pla de marketing 2014 online & offline
social join venture #socialmedia united
@lutxana
#joinventure: unió, fusió, per la millora de forces, entitats i persones, per millorar plegats.
+ info: http://en.wikipedia.org/wiki/Joint_venture
1. Si ja coneixes les eïnes de socialmedia i las saps fer servir:
Xarxes Socials:
4PDPD
Producte + Distribució + Públics+ Divulgació (viral)
3. Coneixes els teus públics?
social join venture #socialmedia united
@lutxana
+ info: http://en.wikipedia.org/wiki/Joint_venture
1. Si ja coneixes les eïnes de socialmedia i las saps fer servir:
Xarxes Socials:
- Horitzontals: facebook, twitter, instagram, pinterest, issuu, foursquare, vine, youtube, google +, viadeo, tumblr, flickrt, etc.
- Verticals: linkedin, spotify, etc.
- Fòrums, sector i generals, altres sectors.
- Blogs, sector i generals.
- Mitjans online i webs líders d'opinió sector i generals. Premsa especialitzada offline.
- Anuncis online (free and adwords, facebook youtube, display, banners, spotify, radio, premsa)
Saps com avaluar-les?
+ Google analythics.
2. Ara has d'establir els teus objectius a mitg i llarg plaç:
+ Objectius independents per a la teva entitat i / o marca personal.
+ Objectius col.lectius...
per generar benefici i riquesa, a la teva entitat i a la societat...
amb filosofia "blue ocean strategy" millora de l'entorn...
(això si ja va prou be l'organització en l'àmbit intern, recursos humans humans de veritat).
Respón als clàssics de la Filosofia del Marketing:
Respón als clàssics de la Filosofia del Marketing:
- Què?
- Qui?
- Com?
- Perquè?
Producte + Distribució + Públics+ Divulgació (viral)
3. Coneixes els teus públics?
- Interns i Externs.
- Tens bones relacions, vincles?
- Hi ha comunicació fluída amb feedback?
- Vincles que vols reforçar i abastir.
- Segmentar la teva acció pels teus tipus de públics i per necessitats a cobrir, i per tipus de xarxes socials que es faran servir.
- Quins són els hàbits dels teus públics?
- Què els agrada?
- Com són? Son actius? En qué s'involucren, què els motiva?
- Protocol de comunicació d'atenció al client.
- Protocol de servei comercial personalitzable per als teus públics amb perfils definits?
- Coneixer les necessitats reals dels teus públics, independents, en conjunt, socials i culturals.
- Marcar com avaluaràs la seva satisfacció.
4. Et coneixes a tu?
Segons com siguin els teus públics hauràs de canviar per ser allò que els desitjen.
- Quins són els teus punts forts?
- Quin són els teus punts a millorar?
- Com els milloraràs?
- Quan?
5. Planificar totes les accions que et calen fer per assolir els teus objectius.
Tenir alertes per poder avaluar durant el procés si vas pel bon camí mentres fas aquestes accions.
Tenir alertes per poder avaluar durant el procés si vas pel bon camí mentres fas aquestes accions.
- Determinar estrategia de treball setmanal i complerta a cada xarxa social
- Avaluació mensual de les accions i èxits [ xarxanet.org/projectes/noticies/sroi-una-metodologia-de-moda-avaluar-l-impacte ]
6. Quines estratègies desenvolupar?
Estratègies online
[segons els resultats als 5 punts previs es determina] alguns exemples més comuns>>
+ todo lo demàs: 3w.lutxana.org
Estratègies online
[segons els resultats als 5 punts previs es determina] alguns exemples més comuns>>
- Estratègia de posicionament per paraules clau
- Estratègia de posicionament per continguts digitals
- Estratègia de posicionament per continguts de referència
- Arquitectura de marca
- Experiència de marca: brandinng, naming, identitat online, guia d'estil online.
- Estratègia i mapes d'hàbits de consum online
- Estratègia flash (oportunitats, avantatges, diferenciació)
- Estratègia dinàmica (motivació, acció/ reacció, feedback, gamificació, viral, streetmarketing)
+ todo lo demàs: 3w.lutxana.org