Ves al contingut principal

protocol virtual: les bones maneres a Internet*


NORMAS (consuetudinàries) BÀSIQUES DE CONDUCTA PROTOCOLÀRIA A INTERNET: EDUCACIÓ VIRTUAL, NETETIQUETA*
Per no veure’t com algú sense educació virtual, posa’t al dia amb les regles de cortesia establertes ( si totes i tots seguíssim aquestes normes ens estalviaríem molt de temps perdut i moltes molèsties, ara ja no ens podem fer els "longuis").

1. Evita enviar correus massius o reenviar. En cas que ho consideris important, posa la direcció dels teus contactes en el camp de "còpia oculta" (CCO).

2. Si escrius un correu electrònic saluda primer i digues adéu amb el teu nom, tal com ho faries amb una carta física. Amb això, la persona que el rebi no tindrà dubte que tu ets el remitent.

3. Procura utilitzar majúscules i minúscules correctament. Només majúscules donen la impressió que estiguessis "cridant". Escriure paràgrafs sencers en majúscula és de pèssima educació, ja no diguem tot el correu.

4. Al escriure no utilitzis una emoticona en cada frase, podries caure en l’exageració.

5. Pel que fa al xat, la primera regla és: "No facis res que no vulguis que et facin".

Si vols iniciar una conversa nova, no la iniciïs amb la frase "Algú vol parlar?" És preferible proposar un tema de discussió concret i esperar la reacció del canal.

6. Pel que fa a la missatgeria instantània, no afegeixis el nom d’una persona a la llista d’usuaris sense comptar amb el seu permís previ. No etiquetis a cap del usuaris en cap imatge o vídeo  sense el seu permís previ.

7. No aclaparar el teu interlocutor amb ràfegues de missatges. No tothom es pren o té el mateix temps per contestar.

8. Si no pots atendre missatges en aquest moment, canvia el teu estat a "No disponible".

9. Mai has de llegir els correus electrònics d’una altra persona o veure les converses del xat.

Saber més que els altres no et dóna el dret de prendre avantatge. Per exemple, un administrador del sistema no ha de llegir el correu privat sense causa justificada.

10. En els missatges per xat  evita ironies o sarcasmes, especialment si l’altre persona pertany a una cultura diferent.

11. No aparentis el que no ets, és millor escriure el que a un li surt del cap, o no escriure res, que copiar, inventar, dir paraules amb sentit doble o sense cap sentit, o dir mentides.

12. Si utilitzes idees, comentaris o qualsevol material que no és teu, indica la font.

+ info: http://www.protocolo.org/social/netetiqueta_y_tecnologia/aprende_modales_virtuales.html

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

publicidad sexista

seguimos viendo aún ahora publicidad machista...
la mayoría de religiones se pusieron de acuerdo allá por la fecha que nació Jesucristo para denostar a la mujer de manera directa... y parece que a día de hoy esta misión sigue en pie... y nadie hace nada...
pero sigue sucediendo...

como vemos en su última campaña Coca cola decide que para acompañar a su curvilínea botella de su preciado licor... sea acompañada por un chico joven estilo hipster o perroflauta... con su guitarra al más puro estilo hippie setentero ¿o guitarrista de coro de iglesia?...


sin eslogan la imagen envía un sutil mensaje a los jóvenes para cambiar la cerveza por la bebida negra... quizás...


en el cartel que aparece una mujer... sólo aparecen unos grandes labios que se nota han sido aumentados por photoshop... y tras la botella denota un mensaje sexual... directo...
a mi personalmente me parece que no debería verse tan claramente la diferencia entre la imagen de la mujer y la del hombre... en una misma campaña pub…

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA

¿QUIERES CONSEGUIR MÁS SEGUIDORES EN LA PÁGINA DE FACEBOOK?¿QUIERES CONSEGUIR VENTAS DIRECTAS DESDE FACEBOOK?¿QUIERES CREAR DINAMISMO EN LAS PUBLICACIONES DE FACEBOOK?¿QUIERES DIFERENCIARTE EN LAS REDES SOCIALES DE TU COMPETÉNCIA?¿QUIERES INFLUENCIAR EN TUS PÚBLICOS DE MANERA ORIGINAL?¿QUIERES CAPTAR NUEVOS CLIENTES POTENCIALES?

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA:

PUBLICACIONES DIARIAS CREATIVAS RELACIONADAS CON TUS PRODUCTOS Y SERVICIOSIMAGENES CREATIVASTEXTOS DINÁMICOS QUE CREAN RELEVÁNCIA E INTERÉS EN TU ENTIDADARTÍCULOS PARA BLOG Y WEB DE CALIDAD QUE APORTEN POSICIONAMIENTO SEO NATURAL PARA TU WEBGESTIÓN CREATIVA DE REDES SOCIALES EN: FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM LINKEDIN PINTEREST YOUTUBE GOOGLE+ etc

CREACIÓN Y GESTIÓN DE TIENDAS ONLINE MAGENTO
CREACIÓN Y GESTIÓN DE CONTENIDOS PARA REDES SOCIALES \ SOCIAL MEDIA \ COMMUNITY MANAGER
DISEÑO GRÁFICO APLICADO  IMAGEN CORPORATIVA / LOGOTIPOS / CARTELES / CATÁLOGOS DIGITALES / PRESENTACIONES VIDEO ONLINEFOTOGRAFÍA DIGITAL \ RETOQUE…

la publicitat emocional ongs excesiva a barcelona

Pots veure a cada un dels costats d'una estació de bus de Barcelona un anunci de que mor un nen cada 20 segons i a l'altre banda un de un entrepà de fast food, categòricament hipòcrita. El missatge seria menja merda i dóna diners per que els nens no morin de gana


Aquests dies tinc que fer servir el metro i al entrar sents com una mica de depressió...
potser per veure la cara aburrida o inert de la get anant a la feina... a l'agost... potser per no tenir feina o per un problema pitjor...

a més de que la situació actual de la gent és bastant agobiant et trobes a les andanes cartells petits, grans i enormes, amb missatges molt intensos de publicitat emocional...
així els metges sense fronteres et claven l'eslògan: "el pitjor de les vacunes és no tenir-ne" i un número per enviar un sms amb el que es fa un donatiu parcial del total que déu quedar-se l'empresa que ho gestiona...
a un altre cartell els nens malalts de leucèmia... a un altre els d'Aldees infantils.…