Ves al contingut principal

INFORME BANDERES NEGRES 2012

26 de juliol de 2012
INFORME BANDERES NEGRES 2012

Ecologistes en Acció atorga aquesta any 79 Banderes Negres als llocs més degradats i 12 Punts Negres als llocs més amenaçats de la costa. D'aquests guardons, 20 corresponen a les obres i infraestructures, 23 a l'urbanisme sense control, 33 als abocaments al mar i 3 corresponen als "residus" generats pels grans esdeveniments.
 
Ecologistes en Acció ha presentat el seu informe anual Banderes Negres, amb el títol ¨Poca Vergonya¨, que analitza la situació de la costa mostrant la degradació i amenaces que sofreix el litoral espanyol. Així mateix, assenyala als responsables i implicats en aquest procés de destrucció.

La gran proliferació d'obres i infraestructures ha provocat una ràpida i descontrolada transformació del sòl. En l'actualitat el 75 % del litoral es troba urbanitzat o declarat urbanitzable, el 44 % de la població viu en la costa i la indústria del turisme desenvolupa el 80 % de la seva activitat a l'estreta franja de 7 quilòmetres, on s'estima passen les seves vacances 48 milions de persones.

L'informe identifica 12 Punts Negres, que assenyalen llocs que no sofreixen una transformació del territori destacada i que es troben en estat semi-verge, però amenaçats per projectes que poden provocar la desaparició dels mateixos. Alguns d'aquests casos són Valdevaqueros (Cadis), Marina de Cope (Múrcia) o la Platja de Ahuir a Gandía (València).

L'anàlisi de l'urbanisme denuncia la poca vergonya de les Administracions Públiques per seguir afavorint als responsables del llegat de la indústria del maó i l'especulació, que amb els usos del sòl han plagat la costa d'actius tòxics, és a dir, processos especulatius d'antany han passat a ser a dia d'avui habitatges i sòls sobrevalorats. Clara exemplea són la zona de la Mangueta en Vejer (Cadis) o Marina de Cope, entre uns altres. Ens trobem davant més de 730.000 habitatges disponibles o en venda (entre 2004-2010), que suposen el 65 % del total.

L'informe detalla les obres costaneres que, mentre que al 2011 el pressupost de la Direcció general de Sostenibilitat de la Costa i Mar es retallés a 100 milions de €, la inversió per artificialització de la costa es va mantenir: Construcció o culminació d'obres de creació de passejos marítims com els de Bolnuevo (Múrcia), el Delta del Riu Andarax (Almeria), Gandía (València), Badalona (Barcelona) o Cunit (Tarragona). El manteniment i consolidació de nous nuclis urbanístics com Benicassim (Castelló), la Costa Occidental de Màlaga o La Mamola (Granada). I l'aportació artificial de sorra de jaciments marins o de pedrera es reparteix per tota la costa.

Una altra obra costanera amb enorme impacte sobre el perfil costaner és l'elevada construcció de ports esportius, que provoquen alts impactes sobre gran nombre de platges, com per exemple a Barcelona, Tarragona, València o Castelló.

Les infraestructures de Ports de l'Estat és causant de la destrucció de nombroses platges, com és el cas del Port de València, amb major incidència en l'Albufera, l'ampliació de les seves infraestructures per a la Copa Amèrica i la Fórmula 1, esdeveniments que a més han arruïnat a la Generalitat Valenciana.

En termes globals les inversions en infraestructures portuàries, contingudes en el Pla Estratègic d'Infraestructures i Transports 2005-2020, són de 22.489 milions de € destinats a augmentar un 75 % la capacitat dels ports.

Finalment, l'estat de les costes és cada vegada més preocupant, en termes de qualitat d'aigües i situació dels ecosistemes. En aquest aspecte, el dèficit d'infraestructures i mala depuració d'aigües residuals representa un greu problema que es suma al causat pels abocaments provinents del sector industrial. En l'informe Banderes Negres es considera necessari una adaptació de les depuradores a la capacitat del territori evitant així els continus abocaments d'aigües residuals mal depurades, modificant la Llei de Responsabilitat Ambiental en matèria d'abocaments, perquè aquests deixin de ser rendibles per sobre de l'afecció i contaminació dels recursos públics.

Informe Banderes Negres i Mapes: http://www.ecologistasenaccion.org/article23766.html
Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

publicidad sexista

seguimos viendo aún ahora publicidad machista...
la mayoría de religiones se pusieron de acuerdo allá por la fecha que nació Jesucristo para denostar a la mujer de manera directa... y parece que a día de hoy esta misión sigue en pie... y nadie hace nada...
pero sigue sucediendo...

como vemos en su última campaña Coca cola decide que para acompañar a su curvilínea botella de su preciado licor... sea acompañada por un chico joven estilo hipster o perroflauta... con su guitarra al más puro estilo hippie setentero ¿o guitarrista de coro de iglesia?...


sin eslogan la imagen envía un sutil mensaje a los jóvenes para cambiar la cerveza por la bebida negra... quizás...


en el cartel que aparece una mujer... sólo aparecen unos grandes labios que se nota han sido aumentados por photoshop... y tras la botella denota un mensaje sexual... directo...
a mi personalmente me parece que no debería verse tan claramente la diferencia entre la imagen de la mujer y la del hombre... en una misma campaña pub…

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA

¿QUIERES CONSEGUIR MÁS SEGUIDORES EN LA PÁGINA DE FACEBOOK?¿QUIERES CONSEGUIR VENTAS DIRECTAS DESDE FACEBOOK?¿QUIERES CREAR DINAMISMO EN LAS PUBLICACIONES DE FACEBOOK?¿QUIERES DIFERENCIARTE EN LAS REDES SOCIALES DE TU COMPETÉNCIA?¿QUIERES INFLUENCIAR EN TUS PÚBLICOS DE MANERA ORIGINAL?¿QUIERES CAPTAR NUEVOS CLIENTES POTENCIALES?

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA:

PUBLICACIONES DIARIAS CREATIVAS RELACIONADAS CON TUS PRODUCTOS Y SERVICIOSIMAGENES CREATIVASTEXTOS DINÁMICOS QUE CREAN RELEVÁNCIA E INTERÉS EN TU ENTIDADARTÍCULOS PARA BLOG Y WEB DE CALIDAD QUE APORTEN POSICIONAMIENTO SEO NATURAL PARA TU WEBGESTIÓN CREATIVA DE REDES SOCIALES EN: FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM LINKEDIN PINTEREST YOUTUBE GOOGLE+ etc

CREACIÓN Y GESTIÓN DE TIENDAS ONLINE MAGENTO
CREACIÓN Y GESTIÓN DE CONTENIDOS PARA REDES SOCIALES \ SOCIAL MEDIA \ COMMUNITY MANAGER
DISEÑO GRÁFICO APLICADO  IMAGEN CORPORATIVA / LOGOTIPOS / CARTELES / CATÁLOGOS DIGITALES / PRESENTACIONES VIDEO ONLINEFOTOGRAFÍA DIGITAL \ RETOQUE…

la publicitat emocional ongs excesiva a barcelona

Pots veure a cada un dels costats d'una estació de bus de Barcelona un anunci de que mor un nen cada 20 segons i a l'altre banda un de un entrepà de fast food, categòricament hipòcrita. El missatge seria menja merda i dóna diners per que els nens no morin de gana


Aquests dies tinc que fer servir el metro i al entrar sents com una mica de depressió...
potser per veure la cara aburrida o inert de la get anant a la feina... a l'agost... potser per no tenir feina o per un problema pitjor...

a més de que la situació actual de la gent és bastant agobiant et trobes a les andanes cartells petits, grans i enormes, amb missatges molt intensos de publicitat emocional...
així els metges sense fronteres et claven l'eslògan: "el pitjor de les vacunes és no tenir-ne" i un número per enviar un sms amb el que es fa un donatiu parcial del total que déu quedar-se l'empresa que ho gestiona...
a un altre cartell els nens malalts de leucèmia... a un altre els d'Aldees infantils.…