Vés al contingut principal

Comerç Just amb certificació Fairtrade creix un 82%

Comerç Just amb certificació Fairtrade creix un 82%

La tendència positiva de Fairtrade segueix tot i la crisi.
UN VIDEO GENIAL: CAMPANYA "YO TENGO EL PODER" http://fairstory.com/watch/
Madrid, 27 de juliol de 2011 - Els consumidors aposten cada vegada més per productes ètics i responsables. 
A Espanya durant el 2010 hem comprat productes de Comerç Just avalats per la certificació Fairtrade per un valor estimat de 14,9 milions d'euros, la qual cosa equival en plena crisi a un creixement del 82,5% en comparació amb l'any anterior.
"Amb les seves decisions de compra  poden fomentar activament millors condicions de vida i un desenvolupament més sostenible als països del Sud" confirma Maria Jesús Sanz, presidenta de Fairtrade. També augmenta el nombre de comerços que ofereixen productes de Comerç Just certificat i les empreses donen cada vegada més importància a complir amb la seva responsabilitat social i mediambiental.

Més de 5 anys treballant per aconseguir noves aliances que donin més visibilitat a la certificació i al concepte de Comerç Just, fent-lo més accessible per a la ciutadania. A poc a poc, i gràcies a l'esforç de tots els actors del sector de Comerç Just, el missatge va calant entre els consumidors.

El segment que el 2010 ha crescut més, quant al valor de les vendes, ha estat el cafè: es va duplicar el consum arribant als 10,5 milions d'euros. Aquest resultat tan positiu es recolza també en campanyes com"Cafè del Bo" que Fairtrade  va realitzar durant el 2010 en els  establiments d'hostaleria i restauració. El sector de la restauració i hostaleria és a més el canal que ha aportat més dinamisme a les vendes Fairtrade el 2010, ambun creixement en el valor estimat de les vendes del 170%.
imagen campaña Yo tengo el Poder

Darrere del cafè, els productes dolços, fets amb sucre de canya de Comerç Just i amb cacau, que procedeix sobretot d'Àfrica, són els més sol.licitats pels consumidors. Entre sucre, caramels, xocolates i gelats es van realitzar compres per un valor estimat de 3,4 milions d'euros.

Els consumidors tenen accés a més de 250 referències de comerç just certificat i 64 empresesles ofereixen a les botigues de comerç just, en supermercats, herbolaris i botigues de barri així com en bars, restaurants i hotels . A més un creixent nombre d'administracions públiques aposta per comerç just a les seves màquines vending.

El Comerç Just fomenta el desenvolupament i nivell de vida dels productors i treballadors en els països del Sud. Arreu del món més de 1,2 milions de productors, pertanyents a 1093 grups de 83 països venen les seves collites i productes a través del canal Fairtrade. Pel registre i la participació en aquest sistema, i gràcies a la confiança dels consumidors que a l'hora de fer la compra tenen en compte criteris ètics, aquests productors aconsegueixen millorar el seu nivell de vida, desenvolupar les seves organitzacions i augmentar la qualitat dels seus productes. Per cada quilo de producte que venen a través del canal Fairtrade reben a més una prima per al desenvolupament que destinen a projectes que beneficien a tota la comunitat.

Per augmentar els beneficis del Comerç Just per a les persones en els països en via de desenvolupament és imprescindible que els/les consumidors/es prenguin consciència de la rellevància de les seves decisions de compra. 


La Coordinadora Estatal de Comerç Just que aglutina les ONG del sector, realitza tots els anys campanyes de sensibilització i mobilització social.En aquest sentit, des de la certificació s'acaba de llançar la campanya "Yo tengo el poder" convidant a la ciutadania i les empreses a fer ús del seu poder per aconseguir un món més just i sostenible. La campanya es desenvolupa en accions de carrer i al Facebook, on es pretén sumar un gran nombre de suports que serà lliurat a l'administració pública per reforçar les reivindicacions del Comerç Just.
Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Rituals de Sant Joan. NIT DE BRUIXES

Per Sant Joan, a part de tirar petards, també hi ha rituals per a fer. 


Foc i fogueres
-Saltar la foguera per purificar-se.
-La tradició diu que si els enamorats salten una foguera set vegades agafats de les mans, seran feliços plegats la resta de les seues vides.
-Era costum acostar-hi els infants per prevenir-los dels mals.
-També com a mètode purificador, es llençaven objectes vells i cabeces d'alls per menjar-se-les després.
-Si una brasa o una espurna toca la roba que porta una persona aquesta Nit, la persona es casarà abans que acabi l'any.
-Tradicionalment es tiraven brases als pous per purificar l'aigua.
-Les cendres, per la seua banda, tenen la capacitat de guarir els ulls de poll, les malalties de la pell, els grans de la cara, els eczèmes i eviten la suor de les mans.
-Per guarir malalties o per fer forts els infants, hom s'acosta al foc o es passeja per damunt de les brases, ja que aquesta nit sembla que no cremen (millor no provar-ho).

L'aigua -Segons antigues tr…

publicidad sexista

seguimos viendo aún ahora publicidad machista...
la mayoría de religiones se pusieron de acuerdo allá por la fecha que nació Jesucristo para denostar a la mujer de manera directa... y parece que a día de hoy esta misión sigue en pie... y nadie hace nada...
pero sigue sucediendo...

como vemos en su última campaña Coca cola decide que para acompañar a su curvilínea botella de su preciado licor... sea acompañada por un chico joven estilo hipster o perroflauta... con su guitarra al más puro estilo hippie setentero ¿o guitarrista de coro de iglesia?...


sin eslogan la imagen envía un sutil mensaje a los jóvenes para cambiar la cerveza por la bebida negra... quizás...


en el cartel que aparece una mujer... sólo aparecen unos grandes labios que se nota han sido aumentados por photoshop... y tras la botella denota un mensaje sexual... directo...
a mi personalmente me parece que no debería verse tan claramente la diferencia entre la imagen de la mujer y la del hombre... en una misma campaña pub…

Tendencias 2016

Éste año promete... mucha luz*
Acabamos el año de la cabra y el 8 de febrero 2016, empieza el año del mono chino...


El 8 de Febrero del 2016 comienza el año del Mono de Fuego en el Horóscopo Chino, según el calendario del zodiaco, y termina el 27 de Enero de 2017. 2016 es el año chino 4713 según su calendario. El nombre chino del 2016 en el calendario del horóscopo chino es .
El mono es el noveno de los 12 animales del zodiaco chino. Cada año se relaciona con un signo animal de acuerdo con un ciclo de 12 años. + info en: http://www.horoscopochino-2016.com/
Saturno sigue retrógrado... para que sigamos conociéndonos aún más... necesitamos más relax, paciencia a kilos... e ilusión y pasión... y por fin a hacernos responsables de nosotras mismas... vive, disfruta y experimenta...

+ aquí puedes encontrar lo que nos depara a cada signo del  zodíaco en 2016 www.cassanya.com/horoscopo-anual/ >>

y las cifras del número  2016 suman 9, final de un ciclo... profundizar, la mística, el encuentro co…