Vés al contingut principal

Maturalism: Publicitat sincera i atrevida per a societats madures.


Maturalism: Publicitat sincera i atrevida per a societats madures.

"El materialisme ha madurat". Sembla eh? Però no. No ho diu Karl Marx ultratomba. Ho diu Trendwatching i amb aquest concepte parla d'una nova societat en què les marques hauran de ser més arriscades i més agosarades per trobar el seu lloc entre una població que té més experiència, no es impressiona amb facilitat i es comunica amb altres persones com mai abans ho ha fet.

Tot això és el resultat d'un món on Internet ha permès que dos bilions de persones a tot el planeta puguin dir públicament el que vulguin. Un món en què la Xarxa ha introduït la transparència en les bases de les normes de joc i el liberalisme ha començat a campar lliurement en molts llocs del planeta.

Un planeta en què 38 països reconeixen el matrimoni gai o les unions civils del mateix sexe, entre ells Sud-àfrica i Argentina. Un de cada 7 matrimonis als EUA va ser interètnic o interracial el 2008. Tretze estats d'aquest país permeten la plantació i consum de marihuana amb finalitats mèdiques. El 25% dels nord-americans entre 18 i 29 anys no practica cap religió.

Un món així no es pot regir per les mateixes regles que hi havia al segle 20. Trendwatching l'anomena Maturialism (maduresa + materialisme) per això de conceptualitzar les coses i ordenar idees.

Aquest fenomen comportarà "sucoses oportunitats en els propers anys. Els consumidors madurs esperen una comunicació i una forma d'innovar sincera, amb personalitat i passió, i que, de vegades, sobrepassi els límits ".

Diu la companyia de recerca de tendències que en un context així les marques han de ser més agosarades i arriscar més. Un exemple? La recent campanya de Smint (Smint Em Hot), de DRAFTFCB, en què els caramels refrescants s'associen a productes eròtics. La marca regala espelmes aromàtiques de massatge, kits per pintar el cos amb chololate i altres productes sensuals a canvi d'una sèrie de codis de producte.


Exemple:


L'any passat, EUA marca de gelats Ben and Jerry's es va associar amb els defensors del matrimoni entre persones del mateix sexe Llibertat per Casar-se canviar el nom del seu sabor Chubby Hubby Hubby (cel).  Això va ser per celebrar la legalització del matrimoni entre persones del mateix sexe a Vermont.

links: + info:
http://www.yorokobu.es/2010/09/16/maturalism-publicidad-sincera-y-osada-para-sociedades-maduras/
http://trendwatching.com/briefing/

Lutxana*
www.lutxana.org
Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Rituals de Sant Joan. NIT DE BRUIXES

Per Sant Joan, a part de tirar petards, també hi ha rituals per a fer. 


Foc i fogueres
-Saltar la foguera per purificar-se.
-La tradició diu que si els enamorats salten una foguera set vegades agafats de les mans, seran feliços plegats la resta de les seues vides.
-Era costum acostar-hi els infants per prevenir-los dels mals.
-També com a mètode purificador, es llençaven objectes vells i cabeces d'alls per menjar-se-les després.
-Si una brasa o una espurna toca la roba que porta una persona aquesta Nit, la persona es casarà abans que acabi l'any.
-Tradicionalment es tiraven brases als pous per purificar l'aigua.
-Les cendres, per la seua banda, tenen la capacitat de guarir els ulls de poll, les malalties de la pell, els grans de la cara, els eczèmes i eviten la suor de les mans.
-Per guarir malalties o per fer forts els infants, hom s'acosta al foc o es passeja per damunt de les brases, ja que aquesta nit sembla que no cremen (millor no provar-ho).

L'aigua -Segons antigues tr…

publicidad sexista

seguimos viendo aún ahora publicidad machista...
la mayoría de religiones se pusieron de acuerdo allá por la fecha que nació Jesucristo para denostar a la mujer de manera directa... y parece que a día de hoy esta misión sigue en pie... y nadie hace nada...
pero sigue sucediendo...

como vemos en su última campaña Coca cola decide que para acompañar a su curvilínea botella de su preciado licor... sea acompañada por un chico joven estilo hipster o perroflauta... con su guitarra al más puro estilo hippie setentero ¿o guitarrista de coro de iglesia?...


sin eslogan la imagen envía un sutil mensaje a los jóvenes para cambiar la cerveza por la bebida negra... quizás...


en el cartel que aparece una mujer... sólo aparecen unos grandes labios que se nota han sido aumentados por photoshop... y tras la botella denota un mensaje sexual... directo...
a mi personalmente me parece que no debería verse tan claramente la diferencia entre la imagen de la mujer y la del hombre... en una misma campaña pub…

Tendencias 2016

Éste año promete... mucha luz*
Acabamos el año de la cabra y el 8 de febrero 2016, empieza el año del mono chino...


El 8 de Febrero del 2016 comienza el año del Mono de Fuego en el Horóscopo Chino, según el calendario del zodiaco, y termina el 27 de Enero de 2017. 2016 es el año chino 4713 según su calendario. El nombre chino del 2016 en el calendario del horóscopo chino es .
El mono es el noveno de los 12 animales del zodiaco chino. Cada año se relaciona con un signo animal de acuerdo con un ciclo de 12 años. + info en: http://www.horoscopochino-2016.com/
Saturno sigue retrógrado... para que sigamos conociéndonos aún más... necesitamos más relax, paciencia a kilos... e ilusión y pasión... y por fin a hacernos responsables de nosotras mismas... vive, disfruta y experimenta...

+ aquí puedes encontrar lo que nos depara a cada signo del  zodíaco en 2016 www.cassanya.com/horoscopo-anual/ >>

y las cifras del número  2016 suman 9, final de un ciclo... profundizar, la mística, el encuentro co…