules, hi he hagut de cercar documentació visual d'aquest tema, i m'he trobat en poder fer la clàssica imatge del nen empaitant a la nena estirant-li de les trenes al pati, o fer alguna cosa amb més visió de futur. 
Així vaig fer una persona jove a una aula, a la seva taula, fent bombolles amb el seu mòbil a classe, amb les Google Glass, etc.

La idea és reflexar l'ideal del futur el mític del "on anem a parar" potser, ciència ficció, una persona sense identitat sexual, ambigua, sense diferències amb les altres persones?, ¿o tothom diferent? No ho sabem com serem... 

Sexisme i noves tecnologies a les aules

A les aules els nens segueixen sent nens i les nenes nenes, però el seu objectiu actual és molt diferent, ahir volien ser mares i fer una familia, avui volen ser les millors en alguna feina, i moltes noies no volen ni sentir a parlar amb la idea de modificar el seu cos per engendrar una nova vida. Potser millor adoptar, molt més adient amb tants infants al món sense recursos.

>> Tinc tres nebots, dos nens de 6 anys i una nena de 4 i mitg. 
Els nens tendeixen a fer servir molt més les noves tecnologies per jugar, la nena prefereix pintar i llegir contes. 
Ella juga amb un personatge que es diu Dora la Exploradora, que fa excursions, com una aventurera acompanyada d'un mico. 
Els nens juguen amb els Pokemon, que no han passat de moda encara, i històries relacionades amb guerres, combat amb poders màgics, monstres mig màquines,  que barrejen cultures, i coses molt fantàstiques. 
Com per exemple els Invizimals.

Els joves i les noves tecnologies en les seves relacions i comunicació:

Els joves d'avui en dia creen diversos perfils de Facebook, per exemple, de base, un per a ells íntim, un per als companys de classe, etc: i fan grups segons les seves activitats. A l'escola els demanen molts cops crear blogs per fer un treball, els fan cercar coses a Wikipedia, Google, a Youtube, etc.

>> Ahir un professor d'Universitat ens va passar uns apunts seus en Power point i indicava les seves fonts amb links a la Wikipedia.

Els continguts digitals a les xarxes socials:

El #postureo és la tendència social vanal d'incloure continguts, sobretot fotografies, a les xarxes socials, en temps real, com Instagram, Foursquare, Twitter, etc; mostrant el que fan en cada moment: on, amb qui, amb quin look o #outfit, amb la finalitat de compartir amb els seus "seguidors", amb millor o pitjor intenció.

El #postureo intelectual, per exemple, tracta de fer "retweets" o "shares" d'articles o continguts interessants de temes diversos, inclús sense llegir-los, només per fer veure que estàs al dia.

Hi ha el #postureo dels famosos ensenyant els seus fills dia a dia, o de caps de grans empreses enviant un "tweet" amb els kilòmetres que han fet aquell matí amb una app de Nike.

La indumentaria i la identitat sexual:

En quant a la indumentària actualment hi ha molts estils de look, i podem veure nens amb cabell llarg i nenes amb cabells curts, per exemple, potser molt més freqüentment que abans. 

Això si encara no podem gaudir de nens amb faldilla, la nostre societat encara no ha evolucionat tant.
Article: 

Un padre alemán decide vestir falda en solidaridad con su hijo de cinco años


Tot i què, encara que els frikis dels videojocs i dels ordinadors dels anys 90 i 2000, i el seu estil deixat i poc saludable han trionfat siguent els que monotoritzen avui dia les nostres vides com a programadors informàtics.
Avui di s'impossa l'estil saludable, conscient, de fent esport, menjant sa, siguent vegà, meditant, fent ioga, pilates, o excursions a la muntanya; per exemple actualment està molt mal vist anar a menjar al Mac Donalds, encara que molta gent ho fa, però mai dirà a les xarxes socials que hi és.

La gent es vol mostrar be, reflexar que fa coses bones i ho fa be, fer-ho be i fer-ho saber.


Així el look és molt important, seguir les tendències, i sobretot crear-te un look personal i únic.
A les xarxes socials i a les persones usuaries d'Internet els interessa la varietat, la originalitat, allò que és diferent, màgic, misterios, i sobretot novedós.

>> L'èxit és diferenciar-se.

*Així per una banda ens volen iguals, fent servir els mateixos aparells, fent el mateix, enviant fotos a Instagram, però ens volen diferents.

El romanticisme cibernètic d'avui en dia inclou:

Playlist de música romàntica a Spotify o Youtube. Missatges en 3D per a la teva xicota. Dedicar una estrella en un mapa de nit digital. Un blog de poesies. Un post amb una frase d'algun savi antic. Fer "check-in" allà on ets amb una fotografia mostran-te. Un video de com fas esport a Instagram, etc.

Ara be es veu que també tot això comporta situacions on els joves (replicant als adults) fan servir totes aquestes eines per desenvolupar patologies com obsessions, i d'altres. Per exemple segueixen (i persegueixen ) el rastre digital del que fa la persona que els agrada, amb l'activitat que te a les seves xarxes socials, pots saber on es troba, amb els geolocalitzadors, inclús poder arribar a límits d'e segte mitjançant l'enviament abusiu de missatges al Whatsapp, etc.

Tinc una amiga que creu ben be que els "pensadors" de les xarxes socials volen crear conflictes emocionals als seus propis usuaris, ja que provoca un major nivell d'us de les seves plataformes i més rendibilitat econòmica. Així diuen que ets a un lloc que no ets per error, o diuen que et conectes des d'un ordinador o un mòbil, etc.

Així tot pot esdevenir en alguna cosa perillosa, segons com es faci servir. Ara Internet, abans la Televisió ( recordem que el primer canal de TV continuat el van idear els Nazis per fer-se propaganda).

El poder de la imatge a la xarxa ha provocat l'ús de moltes maneres a la nostre vida quotidiana. 

Per exemple per tenir sexe amb altres persones, esporàdiques o no,  es fa servir per exemple la plataforma "Badoo",  per trobar gent per fer sexe de tota mena; o els canals de videos pornogràfics online gratis, grabacions sonores, vídeoconferències "hangouts" en directe amb persones, etc.

Ara mateix sorgeixen tot tipus de parelles: joves amb gent més gran, mateix sexe, trios, grups, interracials, etc.

Així hem vist casos de persones que no volen identificar-se en home o dona,  ni lesbiana, bisexual, heterosexual, etc; gent que es canvia de sexe, gent que es canvia de sexe, per exemple, una persona amb genital masculí s'opera per tenir genitals femenins, i després és lesbiana, etc.  

Inclús hi ha molta acticitat en el tema de l'intercanvi de parella en festes específiques, fetitxismes, orgies, sado i altres modes de compartir la sexualitat.


El conflicte pot sorgir per exemple en persones que s'enganxen també amb els inicis de les relacions, que generen dopamina, una hormona que crea adicció, com la cocaina, i que no vulguin mantenir relacions emocionals a llarg plaç.

Així com altres casos de persones que es centren en la seva vida laboral i dónen una importancia secundaria a la seva vida a les relacions o trobades sexuals.

Altres conflictes sorgeixen en persones joves que no gaudeixen d'un entorn que emocionalment els enforteixi i doni segureta, cosa que els fa buscar aquesta manca d'autoestima en parelles, per exemple.

Ens diferenciem dels altres mamífers, com els gats, en que cada relació que tenim és diferent i per raons diferents, així esdevé aquí la variabilitat d'objectius en les relacions. Igualment, per exemple, un gat pot estimar de diferent manera a la persona que en te cura, que a altres, i cada gat pot estimar diferent a aquesta mateixa persona.

La diferència amb els humans és que els gats estimen més per instint, i les persones més per intuició, de que allò, la relació, ens aportarà seguretat, o confort, per exemple, millorarà, no obstantant, les nostres vides.

L'objectiu del gat és sobreviure millor i més, procrear-se, els nostres objectius son estar satisfents, sentir-nos be, millor,  sentir-nos realitzades, i somriure més sovint, i també tenir millors orgasmes, potser.

Mai se sap, i ara mateix cada persona pot triar éssers alguna cosa o no ser res, o canviar quan li vingui de gust, i cap problema, i tanmateix, es pot estimar a vàries persones de diferents maneres alhora.

@lutxana

fonts:



>> font: programa de ràdio sobre fetitxisme amb Maria Frias >>

















>> Adjunto un vídeo #imprescindible de Helen Fisher que investiga, arreu del món, el tarannà, la conducta, de les persones en l'amor i el sexe, amb la variable de la seva cultura i contex. Parla de com funcionem biològicament a l'actualitat amb l'amor i sobretot destaca la evolució de la dona.