Ves al contingut principal

Maturalism: Publicitat sincera i atrevida per a societats madures.


Maturalism: Publicitat sincera i atrevida per a societats madures.

"El materialisme ha madurat". Sembla eh? Però no. No ho diu Karl Marx ultratomba. Ho diu Trendwatching i amb aquest concepte parla d'una nova societat en què les marques hauran de ser més arriscades i més agosarades per trobar el seu lloc entre una població que té més experiència, no es impressiona amb facilitat i es comunica amb altres persones com mai abans ho ha fet.

Tot això és el resultat d'un món on Internet ha permès que dos bilions de persones a tot el planeta puguin dir públicament el que vulguin. Un món en què la Xarxa ha introduït la transparència en les bases de les normes de joc i el liberalisme ha començat a campar lliurement en molts llocs del planeta.

Un planeta en què 38 països reconeixen el matrimoni gai o les unions civils del mateix sexe, entre ells Sud-àfrica i Argentina. Un de cada 7 matrimonis als EUA va ser interètnic o interracial el 2008. Tretze estats d'aquest país permeten la plantació i consum de marihuana amb finalitats mèdiques. El 25% dels nord-americans entre 18 i 29 anys no practica cap religió.

Un món així no es pot regir per les mateixes regles que hi havia al segle 20. Trendwatching l'anomena Maturialism (maduresa + materialisme) per això de conceptualitzar les coses i ordenar idees.

Aquest fenomen comportarà "sucoses oportunitats en els propers anys. Els consumidors madurs esperen una comunicació i una forma d'innovar sincera, amb personalitat i passió, i que, de vegades, sobrepassi els límits ".

Diu la companyia de recerca de tendències que en un context així les marques han de ser més agosarades i arriscar més. Un exemple? La recent campanya de Smint (Smint Em Hot), de DRAFTFCB, en què els caramels refrescants s'associen a productes eròtics. La marca regala espelmes aromàtiques de massatge, kits per pintar el cos amb chololate i altres productes sensuals a canvi d'una sèrie de codis de producte.


Exemple:


L'any passat, EUA marca de gelats Ben and Jerry's es va associar amb els defensors del matrimoni entre persones del mateix sexe Llibertat per Casar-se canviar el nom del seu sabor Chubby Hubby Hubby (cel).  Això va ser per celebrar la legalització del matrimoni entre persones del mateix sexe a Vermont.

links: + info:
http://www.yorokobu.es/2010/09/16/maturalism-publicidad-sincera-y-osada-para-sociedades-maduras/
http://trendwatching.com/briefing/

Lutxana*
www.lutxana.org
Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

publicidad sexista

seguimos viendo aún ahora publicidad machista...
la mayoría de religiones se pusieron de acuerdo allá por la fecha que nació Jesucristo para denostar a la mujer de manera directa... y parece que a día de hoy esta misión sigue en pie... y nadie hace nada...
pero sigue sucediendo...

como vemos en su última campaña Coca cola decide que para acompañar a su curvilínea botella de su preciado licor... sea acompañada por un chico joven estilo hipster o perroflauta... con su guitarra al más puro estilo hippie setentero ¿o guitarrista de coro de iglesia?...


sin eslogan la imagen envía un sutil mensaje a los jóvenes para cambiar la cerveza por la bebida negra... quizás...


en el cartel que aparece una mujer... sólo aparecen unos grandes labios que se nota han sido aumentados por photoshop... y tras la botella denota un mensaje sexual... directo...
a mi personalmente me parece que no debería verse tan claramente la diferencia entre la imagen de la mujer y la del hombre... en una misma campaña pub…

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA

¿QUIERES CONSEGUIR MÁS SEGUIDORES EN LA PÁGINA DE FACEBOOK?¿QUIERES CONSEGUIR VENTAS DIRECTAS DESDE FACEBOOK?¿QUIERES CREAR DINAMISMO EN LAS PUBLICACIONES DE FACEBOOK?¿QUIERES DIFERENCIARTE EN LAS REDES SOCIALES DE TU COMPETÉNCIA?¿QUIERES INFLUENCIAR EN TUS PÚBLICOS DE MANERA ORIGINAL?¿QUIERES CAPTAR NUEVOS CLIENTES POTENCIALES?

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA:

PUBLICACIONES DIARIAS CREATIVAS RELACIONADAS CON TUS PRODUCTOS Y SERVICIOSIMAGENES CREATIVASTEXTOS DINÁMICOS QUE CREAN RELEVÁNCIA E INTERÉS EN TU ENTIDADARTÍCULOS PARA BLOG Y WEB DE CALIDAD QUE APORTEN POSICIONAMIENTO SEO NATURAL PARA TU WEBGESTIÓN CREATIVA DE REDES SOCIALES EN: FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM LINKEDIN PINTEREST YOUTUBE GOOGLE+ etc

CREACIÓN Y GESTIÓN DE TIENDAS ONLINE MAGENTO
CREACIÓN Y GESTIÓN DE CONTENIDOS PARA REDES SOCIALES \ SOCIAL MEDIA \ COMMUNITY MANAGER
DISEÑO GRÁFICO APLICADO  IMAGEN CORPORATIVA / LOGOTIPOS / CARTELES / CATÁLOGOS DIGITALES / PRESENTACIONES VIDEO ONLINEFOTOGRAFÍA DIGITAL \ RETOQUE…

la publicitat emocional ongs excesiva a barcelona

Pots veure a cada un dels costats d'una estació de bus de Barcelona un anunci de que mor un nen cada 20 segons i a l'altre banda un de un entrepà de fast food, categòricament hipòcrita. El missatge seria menja merda i dóna diners per que els nens no morin de gana


Aquests dies tinc que fer servir el metro i al entrar sents com una mica de depressió...
potser per veure la cara aburrida o inert de la get anant a la feina... a l'agost... potser per no tenir feina o per un problema pitjor...

a més de que la situació actual de la gent és bastant agobiant et trobes a les andanes cartells petits, grans i enormes, amb missatges molt intensos de publicitat emocional...
així els metges sense fronteres et claven l'eslògan: "el pitjor de les vacunes és no tenir-ne" i un número per enviar un sms amb el que es fa un donatiu parcial del total que déu quedar-se l'empresa que ho gestiona...
a un altre cartell els nens malalts de leucèmia... a un altre els d'Aldees infantils.…