Ves al contingut principal
31/5/2007 - 22/7/2007, nivells 2 i 3 *fundació Antoni tàpies.

Sanja Iveković. Alerta general. Obres 1974-2007

Sanja Iveković (Zagreb, 1949) és una de les figures que més han contribuït en la creació de conceptes artístics innovadors des dels anys setanta. Pionera al seu país tant del videoart com d’una concepció crítica de les polítiques de gènere -contraposada a l’abstracció geomètrica i a les tendències aleshores predominants a Iugoslàvia-, en l’actualitat és un punt de referència.
Nataša Ilić (comissària), Kathrin Rhomberg (comissària)

Organitza

Fundació Antoni Tàpies, Barcelona; Göteborgs Konsthall, Göteborg; Kölnischer Kunstverein, Colònia i Galerie im Taxispalais, Innsbruck.

Les obres d’Iveković parteixen d’una consciència aguda del fet que la identitat és sovint el fruit d’una representació en què l’aparent i el real sorgeixen de processos complexos. Amb el retrat de les influències i els paral·lelismes entre la vida “privada” i l’esfera “pública” dels mitjans de massa -l’autopresentació és en Iveković essencial, des de la confrontació d’elements quotidians amb imatges de la moda i la publicitat fins a la problematització de la política dels cossos-, ha aconseguit esborrar distincions i mostrar l’ambigüitat dels conceptes públics predominants.

Des de la dècada dels noranta, com a reacció als fets esdevinguts a l’antiga Iugoslàvia, algunes de les seves obres han partit d’un compromís personal amb qüestions socials com ara la violència de génere, per bé que l’activisme hi apareix com una actitud que és prèvia al predomini de la formalització. Amb tot, Iveković no ha abandonat la tendència mostrar les tensions i les confluències entre allò privat i encara biogràfic amb els avatars de la vida pública vinculada al glamour, l’espectacle o els conflictes socials; i amb mitjans expressius com ara la performance, la fotografia conceptual, el vídeo i la instal·lació, però també la postal, l’àlbum i el cartell, ha aconseguit incidir de manera inèdita en el debat tant estètic com ideològic contemporani.

Sanja Iveković, Trokut (Triangle, 1979). Fotografies d’una performance, text. © Sanja Iveković, 2007

"L’acció té lloc el dia de la visita del president a la ciutat. S’esdevé com a intercomunicació entre tres persones:
1. Una persona al terrat de l’edifici alt que hi ha just davant del meu apartament, a l’altra banda del carrer
2. Un policia al carrer, davant de casa
3. Jo mateixa al balcó
A causa de la construcció de ciment del balcó, en realitat només la persona que hi ha al terrat em pot veure i seguir la meva acció.
A causa de la construcció de ciment del balcó, en realitat només la persona que hi ha al terrat em pot veure i seguir la meva acció.
Me n’adono que aquesta persona du uns prismàtics i un walkie-talkie. També veig que el policia del carrer té un walkie-talkie.
L’acció comença quan surto al balcó i m’assec a una cadira. Bec un whisky, llegeixo un llibre i faig com si em masturbés. Al cap d’una estona el policia truca al meu timbre i dóna l’ordre que “persones i objectes han de desallotjar el balcó”."

Sanja Iveković
Zagreb, Savska 1, 10 de maig de 1979
Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

publicidad sexista

seguimos viendo aún ahora publicidad machista...
la mayoría de religiones se pusieron de acuerdo allá por la fecha que nació Jesucristo para denostar a la mujer de manera directa... y parece que a día de hoy esta misión sigue en pie... y nadie hace nada...
pero sigue sucediendo...

como vemos en su última campaña Coca cola decide que para acompañar a su curvilínea botella de su preciado licor... sea acompañada por un chico joven estilo hipster o perroflauta... con su guitarra al más puro estilo hippie setentero ¿o guitarrista de coro de iglesia?...


sin eslogan la imagen envía un sutil mensaje a los jóvenes para cambiar la cerveza por la bebida negra... quizás...


en el cartel que aparece una mujer... sólo aparecen unos grandes labios que se nota han sido aumentados por photoshop... y tras la botella denota un mensaje sexual... directo...
a mi personalmente me parece que no debería verse tan claramente la diferencia entre la imagen de la mujer y la del hombre... en una misma campaña pub…

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA

¿QUIERES CONSEGUIR MÁS SEGUIDORES EN LA PÁGINA DE FACEBOOK?¿QUIERES CONSEGUIR VENTAS DIRECTAS DESDE FACEBOOK?¿QUIERES CREAR DINAMISMO EN LAS PUBLICACIONES DE FACEBOOK?¿QUIERES DIFERENCIARTE EN LAS REDES SOCIALES DE TU COMPETÉNCIA?¿QUIERES INFLUENCIAR EN TUS PÚBLICOS DE MANERA ORIGINAL?¿QUIERES CAPTAR NUEVOS CLIENTES POTENCIALES?

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA:

PUBLICACIONES DIARIAS CREATIVAS RELACIONADAS CON TUS PRODUCTOS Y SERVICIOSIMAGENES CREATIVASTEXTOS DINÁMICOS QUE CREAN RELEVÁNCIA E INTERÉS EN TU ENTIDADARTÍCULOS PARA BLOG Y WEB DE CALIDAD QUE APORTEN POSICIONAMIENTO SEO NATURAL PARA TU WEBGESTIÓN CREATIVA DE REDES SOCIALES EN: FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM LINKEDIN PINTEREST YOUTUBE GOOGLE+ etc

CREACIÓN Y GESTIÓN DE TIENDAS ONLINE MAGENTO
CREACIÓN Y GESTIÓN DE CONTENIDOS PARA REDES SOCIALES \ SOCIAL MEDIA \ COMMUNITY MANAGER
DISEÑO GRÁFICO APLICADO  IMAGEN CORPORATIVA / LOGOTIPOS / CARTELES / CATÁLOGOS DIGITALES / PRESENTACIONES VIDEO ONLINEFOTOGRAFÍA DIGITAL \ RETOQUE…

la publicitat emocional ongs excesiva a barcelona

Pots veure a cada un dels costats d'una estació de bus de Barcelona un anunci de que mor un nen cada 20 segons i a l'altre banda un de un entrepà de fast food, categòricament hipòcrita. El missatge seria menja merda i dóna diners per que els nens no morin de gana


Aquests dies tinc que fer servir el metro i al entrar sents com una mica de depressió...
potser per veure la cara aburrida o inert de la get anant a la feina... a l'agost... potser per no tenir feina o per un problema pitjor...

a més de que la situació actual de la gent és bastant agobiant et trobes a les andanes cartells petits, grans i enormes, amb missatges molt intensos de publicitat emocional...
així els metges sense fronteres et claven l'eslògan: "el pitjor de les vacunes és no tenir-ne" i un número per enviar un sms amb el que es fa un donatiu parcial del total que déu quedar-se l'empresa que ho gestiona...
a un altre cartell els nens malalts de leucèmia... a un altre els d'Aldees infantils.…