Ves al contingut principal

història de la creativitat


[part 1ª]

1
un pinxo vist de d'un altre punt de vista*

escriu un gran 1 a una pàgina en blanc...
sense por...
us donaré totes les llibretes que vulgueu...
[segur?]
què vols de la creativitat?
les paraules se les emporta el vent... a no ser que les escriguis...
(la segona millor màquina de pensar és el llapis...
acostuma't a escriure...
a pensar i
a escriure el que penses...
per entendre't...
apren a escriure el que penses...

Pensem a través de símbols...

PENSAMENT INSPIRAT
Creem que pensem, però sovint només recordem.

Exemple:
T'has dutxat avui? com ha sigut? amb quina mà et rentes?

Posem el pilot automàtic en la majoria de coses que fem cada dia...

3 VALORS
idees
eines
innovar
*crear una marca personal
al final del riu sempre hi ha un mar*


La creativitat està en la diferència?
Potser...
aquell que sembli segur és un idiota!
la indecissió és despertar a la creativitat....
obrir-te a noves posibilitats...
amb confiança*

*pont entre l'avui i el que pot ser millor demà...

REDUÏR RECURSOS
(Spit spots)

DRAMA ( ningú ha dit el que ha escrit...

apendre a escriure en 3 linies una cosa difícil i prentendre que tothom entengui el mateix....
[penso: Twitter]

cuanta més info menys comunicació...
3 paraules: slogan: no és interpretable...

[penso: cadascuna tenim unes circunstancies i pensem diferent sobre cada slogan, és l'slogan el que vol trobar alguna cosa comuna entre totes...]

<concatenació>

Teoría de los Grifos
Segmentar Targets.
Primer has de buscar, saber, trobar quina és la teva DIANA.


las buenas ideas se esconden debajo de las buenas ideas*

trampa...

2*
ser conscient del teu entorn i realitat és imprescindible per a la creativitat útil*

quants idiomes parla un sacerdot?
fugir de la subjectivitat...
X+1...

surt del teu petit món...
hauràs de fer valer la teva consciència còsmica...
tenir en comte el resta de éssers humans i circumstàncies...

5 fases de pensament subjectiu / egoista:
*impregnades en una cultura que ens ha sigut donada...
*fugir dels models...
(la biologia dels records...

surtir de motlle...
pixar fora de test...
dir tonteries...
ens fa lliures...
mentalment....

*la creativitat no és reconfortable...

(no hi ha fonaments reals...
tots són invents segons les necessitats i interessos d'alguns en el moment donat...
és lògic allò en aquell moment...

Exemple:
No era gens lògic que la terra fos ovalada... en un moment donat...

la idea està després de la idea*
a l'altre banda de la lluna...

un 22*

fes coses diferents i sereu diferents*

INDEPENDITZA LA TEVA MENT
com pensa la teva catifa?

Tècnica de la disfressa
Stanislavski

en comptes d'actuar... ser...
modificar la manera de percebre...
MATA LA TEVA VERGONYA I POR AL RIDICUL
(pensa coses rares)

+ desanimar al lider
+ augmentar l'ego dels deprimits

lluita contra els tabús...
*els primers 20 minuts de tot sovint no serveixen per res...

A. No implicar-se emocionalment en la solució.
(fes com si fos d'un altre i que no t'afecta el problema)

Deixar fer a la ment... no esperar una idea immediata...
deixar fraguar, posar... la ment ho segueix pensant...
per sota de la rutina... 
El cervell no deixa de pensar.
Idea sedimentada...
caiguda del marro...
dels pòsits...

escepticisme constant...

*qualsevol sistema és bo per tenir noves idees, no han de ser sempre bones...

moltes idees > les cerques...
1 bona i mil dolentes...
es bona la idea?
intenta vendrela...
només si es pot vendre és bona...

[Reconforta molt tenir noves idees...

Pensament inspirat
(procés del pensament i de la creativitat)
La creativitat productiva.

BRIEF
Anàlisi de la info rebuda.

COPYWRITER
Escriptora comercial

QUIMICA I POESIA
Biologia i retòrica de la creativitat
Com funciona una idea al nostre cervell?

Tècniques d'exitació.
Cerca d'idees.

COPY PLATFORM
Presa de decisions estratègiques.

-------------------------------------------- >>

Pensament lateral.
Pensar d'una manera diferent.
Procés de creació:
has pensat com penses?
com funciona el cervell?

Les idees i la creativitat del nostre cervell romanen a la part esquerra sobre l'orella del nostre cap.
[on molta gent diposita el seu llapis...]

Inconscient. Freud.
Retòrica. Aristòtil.

A. Problema.
B. Dades.
C. Anàlisi info.
D. Diagnòstic.
E. Ideea recerca de solucions > estratègia d'acció.

Biologia del record.

La creativitat i les idees serveixen per que et recordin.
Es necessita "impactar" a l'altre cervell.

venda > compra > estimul + motivació > raons > convèncer

obra > bona ( t'obliga a fer alguna cosa...
        > bella ( t'agrada mirar-te-la...

+ venedor de minucies al major...

La voluntat és lliure, però la memòria és permeable...
Programar la memòria aliena...
Obligues a recordar... al grup...

POESIA
Normes d'Aristòtil posades al dia...
El discurs sempre ha estat el mateix...
Mecànica general de la comunicació....

Casadevall: "el més difícil de fer un anunci és saber quin anunci fer".


Estratègia: decidir 5 coses a comunicar.
+ valors positius
+ qui? (target
+ què? (objectiu
+ com?
+ on?

Quan dura un segon?
Quan val?
(a la televisió, a la ràdio...

Reason way > la raó estratègica... per comunicar...

Raons satisfactòries...

  • vanals
  • originals
  • nova visió
  • novetat
  • actualització
  • ...

"la història d'un fracàs"

Comunicació inteligent.
Potent.
Bona.
Generosa.
Divertida.
Absurda.
Toca la moral.

"simply clever". WW

Missatge natural: no dir el que vols dir directament, donar pistes per completar el trencaclosques per pròpia voluntat, a les persones, crear interès, acció,  fer-les partíceps, i esperar el retorn ( feedback)...

[la gent sembla que vol complicar-se la vida, no seria millor una cosa senzilla i directa, sense tanta volta? al cervell li agrada jugar... i això el motiva... i si aconsegueixes fer-li jugar i que jugui... entres més i millor en el seu conscient i inconscient... ]

4
la biologia de la ment en relació amb l'entorn natural*

Els musculs creatius del cervell:

1. Flexibilitat (mental)
2. Tolerància (esquenes) a idees absurdes..
3. Afluència (coll) pensa be com actuar...
4. Curiositat (cor) fixar-se en tot per que si...
5. Originalitat (esquenes) segueixes la teva pròpia idea?
6. Motivació (braç) t'aixeques al caure, i tornes... reptes...
7. Racionalitat (estòmac) pautes i normes socials, calcular be...

*posa't nota i millora als punts més febles...
als que ets més bona no podràs millorar gaire més...

Vilfredo Pareto
tot en aquest món es pot repartir en 20 % i 80 %,
exemple: 20% bojos i 80% ovelles

*especuladors (mirall) creatius...

5*
la creativitat moltes vegades neix del patiment*
Pensament inspirat
novetat / utilitat / esforç / funcional / universalitat
Itineraris mentals...
sovint fem servir els camins mentals ja caminats... en comptes de fer l'esforç de fer nous camins mentals...

Tipus de pensament:

1. Lògic: previsible i convencional.
2. Lògic ample: panoràmica del problema.
3. Lògic profund: analítica, reflexiva.
4. Lateral: imprevisible.

*ecològica: aspectes de la teva vida... no destruiexen la teva salut ni el teu entorn...
*accesible

[si trobes la idea adeqüada... por ser que provoquis una revolució....

apunts de classe de [història de la ... ] creativitat
per part del professor Mariano Baños

i pensaments arrels meus...
Judith Díaz Garcés

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

publicidad sexista

seguimos viendo aún ahora publicidad machista...
la mayoría de religiones se pusieron de acuerdo allá por la fecha que nació Jesucristo para denostar a la mujer de manera directa... y parece que a día de hoy esta misión sigue en pie... y nadie hace nada...
pero sigue sucediendo...

como vemos en su última campaña Coca cola decide que para acompañar a su curvilínea botella de su preciado licor... sea acompañada por un chico joven estilo hipster o perroflauta... con su guitarra al más puro estilo hippie setentero ¿o guitarrista de coro de iglesia?...


sin eslogan la imagen envía un sutil mensaje a los jóvenes para cambiar la cerveza por la bebida negra... quizás...


en el cartel que aparece una mujer... sólo aparecen unos grandes labios que se nota han sido aumentados por photoshop... y tras la botella denota un mensaje sexual... directo...
a mi personalmente me parece que no debería verse tan claramente la diferencia entre la imagen de la mujer y la del hombre... en una misma campaña pub…

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA

¿QUIERES CONSEGUIR MÁS SEGUIDORES EN LA PÁGINA DE FACEBOOK?¿QUIERES CONSEGUIR VENTAS DIRECTAS DESDE FACEBOOK?¿QUIERES CREAR DINAMISMO EN LAS PUBLICACIONES DE FACEBOOK?¿QUIERES DIFERENCIARTE EN LAS REDES SOCIALES DE TU COMPETÉNCIA?¿QUIERES INFLUENCIAR EN TUS PÚBLICOS DE MANERA ORIGINAL?¿QUIERES CAPTAR NUEVOS CLIENTES POTENCIALES?

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA:

PUBLICACIONES DIARIAS CREATIVAS RELACIONADAS CON TUS PRODUCTOS Y SERVICIOSIMAGENES CREATIVASTEXTOS DINÁMICOS QUE CREAN RELEVÁNCIA E INTERÉS EN TU ENTIDADARTÍCULOS PARA BLOG Y WEB DE CALIDAD QUE APORTEN POSICIONAMIENTO SEO NATURAL PARA TU WEBGESTIÓN CREATIVA DE REDES SOCIALES EN: FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM LINKEDIN PINTEREST YOUTUBE GOOGLE+ etc

CREACIÓN Y GESTIÓN DE TIENDAS ONLINE MAGENTO
CREACIÓN Y GESTIÓN DE CONTENIDOS PARA REDES SOCIALES \ SOCIAL MEDIA \ COMMUNITY MANAGER
DISEÑO GRÁFICO APLICADO  IMAGEN CORPORATIVA / LOGOTIPOS / CARTELES / CATÁLOGOS DIGITALES / PRESENTACIONES VIDEO ONLINEFOTOGRAFÍA DIGITAL \ RETOQUE…

la publicitat emocional ongs excesiva a barcelona

Pots veure a cada un dels costats d'una estació de bus de Barcelona un anunci de que mor un nen cada 20 segons i a l'altre banda un de un entrepà de fast food, categòricament hipòcrita. El missatge seria menja merda i dóna diners per que els nens no morin de gana


Aquests dies tinc que fer servir el metro i al entrar sents com una mica de depressió...
potser per veure la cara aburrida o inert de la get anant a la feina... a l'agost... potser per no tenir feina o per un problema pitjor...

a més de que la situació actual de la gent és bastant agobiant et trobes a les andanes cartells petits, grans i enormes, amb missatges molt intensos de publicitat emocional...
així els metges sense fronteres et claven l'eslògan: "el pitjor de les vacunes és no tenir-ne" i un número per enviar un sms amb el que es fa un donatiu parcial del total que déu quedar-se l'empresa que ho gestiona...
a un altre cartell els nens malalts de leucèmia... a un altre els d'Aldees infantils.…