Ves al contingut principal

SOCIAL MEDIA & COMMUNITY MANAGER, ara o mai*

 
Mitjans socials ("Social media" en anglès) són mitjans de comunicació social on la informació i en general el contingut és creat pels propis usuaris mitjançant l'ús de les noves tecnologies, que permeten un fàcil ús i accés mitjançant poderoses tecnologies d'edició, publicació i intercanvi. Els professors Kaplan i Haenlein defineixen mitjans socials com "un grup d'aplicacions basades en Internet que es desenvolupen sobre els fonaments ideològics i tecnològics de la Web 2.0, i que permeten la creació i l'intercanvi de continguts generats per l'usuari". [1] Els mitjans socials són rics en la influència i la interacció entre iguals i amb una audiència pública que és cada vegada més "intel ligent" i participativa. El medi social és un conjunt de plataformes digitals que amplia l'impacte de WOMM (màrqueting Boca a boca) i també ho fa mesurable i, per tant, rendible mitjançant el Social Media Optimization. Als administradors d'un medi social se'ls anomena Community Manager.

El terme "Social Media" és usat com a contrast del conegut "Mass mitjana" per a expressar l'enorme canvi de paradigma que estan vivint els mitjans de comunicació en l'actualitat.

La majoria de les vegades el terme és usat per referir-se a activitats que integren la tecnologia, les telecomunicacions mòbils i la interacció social, en forma de converses, fotografies, imatges, vídeos i pistes d'àudio.

Les converses que poblen els Mitjans Socials i la manera en què es presenta la informació, depèn d'una varietat de perspectives i de la "construcció" d'un propòsit comú entre les comunitats que s'articulen entorn a elles. Típicament en un medi social les persones comparteixen les seves històries i les seves experiències amb altres, de manera natural.

També s'han usat altres termes per referir-se als mitjans de comunicació social com a contingut generat per l'usuari (user-generated content o UGC) o mitjans de comunicació generats pel consumidor (consumer-generated mitjana o CGM).

Els mitjans socials de comunicació són diferents dels mitjans de comunicació industrial, com ara diaris, canals de televisió i emissores de ràdio. Els mitjans socials usen eines relativament barates que permeten a qualsevol persona, publicar i tenir accés al contingut, mentre que els mitjans industrials en general, requereixen un capital financer per iniciar operacions, actius com màquines sofisticades per a la impressió, equips i antenes per a una emissora de ràdio o la concessió d'una llicència de l'espectre radioelèctric.

Una característica que comparteixen els "Social Media" i els "Mass Media" és la capacitat d'arribar a un públic gran encara que decideixin dedicar-se a un petit nínxol, per exemple, un post en un bloc o un programa de TV d'un mitjà tradicional poden arribar a milions de persones en moltes parts del món.

Algunes característiques que ajuden a mostrar les diferències entre els mitjans socials i els mitjans de masses són:

Audiència: Tots dos mitjans proporcionen la tecnologia que permeten a qualsevol persona accedir-, de manera que ambdues poden arribar a una audiència global.

Accés: Els mitjans de masses són generalment de pagament i són propietat d'un particular o del govern, mentre que els mitjans socials estan en general disponibles per a qualsevol persona amb poc o cap cost.

Facilitat d'ús pels creadors: En els mitjans industrials la producció del contingut requereix normalment de recursos i coneixements especialitzats. La majoria dels mitjans socials no, o en alguns casos es reinventa habilitats, de manera que qualsevol persona pot ser un productor en aquests mitjans.

Instantaneïtat: El temps que transcorre entre la producció del contingut i el seu lliurament a les audiències pot ser llarg (dies, setmanes o fins i tot mesos) en comparació amb els mitjans socials (que pot ser capaç oferir contingut pràcticament de manera instantània o només amb molt petits retard en la publicació. Els mitjans Industrials estan evolucionant amb l'adopció de recursos i tecnologies de manera que aquesta característica pot no ser la més distintiva en poc temps.

Edició del contingut: En els mitjans industrials, un cop creat el contingut aquest no pot ser alterat (un cop que l'article d'una revista s'ha imprès i distribuït els canvis no es poden fer en aquest mateix article), mentre que els mitjans socials no només s'enriqueixen amb els comentaris de les audiències, sinó que el contingut pot ser alterat instantàniament pels productors, millorant en contingut per a les audiències.

Mitjans Socials pot adoptar moltes formes diferents, incloent fòrums d'Internet, Blocs de personalitats, blocs socials, wikis, podcasts, fotos i vídeo. Exemples d'aplicacions dels Mitjans Socials són: Wikipedia (de referència), MySpace (xarxes socials), Facebook (xarxes socials), Last.fm (música personals), YouTube (intercanvi de vídeo), Second Life (realitat virtual), Flickr (compartir fotos), Twitter (microblogging i xarxes socials). Molts d'aquests serveis de mitjans de comunicació social pot ser integrat a través de xarxes socials com a plataformes d'agregació.

Comunicació social media: exemples:

    * Bloc: Blogger, LiveJournal, TypePad, WordPress, Vox
    * Fòrums en Línia: vBulletin, phpBB
    * Micro-blogging: Twitter, Plurk, Pownce, Jaiku, Tumblr
    * Xarxes socials: Facebook, LinkedIn, MySpace, Orkut, Skyrock, Netlog, Hi5, Tuenti
    * Sistemes d'agregació: FriendFeed, Youmeo
    * Esdeveniments: Upcoming, Eventful, Meetup.com


Col.laboració

    * Wiki: Viquipèdia PBwiki, Wetpaint
    * Marcadors socials Delicious, StumbleUpon, Stumpedia, Google Reader
    * Notícies: Digg, Mixx, Reddit
    * Llocs d'opinió: epinions, Yelp

Multimèdia

    * Compartir fotos: Flickr, Zooomr, Photobucket, SmugMug
    * Compartir vídeos: YouTube, Vimeo, Revver
    * Compartir Art: deviantART
    * Conversions en viu: Ustream.tv, Justin.tv, Skype
    * Compartir música: imeem, The Hype Machine, Last.fm, ccMixter, SoundCloud

Entreteniments

    * Mons virtuals: Second Life, The Sims Online, Habbo
    * Jocs en línia: World of Warcraft, EverQuest, Age of Conan, Spore, Angels en línia
    * Jocs compartits: Miniclip
    * Jocs de geo-referència: Foursquare, Gowalla, SCVNGR
2 comentaris

Entrades populars d'aquest blog

publicidad sexista

seguimos viendo aún ahora publicidad machista...
la mayoría de religiones se pusieron de acuerdo allá por la fecha que nació Jesucristo para denostar a la mujer de manera directa... y parece que a día de hoy esta misión sigue en pie... y nadie hace nada...
pero sigue sucediendo...

como vemos en su última campaña Coca cola decide que para acompañar a su curvilínea botella de su preciado licor... sea acompañada por un chico joven estilo hipster o perroflauta... con su guitarra al más puro estilo hippie setentero ¿o guitarrista de coro de iglesia?...


sin eslogan la imagen envía un sutil mensaje a los jóvenes para cambiar la cerveza por la bebida negra... quizás...


en el cartel que aparece una mujer... sólo aparecen unos grandes labios que se nota han sido aumentados por photoshop... y tras la botella denota un mensaje sexual... directo...
a mi personalmente me parece que no debería verse tan claramente la diferencia entre la imagen de la mujer y la del hombre... en una misma campaña pub…

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA

¿QUIERES CONSEGUIR MÁS SEGUIDORES EN LA PÁGINA DE FACEBOOK?¿QUIERES CONSEGUIR VENTAS DIRECTAS DESDE FACEBOOK?¿QUIERES CREAR DINAMISMO EN LAS PUBLICACIONES DE FACEBOOK?¿QUIERES DIFERENCIARTE EN LAS REDES SOCIALES DE TU COMPETÉNCIA?¿QUIERES INFLUENCIAR EN TUS PÚBLICOS DE MANERA ORIGINAL?¿QUIERES CAPTAR NUEVOS CLIENTES POTENCIALES?

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA:

PUBLICACIONES DIARIAS CREATIVAS RELACIONADAS CON TUS PRODUCTOS Y SERVICIOSIMAGENES CREATIVASTEXTOS DINÁMICOS QUE CREAN RELEVÁNCIA E INTERÉS EN TU ENTIDADARTÍCULOS PARA BLOG Y WEB DE CALIDAD QUE APORTEN POSICIONAMIENTO SEO NATURAL PARA TU WEBGESTIÓN CREATIVA DE REDES SOCIALES EN: FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM LINKEDIN PINTEREST YOUTUBE GOOGLE+ etc

CREACIÓN Y GESTIÓN DE TIENDAS ONLINE MAGENTO
CREACIÓN Y GESTIÓN DE CONTENIDOS PARA REDES SOCIALES \ SOCIAL MEDIA \ COMMUNITY MANAGER
DISEÑO GRÁFICO APLICADO  IMAGEN CORPORATIVA / LOGOTIPOS / CARTELES / CATÁLOGOS DIGITALES / PRESENTACIONES VIDEO ONLINEFOTOGRAFÍA DIGITAL \ RETOQUE…

la publicitat emocional ongs excesiva a barcelona

Pots veure a cada un dels costats d'una estació de bus de Barcelona un anunci de que mor un nen cada 20 segons i a l'altre banda un de un entrepà de fast food, categòricament hipòcrita. El missatge seria menja merda i dóna diners per que els nens no morin de gana


Aquests dies tinc que fer servir el metro i al entrar sents com una mica de depressió...
potser per veure la cara aburrida o inert de la get anant a la feina... a l'agost... potser per no tenir feina o per un problema pitjor...

a més de que la situació actual de la gent és bastant agobiant et trobes a les andanes cartells petits, grans i enormes, amb missatges molt intensos de publicitat emocional...
així els metges sense fronteres et claven l'eslògan: "el pitjor de les vacunes és no tenir-ne" i un número per enviar un sms amb el que es fa un donatiu parcial del total que déu quedar-se l'empresa que ho gestiona...
a un altre cartell els nens malalts de leucèmia... a un altre els d'Aldees infantils.…