Ves al contingut principal

el poder de les expectatives

Efecte Pigmalió a l'escola Robert Rosenthal, per la professora Leonor Jacobson
Afegeix la llegenda

Efecte Pigmalió o profecia de la realitat que s'autocompleix

Es tracta d'un concepte vital per entendre molts processos: una vegada que tenim una profecia sobre la realitat, sense adonar-nos, fem accions perquè aquesta es compleixi.




*


L'Efecte Pigmalió

Les expectatives positives poden canviar la percepció que te una persona de la situació, igualment les negatives.

>> Les expectatives dels professors vers els alumnes condiciona els resultats objectius d'aquests

Es van triar uns alumnes l'atzar i es va informar als professors quins eren els més qualificats, i així finalment aquests van acabar treïent millors notes.

Els alumnes es tornen més llestos si els professors esperen que ho siguin.

La realitat subjectiva CREA PREJUDICIS i reconverteix o anula els factors objectius de la situació:

FACTORS QUE AJUDEN A UNS MILLORS RESULTATS ACADÈMICS:

  • CLIMA més càlid amb els alumnes amb millor expectativa d'èxit
  • IMPUT factor que fa que el professor essenya més matèria als alumnes bons que als dolents
  • MÉS OPORTUNITATS DE RESPOSTA els dónen més marge d'error i els ajuden més
  • EFECTE FEEDBACK quant més s'espera d'un nen més se l'estimula i més per que aprengui millor

The Pygmalion Effe

La Mitologia grega compte que l'escultor  Pigmalió era un home solitari que no volia compromís amb cap dona. Un dia va començar a esculpir l'escultura d'una noia, i poc a poc la va anar cisellant amb tal amor i devoció que va fer la més perfecta estàtua que ull humà pogués veure. Acabada la bella obra, Pigmalió li va posar un bonic vestit i una garlanda de flors al cap i li va donar un apassionat petó, però la seva tristesa era infinita perquè en realitat s'havia enamorat perdudament d'una simple escultura.

Venus la deessa de l'amor, que l'observava immòbil davant la seva obra, un dia va tenir llàstima d'ell. Va passar al costat de l'estàtua i, amb un buf, li va donar vida a tan magnífica bellesa. L'estàtua va baixar del pedestal amb vida pròpia i suaument es va acostar a Pigmalió, que no se'n sabia avenir. Així segons la mitologia grega va néixer Galatea, qui es va convertir en l'esposa de l'artista i la mare de Phapos. Tan poderosa va ser l'expectativa de Pigmalió que es va tornar realitat



@lutxana psicologia social
Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

publicidad sexista

seguimos viendo aún ahora publicidad machista...
la mayoría de religiones se pusieron de acuerdo allá por la fecha que nació Jesucristo para denostar a la mujer de manera directa... y parece que a día de hoy esta misión sigue en pie... y nadie hace nada...
pero sigue sucediendo...

como vemos en su última campaña Coca cola decide que para acompañar a su curvilínea botella de su preciado licor... sea acompañada por un chico joven estilo hipster o perroflauta... con su guitarra al más puro estilo hippie setentero ¿o guitarrista de coro de iglesia?...


sin eslogan la imagen envía un sutil mensaje a los jóvenes para cambiar la cerveza por la bebida negra... quizás...


en el cartel que aparece una mujer... sólo aparecen unos grandes labios que se nota han sido aumentados por photoshop... y tras la botella denota un mensaje sexual... directo...
a mi personalmente me parece que no debería verse tan claramente la diferencia entre la imagen de la mujer y la del hombre... en una misma campaña pub…

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA

¿QUIERES CONSEGUIR MÁS SEGUIDORES EN LA PÁGINA DE FACEBOOK?¿QUIERES CONSEGUIR VENTAS DIRECTAS DESDE FACEBOOK?¿QUIERES CREAR DINAMISMO EN LAS PUBLICACIONES DE FACEBOOK?¿QUIERES DIFERENCIARTE EN LAS REDES SOCIALES DE TU COMPETÉNCIA?¿QUIERES INFLUENCIAR EN TUS PÚBLICOS DE MANERA ORIGINAL?¿QUIERES CAPTAR NUEVOS CLIENTES POTENCIALES?

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA:

PUBLICACIONES DIARIAS CREATIVAS RELACIONADAS CON TUS PRODUCTOS Y SERVICIOSIMAGENES CREATIVASTEXTOS DINÁMICOS QUE CREAN RELEVÁNCIA E INTERÉS EN TU ENTIDADARTÍCULOS PARA BLOG Y WEB DE CALIDAD QUE APORTEN POSICIONAMIENTO SEO NATURAL PARA TU WEBGESTIÓN CREATIVA DE REDES SOCIALES EN: FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM LINKEDIN PINTEREST YOUTUBE GOOGLE+ etc

CREACIÓN Y GESTIÓN DE TIENDAS ONLINE MAGENTO
CREACIÓN Y GESTIÓN DE CONTENIDOS PARA REDES SOCIALES \ SOCIAL MEDIA \ COMMUNITY MANAGER
DISEÑO GRÁFICO APLICADO  IMAGEN CORPORATIVA / LOGOTIPOS / CARTELES / CATÁLOGOS DIGITALES / PRESENTACIONES VIDEO ONLINEFOTOGRAFÍA DIGITAL \ RETOQUE…

la publicitat emocional ongs excesiva a barcelona

Pots veure a cada un dels costats d'una estació de bus de Barcelona un anunci de que mor un nen cada 20 segons i a l'altre banda un de un entrepà de fast food, categòricament hipòcrita. El missatge seria menja merda i dóna diners per que els nens no morin de gana


Aquests dies tinc que fer servir el metro i al entrar sents com una mica de depressió...
potser per veure la cara aburrida o inert de la get anant a la feina... a l'agost... potser per no tenir feina o per un problema pitjor...

a més de que la situació actual de la gent és bastant agobiant et trobes a les andanes cartells petits, grans i enormes, amb missatges molt intensos de publicitat emocional...
així els metges sense fronteres et claven l'eslògan: "el pitjor de les vacunes és no tenir-ne" i un número per enviar un sms amb el que es fa un donatiu parcial del total que déu quedar-se l'empresa que ho gestiona...
a un altre cartell els nens malalts de leucèmia... a un altre els d'Aldees infantils.…