Vés al contingut principal

El secret de l'èxit de Steve Jobs

"Apple és una empresa que mou més de 30.000 milions de dòlars i tenim menys de 30 productes principals. Crec que és la primera vegada que sa ha fet alguna cosa així ". Steve Jobs 2008.
Fast Company ha publicat un petit extracte del nou llibre de Carmine Gallo sobre els secrets d'innovació de Steve Jobs. Una de les principals conclusions és la importància de la concisió i l'edició per a quedar-només amb el millor. Aquesta filosofia ha seguit Jobs des del començament. Els resultats parlen per si sols. Reproduïm l'extracte aquí:
Desfés-te de la merda, centra't només en el millor
El 21 d'abril de 2010, el president i CEO de Nike, Mark Parker, va donar una conferència a Innovation Uncensored, organitzada per Fast Company. Parker va explicar una anècdota sobre una trucada que va rebre de Steve Jobs, poc temps després de convertir-se en CEO de la companyia.
"Tens algun consell?", Parker preguntar a Jobs.
"Bé una cosa sol", li va respondre Jobs. "Nike fa alguns dels millors productes del món. Productes desitjables. Productes bells i increïbles. Però també feu molta merda. Desfés-te de la merda i centra't en les coses bones ".
Parker va dir al públic: "Em esperava una petita pausa i unes rialles. Hi va haver una pausa però res de rialles. Tenia tota la raó. Teníem d'editar ".
Parker va utilitzar la paraula editar no des del punt de vista del disseny sinó en el context de prendre decisions de negoci (...) Tim Cook comentar una vegada que l'ortodòxia del management que s'imparteix en escoles de negoci diu que has de diversificar la teva oferta de productes. Apple, va dir, representa una filosofia completament anti-escola de negocis. El seu enfocament es centra en posar tots els seus recursos en pocs productes i fer que aquests productes funcionin excepcionalment bé.
(...) Un negoci milmilionaris amb pocs productes
"Apple és una empresa que mou més de 30.000 milloenes de dòlars i tenim menys de 30 productes principals. No crec que alguna cosa així s'hagi fet abans, "va dir Steve Jobs a Fortune el 2008. Va afegir a més:
És cert que hem tingut molt bones empreses de béns de consum electrònics amb milers de productes. Nosaltres tenim tendència a concentrar molt més els nostres esforços. (...) Per aconseguir significa dir que no a centenars de bones idees que hi ha allà fora. Has d'escollir amb cura. Jo estic igual d'orgullós de moltes coses que no hem fet que coses que hem fet. El millor exemple és quan ens van pressionar durant anys per fer una PDA. Em vaig adonar un dia que el 90% de les persones que utilitzen una PDA només treuen informació d'ella quan estan de viatge. No introdueixen informació en ella. Properament els mòbils van a fer el mateix i llavors el mercat de la PDA es reduirà a una fracció de la seva mida actual. Això no serà sostenible. Per això vam decidir no fer una. Si ho hubiermos fet segurament ens hauríem quedat sense recursos per fer l'iPod. Potser no hagués sortit a la llum ".
Una estratègia de màrqueting basada en l'especialització
En disseny de productes i estratègia empresarial, treure coses sol afegir valor. "La nostra addicció a sumar coses i funcionalitats produeix incoherència, sobrecàrrega o rebuig i de vegades les tres coses alhora", escriu Matthey May. L'aviador Antoine de Saint-Exupéry podria haver estat parlant de la filosofia d'Apple quan dir en els anys 30: "Un dissenyador sap que ha aconseguit perfecció no quan no hi ha res per afegir sinó quan no queda res més per treure".
Es pot aplicar la filosofia d'Apple a qualsevol empresa?
Tornem a una pregunta que vaig llançar al principi d'aquest llibre. Pot qualsevol empresa innovar de la forma que ho fa Apple? La resposta és no. Qualsevol pot aprendre els principis que empenyen a Apple a innovar, però es necessita agalles per innovar i pocs en tenen. Es necessita coratge per reduir el nombre de productes que ofereix una empresa de 350 a 10, com va fer Jobs el 1998. Es necessita valentia per llevar el teclat de la cara d'un smartphone i reemplaçar aquests botons amb una pantalla gegant com va fer Jobs amb l'iPhone.
Es necessita agallas per eliminar codi d'un sistema operatiu perquè sigui més estable i fiable, com va fer Apple amb Snow Leopard. Es necessita valentia per eliminar totes les paraules en una presentació PowerPoint amb la expcepción d'una, com fa Steve Jobs en les seves presentacions. Es necessita coratge per mostrar només un producte a la home de la teva pàgina web.
Es necessita valentia per llançar menys productes en un any que els teus competidors en un mes. Es necessita valentia per prendre posicions impopulars, com plantar cara a Adobe. I cal valentia per fer un producte tan senzill que ho pot utilitzar un nen.
Tens la valentia per fer les coses fàcils? Steve Jobs si i ha estat la clau del seu èxit.


Font:

Llibre: "The Innovation secrets of Steve Jobs"
Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Rituals de Sant Joan. NIT DE BRUIXES

Per Sant Joan, a part de tirar petards, també hi ha rituals per a fer. 


Foc i fogueres
-Saltar la foguera per purificar-se.
-La tradició diu que si els enamorats salten una foguera set vegades agafats de les mans, seran feliços plegats la resta de les seues vides.
-Era costum acostar-hi els infants per prevenir-los dels mals.
-També com a mètode purificador, es llençaven objectes vells i cabeces d'alls per menjar-se-les després.
-Si una brasa o una espurna toca la roba que porta una persona aquesta Nit, la persona es casarà abans que acabi l'any.
-Tradicionalment es tiraven brases als pous per purificar l'aigua.
-Les cendres, per la seua banda, tenen la capacitat de guarir els ulls de poll, les malalties de la pell, els grans de la cara, els eczèmes i eviten la suor de les mans.
-Per guarir malalties o per fer forts els infants, hom s'acosta al foc o es passeja per damunt de les brases, ja que aquesta nit sembla que no cremen (millor no provar-ho).

L'aigua -Segons antigues tr…

publicidad sexista

seguimos viendo aún ahora publicidad machista...
la mayoría de religiones se pusieron de acuerdo allá por la fecha que nació Jesucristo para denostar a la mujer de manera directa... y parece que a día de hoy esta misión sigue en pie... y nadie hace nada...
pero sigue sucediendo...

como vemos en su última campaña Coca cola decide que para acompañar a su curvilínea botella de su preciado licor... sea acompañada por un chico joven estilo hipster o perroflauta... con su guitarra al más puro estilo hippie setentero ¿o guitarrista de coro de iglesia?...


sin eslogan la imagen envía un sutil mensaje a los jóvenes para cambiar la cerveza por la bebida negra... quizás...


en el cartel que aparece una mujer... sólo aparecen unos grandes labios que se nota han sido aumentados por photoshop... y tras la botella denota un mensaje sexual... directo...
a mi personalmente me parece que no debería verse tan claramente la diferencia entre la imagen de la mujer y la del hombre... en una misma campaña pub…

Tendencias 2016

Éste año promete... mucha luz*
Acabamos el año de la cabra y el 8 de febrero 2016, empieza el año del mono chino...


El 8 de Febrero del 2016 comienza el año del Mono de Fuego en el Horóscopo Chino, según el calendario del zodiaco, y termina el 27 de Enero de 2017. 2016 es el año chino 4713 según su calendario. El nombre chino del 2016 en el calendario del horóscopo chino es .
El mono es el noveno de los 12 animales del zodiaco chino. Cada año se relaciona con un signo animal de acuerdo con un ciclo de 12 años. + info en: http://www.horoscopochino-2016.com/
Saturno sigue retrógrado... para que sigamos conociéndonos aún más... necesitamos más relax, paciencia a kilos... e ilusión y pasión... y por fin a hacernos responsables de nosotras mismas... vive, disfruta y experimenta...

+ aquí puedes encontrar lo que nos depara a cada signo del  zodíaco en 2016 www.cassanya.com/horoscopo-anual/ >>

y las cifras del número  2016 suman 9, final de un ciclo... profundizar, la mística, el encuentro co…