Ves al contingut principal

Les 10 competències que ha de tenir una emprenedora d'èxit

La UNCTAD (United Nations Conference on Trade and Development) va desenvolupar una llista que posa en blanc i negre que han de tenir i desenvolupar les persones que vulguin viure del seu propi treball empresarial. 

mitgdiada a la paradeta dels encants vells*
Les competències han estat seleccionades per Noelia García Nebra, una catalana que coneix profundament la naturalesa de les emprenedores. És la oficial de projectes, de la Divisió d'Inversió i Empresa de la UNCTAD a Ginebra, Suïssa, però pel seu treball ha treballat en tota la regió en l'àrea de desenvolupament de capacitats de les emprenedores.

La seva tasca consisteix a crear centres d'emprenedoria (centres Empretec) en els països en desenvolupament i crear capacitat local a través de la formació d'instructors nacionals en aquesta metodologia. A Colòmbia, per exemple, el Centre Empretec ho maneja la caixa de compensació Cafam.

Un dels elements que es transfereixen és un mètode i una llista de comportaments que estan basats en els estudis del professor de la Universitat de Harvard, David McClelland, un psicòleg especialista en motivació humana i emprenedoria. La llista de deu elements, destaca els comportaments crucials perquè un emprenedor tingui èxit en el seu afany productiu.

1. La recerca d'oportunitats i iniciativa - els emprenedors reeixits veuen a tot arreu, oportunitats que es poden convertir en empreses.



2. Persistència - els reeixits mai abandonen el seu afany.

3. Compliment dels compromisos - mantenen les seves promeses davant dels seus clients, fins i tot malgrat que hagin de fer sacrificis.



4. Exigència de qualitat i eficiència - sempre busquen com fer les coses, millor, més ràpid i més barat.


5. Presa de riscos calculats - Aquest, diu Noelia García, és un dels aspectes més importants. Segons les investigacions, un empresari no és una persona que li agrada el risc, sinó que pren riscos calculats. El determina i més, sempre té un pla B si alguna cosa surt malament.


6. Fixació de metes - aquesta és una altra de les característiques clau, assenyala Noelia García. Això perquè cal tenir un objectiu de llarg termini, que serà aconseguida amb les tasques en totes les altres competències d'aquesta llista.


7. Recerca d'informació - un emprenedor d'èxit sempre està a la caça d'informació sobre els seus clients, sobre tecnologies noves i noves oportunitats.



8. Planificació i seguiment sistemàtic-és una tasca de controlar el que es fa per veure si s'està avançant en la consecució de les metes.



9. Persuación i xarxes de suport - els millors emprenedors indueixen a altres persones a seguir-les o fer alguna cosa per a ells, diu Noelia García. Usen xarxes de suport per assolir els seus objectius i són uns grans persuasius per obtenir un crèdit, o aconseguir un nou client.



10. Independència i autoconfiança - els emprenedors d'èxit són persones segures de les seves capacitats.


La llista té l'avantatge de posar en blanc i negre que han de tenir i desenvolupar les persones que vulguin viure del seu propi treball empresarial. Fins i tot en alguns casos no es tracta de descobrir les habilitats.

"Molts neixen amb aquestes competències, però no són conscients que les tenen", diu Noelia García Nebra. 

Aquesta és una guia interessant perquè ens avaluem i plantegem plans de millora.

font:
Santiago Gutiérrez Viana  
www.dinero.com
fotografies als encants vells* maig 2013 by Lutxana art*
www.lutxana.org
Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

publicidad sexista

seguimos viendo aún ahora publicidad machista...
la mayoría de religiones se pusieron de acuerdo allá por la fecha que nació Jesucristo para denostar a la mujer de manera directa... y parece que a día de hoy esta misión sigue en pie... y nadie hace nada...
pero sigue sucediendo...

como vemos en su última campaña Coca cola decide que para acompañar a su curvilínea botella de su preciado licor... sea acompañada por un chico joven estilo hipster o perroflauta... con su guitarra al más puro estilo hippie setentero ¿o guitarrista de coro de iglesia?...


sin eslogan la imagen envía un sutil mensaje a los jóvenes para cambiar la cerveza por la bebida negra... quizás...


en el cartel que aparece una mujer... sólo aparecen unos grandes labios que se nota han sido aumentados por photoshop... y tras la botella denota un mensaje sexual... directo...
a mi personalmente me parece que no debería verse tan claramente la diferencia entre la imagen de la mujer y la del hombre... en una misma campaña pub…

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA

¿QUIERES CONSEGUIR MÁS SEGUIDORES EN LA PÁGINA DE FACEBOOK?¿QUIERES CONSEGUIR VENTAS DIRECTAS DESDE FACEBOOK?¿QUIERES CREAR DINAMISMO EN LAS PUBLICACIONES DE FACEBOOK?¿QUIERES DIFERENCIARTE EN LAS REDES SOCIALES DE TU COMPETÉNCIA?¿QUIERES INFLUENCIAR EN TUS PÚBLICOS DE MANERA ORIGINAL?¿QUIERES CAPTAR NUEVOS CLIENTES POTENCIALES?

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA:

PUBLICACIONES DIARIAS CREATIVAS RELACIONADAS CON TUS PRODUCTOS Y SERVICIOSIMAGENES CREATIVASTEXTOS DINÁMICOS QUE CREAN RELEVÁNCIA E INTERÉS EN TU ENTIDADARTÍCULOS PARA BLOG Y WEB DE CALIDAD QUE APORTEN POSICIONAMIENTO SEO NATURAL PARA TU WEBGESTIÓN CREATIVA DE REDES SOCIALES EN: FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM LINKEDIN PINTEREST YOUTUBE GOOGLE+ etc

CREACIÓN Y GESTIÓN DE TIENDAS ONLINE MAGENTO
CREACIÓN Y GESTIÓN DE CONTENIDOS PARA REDES SOCIALES \ SOCIAL MEDIA \ COMMUNITY MANAGER
DISEÑO GRÁFICO APLICADO  IMAGEN CORPORATIVA / LOGOTIPOS / CARTELES / CATÁLOGOS DIGITALES / PRESENTACIONES VIDEO ONLINEFOTOGRAFÍA DIGITAL \ RETOQUE…

la publicitat emocional ongs excesiva a barcelona

Pots veure a cada un dels costats d'una estació de bus de Barcelona un anunci de que mor un nen cada 20 segons i a l'altre banda un de un entrepà de fast food, categòricament hipòcrita. El missatge seria menja merda i dóna diners per que els nens no morin de gana


Aquests dies tinc que fer servir el metro i al entrar sents com una mica de depressió...
potser per veure la cara aburrida o inert de la get anant a la feina... a l'agost... potser per no tenir feina o per un problema pitjor...

a més de que la situació actual de la gent és bastant agobiant et trobes a les andanes cartells petits, grans i enormes, amb missatges molt intensos de publicitat emocional...
així els metges sense fronteres et claven l'eslògan: "el pitjor de les vacunes és no tenir-ne" i un número per enviar un sms amb el que es fa un donatiu parcial del total que déu quedar-se l'empresa que ho gestiona...
a un altre cartell els nens malalts de leucèmia... a un altre els d'Aldees infantils.…