Ir al contenido principal

El secret de l'èxit de Steve Jobs

"Apple és una empresa que mou més de 30.000 milions de dòlars i tenim menys de 30 productes principals. Crec que és la primera vegada que sa ha fet alguna cosa així ". Steve Jobs 2008.
Fast Company ha publicat un petit extracte del nou llibre de Carmine Gallo sobre els secrets d'innovació de Steve Jobs. Una de les principals conclusions és la importància de la concisió i l'edició per a quedar-només amb el millor. Aquesta filosofia ha seguit Jobs des del començament. Els resultats parlen per si sols. Reproduïm l'extracte aquí:
Desfés-te de la merda, centra't només en el millor
El 21 d'abril de 2010, el president i CEO de Nike, Mark Parker, va donar una conferència a Innovation Uncensored, organitzada per Fast Company. Parker va explicar una anècdota sobre una trucada que va rebre de Steve Jobs, poc temps després de convertir-se en CEO de la companyia.
"Tens algun consell?", Parker preguntar a Jobs.
"Bé una cosa sol", li va respondre Jobs. "Nike fa alguns dels millors productes del món. Productes desitjables. Productes bells i increïbles. Però també feu molta merda. Desfés-te de la merda i centra't en les coses bones ".
Parker va dir al públic: "Em esperava una petita pausa i unes rialles. Hi va haver una pausa però res de rialles. Tenia tota la raó. Teníem d'editar ".
Parker va utilitzar la paraula editar no des del punt de vista del disseny sinó en el context de prendre decisions de negoci (...) Tim Cook comentar una vegada que l'ortodòxia del management que s'imparteix en escoles de negoci diu que has de diversificar la teva oferta de productes. Apple, va dir, representa una filosofia completament anti-escola de negocis. El seu enfocament es centra en posar tots els seus recursos en pocs productes i fer que aquests productes funcionin excepcionalment bé.
(...) Un negoci milmilionaris amb pocs productes
"Apple és una empresa que mou més de 30.000 milloenes de dòlars i tenim menys de 30 productes principals. No crec que alguna cosa així s'hagi fet abans, "va dir Steve Jobs a Fortune el 2008. Va afegir a més:
És cert que hem tingut molt bones empreses de béns de consum electrònics amb milers de productes. Nosaltres tenim tendència a concentrar molt més els nostres esforços. (...) Per aconseguir significa dir que no a centenars de bones idees que hi ha allà fora. Has d'escollir amb cura. Jo estic igual d'orgullós de moltes coses que no hem fet que coses que hem fet. El millor exemple és quan ens van pressionar durant anys per fer una PDA. Em vaig adonar un dia que el 90% de les persones que utilitzen una PDA només treuen informació d'ella quan estan de viatge. No introdueixen informació en ella. Properament els mòbils van a fer el mateix i llavors el mercat de la PDA es reduirà a una fracció de la seva mida actual. Això no serà sostenible. Per això vam decidir no fer una. Si ho hubiermos fet segurament ens hauríem quedat sense recursos per fer l'iPod. Potser no hagués sortit a la llum ".
Una estratègia de màrqueting basada en l'especialització
En disseny de productes i estratègia empresarial, treure coses sol afegir valor. "La nostra addicció a sumar coses i funcionalitats produeix incoherència, sobrecàrrega o rebuig i de vegades les tres coses alhora", escriu Matthey May. L'aviador Antoine de Saint-Exupéry podria haver estat parlant de la filosofia d'Apple quan dir en els anys 30: "Un dissenyador sap que ha aconseguit perfecció no quan no hi ha res per afegir sinó quan no queda res més per treure".
Es pot aplicar la filosofia d'Apple a qualsevol empresa?
Tornem a una pregunta que vaig llançar al principi d'aquest llibre. Pot qualsevol empresa innovar de la forma que ho fa Apple? La resposta és no. Qualsevol pot aprendre els principis que empenyen a Apple a innovar, però es necessita agalles per innovar i pocs en tenen. Es necessita coratge per reduir el nombre de productes que ofereix una empresa de 350 a 10, com va fer Jobs el 1998. Es necessita valentia per llevar el teclat de la cara d'un smartphone i reemplaçar aquests botons amb una pantalla gegant com va fer Jobs amb l'iPhone.
Es necessita agallas per eliminar codi d'un sistema operatiu perquè sigui més estable i fiable, com va fer Apple amb Snow Leopard. Es necessita valentia per eliminar totes les paraules en una presentació PowerPoint amb la expcepción d'una, com fa Steve Jobs en les seves presentacions. Es necessita coratge per mostrar només un producte a la home de la teva pàgina web.
Es necessita valentia per llançar menys productes en un any que els teus competidors en un mes. Es necessita valentia per prendre posicions impopulars, com plantar cara a Adobe. I cal valentia per fer un producte tan senzill que ho pot utilitzar un nen.
Tens la valentia per fer les coses fàcils? Steve Jobs si i ha estat la clau del seu èxit.


Font:

Llibre: "The Innovation secrets of Steve Jobs"

Entradas populares de este blog

películas de lesbianas

películas de lesbianas * si te apecete ver cine y que tenga relación con tu vida, si eres lesbiana y no quieres ver más películas de heteros y patriarcales, puedes ver las siguientes películas de lesbianas,  que aunque no son la verdad muy positivas, explican historias entre mujeres que tienen relaciones sexuales, se aman, o se odian y pasan por momentos dulces y agridulces, como cualquier otra persona... cada año van saliendo nuevos títulos que merecen la pena verse aunque sigamos esperando películas lésbicas más positivas y feministas, que traten temas de amor propio de lesbianas, más que anécdotas... queremos cine lésbico desacomplejado... (en esta lista de películas de lesbianas están las que están no todas las que lo son... es una lista que irá creciendo mientras vaya visualizando los films que faltan, aunque hay muchas que he visto y no están ... DUCK BUTTER 2018 Dos mujeres, insatisfechas con su vida amorosa, deciden hacer un pacto para pasar 24 horas jun...

💙 Masterclass *Rebranding Barbie, fenómeno viral * Judith Díaz Garcés *lutxana* CIPSA Barcelona

   Masterclass *Rebranding Barbie, fenómeno viral * Judith Díaz Garcés *lutxana* CIPSA Barcelona  Barbie estaba en crisis, ya no conectaba con las nuevas generaciones actuales. Ha aplicado una gran campaña de "Rebranding" o relanzamiento, reposicionamiento, etc; cambiando su imagen y valores para proyectar ahora empoderamiento femenino, ecologismo, animalismo, y conectar con el futuro. Para ello han creado todo tipo de acciones como crear filtros especiales en Tik tok, reels, snapchat, para hacer que la gente e influencers hagan videos UGC content y se cree el fenómeno viral. ¡El rosa ya es el color de moda este verano 2023! ¿Y tú has ido a ver la película? ¿Qué performance vas a hacer o has hecho? ¡Te esperamos! 💙 Masterclass Rebranding Barbie * Cambio de imagen + valores mujeres empoderadas Miércoles 26 DE JULIO 18h directo Profesora Judih Díaz Garcés Master Marketing Digital CIPSA Barcelona Link: https://cipsa.net/rebranding-barbie-f...

💙 Masterclass *¿Por qué estudiar Community Manager? *

💙6 cosas que aprenderás estudiando curso de Community Manager: 1. Enfoque de negocio, rentabilizar y monetizar de forma escalable todo tipo de ideas, marcas, marcas personales, etc. 2. Estilo & Diseño profesional para el look de tus redes sociales. 3. Posicionar tu marca entre las tendencias y el mood del momento. 4. Captar oportunidades en tiempo real gracias al social listening. 5. Alcance global, cualquier persona de cualquier parte del mundo te puede encontrar durante 24h. Es como tener una tienda abierta en medio de las ramblas de Barcelona. 6. Conectar con nuevos públicos, y conocer bien a tu audiencia. Todo esto explicado: 💙 Martes 18 de julio 18h directo YouTube CIPSA 💙 Masterclass ¿Por qué estudiar Community Manager? Profesora Judith Díaz Garcés @lutxana + info: https://cipsa.net/por-que-estudiar-community-manager/ 💙Aprende la profesión con más oportunidades laborales 💙Trabaja desde casa 💙Combina con otras actividades Martes 18 de julio 18h directo YouTube CIPSA Mast...