Ves al contingut principal

Més d'un milió d'estrangers podran votar a les el.leccions municipals*

Més d'un milió d'estrangers podran votar a les el.leccions municipal*

gràcies a acords de reciprocitat*

 Espanya ha firmat convenis amb 12 països extracomunitaris per permetre el vot als estrangers que demostrin la seva integració. Gràcies a això, a les municipals del 2011 podrien votar més d'un milió d'immigrants. Per al ministre, els acords suposen una "mesura de justícia" i s'han realitzat a mesura que cada país acceptava també el sufragi dels espanyols residents.

*gràcies a aquest tipus de lleis serem tots els que som! i podrem fer pinya!


El Govern ha detallat en una ordre ministerial els requisits perquè els estrangers puguin sol.licitar la inscripció en el cens que s'utilitzarà en les eleccions municipals de finals de maig de 2011, culminant així el procés iniciat el 2008 per fomentar la participació d'immigrants en els comicis locals.

Fins ara, només els nacionals de països de la Unió Europea i els de Noruega podien votar en les eleccions municipals espanyoles però el 2008 el Govern va emprendre una ofensiva diplomàtica amb diferents països per negociar convenis bilaterals que afavorissin la participació electoral dels seus nacionals amb residència a Espanya.

Es va obrir un procés de negociació d'acords bilaterals amb una quinzena de països la legislació permet votar als estrangers, atès que la Constitució, en el segon paràgraf de l'article 13, condiciona la inscripció censal d'altres estrangers a la reciprocitat-que els seus països permetin votar als nostres emigrants en eleccions similars-.

En aquesta relació de països figuraven Colòmbia, Perú, Argentina, Islàndia, Trinitat i Tobago, l'Equador, Burkina Faso, Cap Verd, Xile, Paraguai, Corea del Sud, Nova Zelanda, Uruguai, Bolívia i Veneçuela. Per contra, van quedar fora altres 120 països, alguns amb important presència immigrant al nostre país com el Marroc, Brasil, Mèxic o la República Dominicana, perquè la seva legislació impedeix votar als estrangers.

El Ministeri d'Afers Exteriors calculava aleshores que els convenis negociats afecten a una població global d'una mica més d'un milió de persones que tindrien 18 anys el 2011 tot i que només unes 650.000 podrien estar ja en condicions de votar en aquests comicis locals, ja que són les que haurien complert la condició que posa Espanya en els convenis, que és haver complert cinc anys de residència al nostre país.

Això sí, entre els quals també estan part dels 300.000 iberoamericans que han adquirit la nacionalitat espanyola en els últims anys i que votaran en les municipals com a tals, no pels convenis bilaterals.

Les gestions diplomàtiques possibilitar segellar once convenis i van deixar tancada la negociació de tres, només pendents de signatura. Després s'ha anat procedint a la ratificació parlamentària, tant a Espanya com en l'altre país signant.
Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

publicidad sexista

seguimos viendo aún ahora publicidad machista...
la mayoría de religiones se pusieron de acuerdo allá por la fecha que nació Jesucristo para denostar a la mujer de manera directa... y parece que a día de hoy esta misión sigue en pie... y nadie hace nada...
pero sigue sucediendo...

como vemos en su última campaña Coca cola decide que para acompañar a su curvilínea botella de su preciado licor... sea acompañada por un chico joven estilo hipster o perroflauta... con su guitarra al más puro estilo hippie setentero ¿o guitarrista de coro de iglesia?...


sin eslogan la imagen envía un sutil mensaje a los jóvenes para cambiar la cerveza por la bebida negra... quizás...


en el cartel que aparece una mujer... sólo aparecen unos grandes labios que se nota han sido aumentados por photoshop... y tras la botella denota un mensaje sexual... directo...
a mi personalmente me parece que no debería verse tan claramente la diferencia entre la imagen de la mujer y la del hombre... en una misma campaña pub…

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA

¿QUIERES CONSEGUIR MÁS SEGUIDORES EN LA PÁGINA DE FACEBOOK?¿QUIERES CONSEGUIR VENTAS DIRECTAS DESDE FACEBOOK?¿QUIERES CREAR DINAMISMO EN LAS PUBLICACIONES DE FACEBOOK?¿QUIERES DIFERENCIARTE EN LAS REDES SOCIALES DE TU COMPETÉNCIA?¿QUIERES INFLUENCIAR EN TUS PÚBLICOS DE MANERA ORIGINAL?¿QUIERES CAPTAR NUEVOS CLIENTES POTENCIALES?

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA:

PUBLICACIONES DIARIAS CREATIVAS RELACIONADAS CON TUS PRODUCTOS Y SERVICIOSIMAGENES CREATIVASTEXTOS DINÁMICOS QUE CREAN RELEVÁNCIA E INTERÉS EN TU ENTIDADARTÍCULOS PARA BLOG Y WEB DE CALIDAD QUE APORTEN POSICIONAMIENTO SEO NATURAL PARA TU WEBGESTIÓN CREATIVA DE REDES SOCIALES EN: FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM LINKEDIN PINTEREST YOUTUBE GOOGLE+ etc

CREACIÓN Y GESTIÓN DE TIENDAS ONLINE MAGENTO
CREACIÓN Y GESTIÓN DE CONTENIDOS PARA REDES SOCIALES \ SOCIAL MEDIA \ COMMUNITY MANAGER
DISEÑO GRÁFICO APLICADO  IMAGEN CORPORATIVA / LOGOTIPOS / CARTELES / CATÁLOGOS DIGITALES / PRESENTACIONES VIDEO ONLINEFOTOGRAFÍA DIGITAL \ RETOQUE…

la publicitat emocional ongs excesiva a barcelona

Pots veure a cada un dels costats d'una estació de bus de Barcelona un anunci de que mor un nen cada 20 segons i a l'altre banda un de un entrepà de fast food, categòricament hipòcrita. El missatge seria menja merda i dóna diners per que els nens no morin de gana


Aquests dies tinc que fer servir el metro i al entrar sents com una mica de depressió...
potser per veure la cara aburrida o inert de la get anant a la feina... a l'agost... potser per no tenir feina o per un problema pitjor...

a més de que la situació actual de la gent és bastant agobiant et trobes a les andanes cartells petits, grans i enormes, amb missatges molt intensos de publicitat emocional...
així els metges sense fronteres et claven l'eslògan: "el pitjor de les vacunes és no tenir-ne" i un número per enviar un sms amb el que es fa un donatiu parcial del total que déu quedar-se l'empresa que ho gestiona...
a un altre cartell els nens malalts de leucèmia... a un altre els d'Aldees infantils.…