Ir al contenido principal

Comerç Just amb certificació Fairtrade creix un 82%

Comerç Just amb certificació Fairtrade creix un 82%

La tendència positiva de Fairtrade segueix tot i la crisi.
UN VIDEO GENIAL: CAMPANYA "YO TENGO EL PODER" http://fairstory.com/watch/
Madrid, 27 de juliol de 2011 - Els consumidors aposten cada vegada més per productes ètics i responsables. 
A Espanya durant el 2010 hem comprat productes de Comerç Just avalats per la certificació Fairtrade per un valor estimat de 14,9 milions d'euros, la qual cosa equival en plena crisi a un creixement del 82,5% en comparació amb l'any anterior.
"Amb les seves decisions de compra  poden fomentar activament millors condicions de vida i un desenvolupament més sostenible als països del Sud" confirma Maria Jesús Sanz, presidenta de Fairtrade. També augmenta el nombre de comerços que ofereixen productes de Comerç Just certificat i les empreses donen cada vegada més importància a complir amb la seva responsabilitat social i mediambiental.

Més de 5 anys treballant per aconseguir noves aliances que donin més visibilitat a la certificació i al concepte de Comerç Just, fent-lo més accessible per a la ciutadania. A poc a poc, i gràcies a l'esforç de tots els actors del sector de Comerç Just, el missatge va calant entre els consumidors.

El segment que el 2010 ha crescut més, quant al valor de les vendes, ha estat el cafè: es va duplicar el consum arribant als 10,5 milions d'euros. Aquest resultat tan positiu es recolza també en campanyes com"Cafè del Bo" que Fairtrade  va realitzar durant el 2010 en els  establiments d'hostaleria i restauració. El sector de la restauració i hostaleria és a més el canal que ha aportat més dinamisme a les vendes Fairtrade el 2010, ambun creixement en el valor estimat de les vendes del 170%.
imagen campaña Yo tengo el Poder

Darrere del cafè, els productes dolços, fets amb sucre de canya de Comerç Just i amb cacau, que procedeix sobretot d'Àfrica, són els més sol.licitats pels consumidors. Entre sucre, caramels, xocolates i gelats es van realitzar compres per un valor estimat de 3,4 milions d'euros.

Els consumidors tenen accés a més de 250 referències de comerç just certificat i 64 empresesles ofereixen a les botigues de comerç just, en supermercats, herbolaris i botigues de barri així com en bars, restaurants i hotels . A més un creixent nombre d'administracions públiques aposta per comerç just a les seves màquines vending.

El Comerç Just fomenta el desenvolupament i nivell de vida dels productors i treballadors en els països del Sud. Arreu del món més de 1,2 milions de productors, pertanyents a 1093 grups de 83 països venen les seves collites i productes a través del canal Fairtrade. Pel registre i la participació en aquest sistema, i gràcies a la confiança dels consumidors que a l'hora de fer la compra tenen en compte criteris ètics, aquests productors aconsegueixen millorar el seu nivell de vida, desenvolupar les seves organitzacions i augmentar la qualitat dels seus productes. Per cada quilo de producte que venen a través del canal Fairtrade reben a més una prima per al desenvolupament que destinen a projectes que beneficien a tota la comunitat.

Per augmentar els beneficis del Comerç Just per a les persones en els països en via de desenvolupament és imprescindible que els/les consumidors/es prenguin consciència de la rellevància de les seves decisions de compra. 


La Coordinadora Estatal de Comerç Just que aglutina les ONG del sector, realitza tots els anys campanyes de sensibilització i mobilització social.En aquest sentit, des de la certificació s'acaba de llançar la campanya "Yo tengo el poder" convidant a la ciutadania i les empreses a fer ús del seu poder per aconseguir un món més just i sostenible. La campanya es desenvolupa en accions de carrer i al Facebook, on es pretén sumar un gran nombre de suports que serà lliurat a l'administració pública per reforçar les reivindicacions del Comerç Just.

Entradas populares de este blog

películas de lesbianas

películas de lesbianas * si te apecete ver cine y que tenga relación con tu vida, si eres lesbiana y no quieres ver más películas de heteros y patriarcales, puedes ver las siguientes películas de lesbianas,  que aunque no son la verdad muy positivas, explican historias entre mujeres que tienen relaciones sexuales, se aman, o se odian y pasan por momentos dulces y agridulces, como cualquier otra persona... cada año van saliendo nuevos títulos que merecen la pena verse aunque sigamos esperando películas lésbicas más positivas y feministas, que traten temas de amor propio de lesbianas, más que anécdotas... queremos cine lésbico desacomplejado... (en esta lista de películas de lesbianas están las que están no todas las que lo son... es una lista que irá creciendo mientras vaya visualizando los films que faltan, aunque hay muchas que he visto y no están ... DUCK BUTTER 2018 Dos mujeres, insatisfechas con su vida amorosa, deciden hacer un pacto para pasar 24 horas jun...

Rituals de Sant Joan. NIT DE BRUIXES

Per Sant Joan, a part de tirar petards, també hi ha rituals per a fer.  Foc i fogueres -Saltar la foguera per purificar-se. -La tradició diu que si els enamorats salten una foguera set vegades agafats de les mans, seran feliços plegats la resta de les seues vides. -Era costum acostar-hi els infants per prevenir-los dels mals. -També com a mètode purificador, es llençaven objectes vells i cabeces d'alls per menjar-se-les després. -Si una brasa o una espurna toca la roba que porta una persona aquesta Nit, la persona es casarà abans que acabi l'any. -Tradicionalment es tiraven brases als pous per purificar l'aigua. -Les cendres, per la seua banda, tenen la capacitat de guarir els ulls de poll, les malalties de la pell, els grans de la cara, els eczèmes i eviten la suor de les mans. -Per guarir malalties o per fer forts els infants, hom s'acosta al foc o es passeja per damunt de les brases, ja que aquesta nit sembla que no cremen (millor no provar-ho). L...

videoclip el balcón de europa Pfusion by Lutxana

Nuevo Videoclip de la canción "El balcón de Europa" de Pfusion  by Lutxana art* https://www.youtube.com/watch?v=K7KEtVlhNiw&list=UUw6FsyeDPnviYsDiS7gERDg La idea surge de intentar recrear unos instantes de cotidianidad de los de los momentos íntimos y propios de una niña de 6 años de visita en casa de su visabuela una tarde de domingo, y el niño de 7 años. La canción podría inspirar muchas otras ideas, pero recordando el primer videoclip realizado para este mismo artista en 2012 con la canción "Helarte" con la misma niña entonces con solo 3 años y el niño de 4 años, y volver a visionarlos en una situación íntima ante la cámara, esta vez, en invierno, la primera vez era en verano, cobra un sentido especial, con la sensación de poder detener el tiempo por unos minutos de la vida de estas personas y transmitirlo junto a esta bella canción. En la primera ocasión la idea fue recrear una situación como de ensueño: cuando vas a la playa cuando eres pequ...