Ves al contingut principal

el treball a les organitzacions

Teoría unitària
1930-40 evolució 1980

  • EGC Escola de la Gestió Científica > Taylor, Ford i Fayol
>> Errors tècnics: planificació tècnica
  • ERH Escola de les Relacions Humanes

>> Errors de lideratge i comunicació

Tracten la gestió dels Recursos Humans

  • La empresa és la unió dels seus treballadors i directiva amb ideals comuns
  • Conflictes arrel de la miopia i la incompetència laboral, mala planificació.
  • No hi ha Sindicats.


  • Sistema de producció eficient: divisió del treball per que treballi mà d'obra.
  • Es motiva als treballadors amb reclam de d'eficiència i auments salarials.

Exemple: Ford > producció en cadena de cotxes Ford T: control tècnic.

  • Impideix la evolució dels treballadors i els aliena i deshumanitza.
  • Genera desconfiança del treballador.
  • El lideratge és control i si controla be no hi ha conflicte.
1960 Nova Escola de Relacions Humanes > Mc Gregor
  • Destaca treballadors: si tenen interés per la feina i desitgen + control de la seva feina: + creativitat + responsabilitat  + ambient > realització 
  • Si hi ha bona comunicació no hi ha conflictes.
  • No hi ha Sindicats.
1980 Gestió dels Recursos Humans

Versió dèbil
+ Màxima productivitat + flexibilitat treballadors
+ Comunicació bidireccional.
+ Motivació : formació, mèrits.

Versió forta 
+ Exigeix compromís sense contrapartides
+ Feina mercantilitzada reducció de costs
+ Individualització dels RRHH
+ Sense Sindicats
+ Exigeix identificar-se amb els valors de l'empresa 

>> S'ha d'aplicar la mateixa política a tots els treballadors
Si s'aplica una versió amb la directiva i l'altre amb la mà d'obra no és Gestió de RRHH és una gestió oportunista, segons Purcel


Teories del Conflicte 3

Inherent a la feina i als grups de persones en societat.
Negociació Colectiva > Organització industrial

PLURALISME Escola de Oxford / Escola de Wisconsin
Negociació Colectiva: + estabilitat + flexibilitat (no Sindicats)
Decisions: directiva + treballadors
+ Lideratge estableix procés que estableixen normes de comunicació actors.

TEORIA DE SISTEMES 

Inputs > Procés > Output> 
Actors / Negociació / Normes
Context / Conciliació /               
Ideologia / Lleis /                     
  • Govern dels actors > normes > relacions laborals
  • Actors: treballadors + directiva + patronal + administració > normes
  • Ideologia comuna
  • Context: mercat laboral > productes + reglas > pressupost públic
  • Monopoli, Oligopoli, Competencia perfecta
  • Local, Nacional, Internacional
  • Producta alt o baix valor afegit
  • Treballadors: disponibilitat, característiques sociològiques
  • Costos laborals > Negociació Colectiva > Remuneracions
Variables que afectes als RRHH:
  • Tecnologia: relacions de poder entre actors: context, estatus.
  • Es reconeixen Sindicats 
  • Tamany del grup de treballadors: quant més gran cal directiva de personal
  • Negociació Colectiva > Output > Regles > Estatus > Govern 
* No estudia el procés i el comportament

TEORIA D'ACCIÓ SOCIAL TAS Max Weber
Respostes individuals als actors socials:
directiva + treballadors + sindicats
Sistema de funcionament i comportament > 
  • Influeixen : Outputs >> valors + objectius + expectatives + context
>> anàlisi de l'acció social

Estils de direcció John Purcell 

INDIVIDUALISME No sindicats, acció individual
  • RH Sofisticats
  • Paternalisme
  • Sistema tradicional
COLECTIVISME Sí Sindicats. 
  • Consultiu Sofisticat
  • Paternalisme modern
  • Negociació constitucional
1. RRHH Sofisticats: els treballadors són el més valiós de la empresa:
  • + Mèrits + formació  
  • Comunicació bidireccional.
  • Sistemes formals de protocol d'acció.
  • Evaluació del treballador i la seva tasca.
  • + Salari
  • Treball en equip amb autonomia.
2. Consultiva Sofisticada : politiques de gestió de RRHH
Es reconeixen els Sindicats i Assoc. Professionals + Incentius
Visió positiva > Cooperació dels actors

3. Paternalisme : (individualista) / Paternalisme modern ( amb Sindicats)
Polítiques de benestar i gestió de RRHH a canvi de lleieltat > + incentius
No desenvolupa polítiques de RHS: no hi ha promoció
Formació només si es requereis per la feina
Comunicació vertical

4. Tradicional: Individual treballadors cost > rendibilitzar
Formació baixa poc qualificada.
Empleats subordinats a la direcció.
Comunicació vertical.
Salaris mínims.
Alta rotació, no equip.
No politica de desenvolupament.

5. Negociació Constitucional: estil tradicional paternalista + Sindicats
Seguint les lleis establertes pel govern i administració.
Polítiques de desenvolupament dels treballadors.
Directiva actitud de confrontació amb Sindicats: Negociació Colectiva limitada.
Factors condicionants:
Mercat de productes minimització de costos (-cost)
Mercat de treball personal qualificat + formació contínua
Govern legal: estimuls amb polítiques regulació legal > normes calidad ISO
Sindicats: faciliten aplicació de polítiques i estil de gestió > acords empleats.










Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

publicidad sexista

seguimos viendo aún ahora publicidad machista...
la mayoría de religiones se pusieron de acuerdo allá por la fecha que nació Jesucristo para denostar a la mujer de manera directa... y parece que a día de hoy esta misión sigue en pie... y nadie hace nada...
pero sigue sucediendo...

como vemos en su última campaña Coca cola decide que para acompañar a su curvilínea botella de su preciado licor... sea acompañada por un chico joven estilo hipster o perroflauta... con su guitarra al más puro estilo hippie setentero ¿o guitarrista de coro de iglesia?...


sin eslogan la imagen envía un sutil mensaje a los jóvenes para cambiar la cerveza por la bebida negra... quizás...


en el cartel que aparece una mujer... sólo aparecen unos grandes labios que se nota han sido aumentados por photoshop... y tras la botella denota un mensaje sexual... directo...
a mi personalmente me parece que no debería verse tan claramente la diferencia entre la imagen de la mujer y la del hombre... en una misma campaña pub…

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA

¿QUIERES CONSEGUIR MÁS SEGUIDORES EN LA PÁGINA DE FACEBOOK?¿QUIERES CONSEGUIR VENTAS DIRECTAS DESDE FACEBOOK?¿QUIERES CREAR DINAMISMO EN LAS PUBLICACIONES DE FACEBOOK?¿QUIERES DIFERENCIARTE EN LAS REDES SOCIALES DE TU COMPETÉNCIA?¿QUIERES INFLUENCIAR EN TUS PÚBLICOS DE MANERA ORIGINAL?¿QUIERES CAPTAR NUEVOS CLIENTES POTENCIALES?

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA:

PUBLICACIONES DIARIAS CREATIVAS RELACIONADAS CON TUS PRODUCTOS Y SERVICIOSIMAGENES CREATIVASTEXTOS DINÁMICOS QUE CREAN RELEVÁNCIA E INTERÉS EN TU ENTIDADARTÍCULOS PARA BLOG Y WEB DE CALIDAD QUE APORTEN POSICIONAMIENTO SEO NATURAL PARA TU WEBGESTIÓN CREATIVA DE REDES SOCIALES EN: FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM LINKEDIN PINTEREST YOUTUBE GOOGLE+ etc

CREACIÓN Y GESTIÓN DE TIENDAS ONLINE MAGENTO
CREACIÓN Y GESTIÓN DE CONTENIDOS PARA REDES SOCIALES \ SOCIAL MEDIA \ COMMUNITY MANAGER
DISEÑO GRÁFICO APLICADO  IMAGEN CORPORATIVA / LOGOTIPOS / CARTELES / CATÁLOGOS DIGITALES / PRESENTACIONES VIDEO ONLINEFOTOGRAFÍA DIGITAL \ RETOQUE…

la publicitat emocional ongs excesiva a barcelona

Pots veure a cada un dels costats d'una estació de bus de Barcelona un anunci de que mor un nen cada 20 segons i a l'altre banda un de un entrepà de fast food, categòricament hipòcrita. El missatge seria menja merda i dóna diners per que els nens no morin de gana


Aquests dies tinc que fer servir el metro i al entrar sents com una mica de depressió...
potser per veure la cara aburrida o inert de la get anant a la feina... a l'agost... potser per no tenir feina o per un problema pitjor...

a més de que la situació actual de la gent és bastant agobiant et trobes a les andanes cartells petits, grans i enormes, amb missatges molt intensos de publicitat emocional...
així els metges sense fronteres et claven l'eslògan: "el pitjor de les vacunes és no tenir-ne" i un número per enviar un sms amb el que es fa un donatiu parcial del total que déu quedar-se l'empresa que ho gestiona...
a un altre cartell els nens malalts de leucèmia... a un altre els d'Aldees infantils.…