Ves al contingut principal

self made writer creació original digital: una altre manera de fer les coses

expo il.lustracions de Pierre Marquès a Arts Santa Mònica 
Ara es fan convencions sobre llibre digital (Congreso  del Libro Electrónico 2013) Google books destripa totes les biblioteques arran del món: els odiosos i necessaris drets d'autor, s'hauran de cobrar en especies...

Fa uns anys la música es va revolucionar, i no televisivament, ja que fa anys que no fan programes d'actuacions en directe de músics (ara a altes hores de la matinada, però de vegades no diuen ni qui actúa). 

L'exemple més clar a catalunya va ser el del grup La Pegatina, a Chile  artistes com Prehistóricos, o els sempre irreverents Radiohead de manera global,  i com milions d'artistes, dj, etc; que "regalen" les seves creacions musicals a diferents xarxes socials gratuites ( Soundcloud, Youtube, Myspace, Bandcamp, etc) de manera directe i sense intermediaris (  deixant de banda "la industria").

Ara és el moment de la revolució digital creativa en el camp del llibres, l'escriptura, la poesia, escrits, narracions, contes, pintura, il.lustració, fotografia, videcreació, performance ( l'exemple com el geni  Bill Viola, etc), fa un any si no recordo malament la estimada i igualment odiada Lucía Etxebarría va dir que no tornaría a publicar en paper cap llibre, per que l'havien copiat el darrer llibre i ho veia terrible. A dia d'avui segueix imprimint i venent llibres nous.

No estic ni a favor ni en contra de ningú, però avui en dia hauriem d'anar pensant en no talar tants arbres i en no imprimir tants i tants llibres, omplir estanteries, per desprès què?

És genial llegir un llibre antic, i un llibre nou en paper, però potser aquest gaudiment l'hauriem de canviar, evolucionar, sabent que ens estem carregant els arbres del món per total publicar un llibre d'algú que segurament no pasarà a la historia per res. 

En una memòria USB d'un Tega bite crec que cap tota la literatura mundial? ¿i dons?

Un de cada 5 arbres talats són intregrament per crear paper.

Les tabletes i llibres electrònics et permeten llegir millor (no fan mal a la vista, pots fer apunts, no carregues pes, etc) i més fàcilment qualsevol llibre, i si et canses, dons canvies de llibre, pots inclus fer estudis, llegint diverses publicacions a l'hora, sense omplenar la teva taula, etc.

D'aquesta manera també van sorgint publicacions només online com Blanco Experimental que demanen a l'artista que faci còmics sense l'objectiu comercial, i cercant l'objectiu de satisfer la seva necessitat creativa, mantenint-se sempre al marge de "la industria".

D'uns anys a ara s'ha escoltat algun cas esporàdic d'autors i autores que passen dels blogs al paper, i són com descobriments increïbles. Molts creadors/es publiquen obres gratuitament gairebé diariament a les xarxes socials, com ara en Javier Mariscal, Andreu Buenafuente, Alejandro Jodorowsky (tira les cartes en directe els diumenges al seu Twitter), etc.

Ara mateix, i ja fa un temps, molts escriptors i escriptores ja no tenim la necessitat de veure impressa la nostra creació literària.

Ha nascut una estrella el seu nom és "self made writer" és l'escriptor i escriptora que escriu directament en digital, pensant en digital només, no pensa en cap moment en imprimir res, i moltes vegades tampoc en vendre res.

Així existeixen milions de blogs en tots els idiomes de creadors i creadores de tot tipus d'art (escrits, poesia, fotografia, il.lustració, còmic, pintura...) que exhibeixen i publiquen, i inclús, creen directament per aquell format digital, amb diversa qualitat i quantitat de difusió, però sempre amb mitja qualitat artistica.

Aquestes persones creadores potser no ho saben però estan trencant la norma, són transgressors, i actualment estan fent remoure els ciments de la nostra societat i el consumisme capitalista.

Com no vols publicar els teus poemes? 
És una pregunta arquetípica, que es pot resoldre... amb un...
No vull vendre el meu art, per que per a mi no te preu...

Ara be, podem pensar, i els ordinadors, tablets, llibres digitals, ebooks, gasten tones d'electricitat, plàstic, etc...

by @lutxana

font:
The Guardian. Amanda Hocking.
http://www.theguardian.com/books/2012/jan/12/amanda-hocking-self-publishing
Google Como controlar el mundo
http://www.rtve.es/alacarta/videos/el-documental/documental-google-cerebro-como-controlar-mundo/2100107/
http://mashable.com/2012/01/12/amazon-kindle-lending-program-numbers/
http://www.salon.com/2013/04/04/hugh_howey_self_publishing_is_the_future_and_great_for_writers/
http://www.ecoticias.com/naturaleza/16443/Uno-de-cada-cinco-arboles-talados-se-usa-exclusivamente-para-fabricar-papel
Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

publicidad sexista

seguimos viendo aún ahora publicidad machista...
la mayoría de religiones se pusieron de acuerdo allá por la fecha que nació Jesucristo para denostar a la mujer de manera directa... y parece que a día de hoy esta misión sigue en pie... y nadie hace nada...
pero sigue sucediendo...

como vemos en su última campaña Coca cola decide que para acompañar a su curvilínea botella de su preciado licor... sea acompañada por un chico joven estilo hipster o perroflauta... con su guitarra al más puro estilo hippie setentero ¿o guitarrista de coro de iglesia?...


sin eslogan la imagen envía un sutil mensaje a los jóvenes para cambiar la cerveza por la bebida negra... quizás...


en el cartel que aparece una mujer... sólo aparecen unos grandes labios que se nota han sido aumentados por photoshop... y tras la botella denota un mensaje sexual... directo...
a mi personalmente me parece que no debería verse tan claramente la diferencia entre la imagen de la mujer y la del hombre... en una misma campaña pub…

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA

¿QUIERES CONSEGUIR MÁS SEGUIDORES EN LA PÁGINA DE FACEBOOK?¿QUIERES CONSEGUIR VENTAS DIRECTAS DESDE FACEBOOK?¿QUIERES CREAR DINAMISMO EN LAS PUBLICACIONES DE FACEBOOK?¿QUIERES DIFERENCIARTE EN LAS REDES SOCIALES DE TU COMPETÉNCIA?¿QUIERES INFLUENCIAR EN TUS PÚBLICOS DE MANERA ORIGINAL?¿QUIERES CAPTAR NUEVOS CLIENTES POTENCIALES?

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA:

PUBLICACIONES DIARIAS CREATIVAS RELACIONADAS CON TUS PRODUCTOS Y SERVICIOSIMAGENES CREATIVASTEXTOS DINÁMICOS QUE CREAN RELEVÁNCIA E INTERÉS EN TU ENTIDADARTÍCULOS PARA BLOG Y WEB DE CALIDAD QUE APORTEN POSICIONAMIENTO SEO NATURAL PARA TU WEBGESTIÓN CREATIVA DE REDES SOCIALES EN: FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM LINKEDIN PINTEREST YOUTUBE GOOGLE+ etc

CREACIÓN Y GESTIÓN DE TIENDAS ONLINE MAGENTO
CREACIÓN Y GESTIÓN DE CONTENIDOS PARA REDES SOCIALES \ SOCIAL MEDIA \ COMMUNITY MANAGER
DISEÑO GRÁFICO APLICADO  IMAGEN CORPORATIVA / LOGOTIPOS / CARTELES / CATÁLOGOS DIGITALES / PRESENTACIONES VIDEO ONLINEFOTOGRAFÍA DIGITAL \ RETOQUE…

la publicitat emocional ongs excesiva a barcelona

Pots veure a cada un dels costats d'una estació de bus de Barcelona un anunci de que mor un nen cada 20 segons i a l'altre banda un de un entrepà de fast food, categòricament hipòcrita. El missatge seria menja merda i dóna diners per que els nens no morin de gana


Aquests dies tinc que fer servir el metro i al entrar sents com una mica de depressió...
potser per veure la cara aburrida o inert de la get anant a la feina... a l'agost... potser per no tenir feina o per un problema pitjor...

a més de que la situació actual de la gent és bastant agobiant et trobes a les andanes cartells petits, grans i enormes, amb missatges molt intensos de publicitat emocional...
així els metges sense fronteres et claven l'eslògan: "el pitjor de les vacunes és no tenir-ne" i un número per enviar un sms amb el que es fa un donatiu parcial del total que déu quedar-se l'empresa que ho gestiona...
a un altre cartell els nens malalts de leucèmia... a un altre els d'Aldees infantils.…