Ves al contingut principal

Fases d'una campanya de rrpp




Exemple: 

PRESENTACIÓ PÚBLICA RECULL DE CONTES:

"Dones a la seva tinta" Recull de contes de lesbianes

1.- Investigació prèvia:

Relacions entre l’organització i els seus públics

Públics actius : 
  • Població lèsbica i LGTB
  • Associacions LGTB i per la tolerància
  • Lectors habituals de les escriptores 
  • Seguidors, amics, familia


Públics informats
  • Assistents a presentacions: premsa general, premsa especialitzada, líders d'opinió, etc.
  • Lectors de literatura LGTB


 2.- Definició del projecte:

1.Identificació dels objectius

Què es vol aconseguir amb la campanya?
Descripció de tot el procès

+ Editorial paga els tarjetons virtuals i físics
+ Les biblioteques i llibreries cedeixen gratuïtament els espais
+ Costos de “pessebre” a càrrec de l’editorial

Possibles patrocinadors:

+ Projecte Verkami: impressío física del llibre.

+ Diversos col.lectius LGTB: esdeveniments.

3.Càlcul de temps i recursos
Econòmics, humans, materials

  • Organització : Equip de RRPP  tef. xxxxxxxxx
  • Presentadors:  Escriptores.
  • Actors/Lectors  Barcelona: Líders d'opinió LGTB tef. xxxxxxxxx

                                   
       
Agenda d'esdeveniments:

Llocs 

Dia: dimecres 01 abril 2015 18h.

Llibreria Isabel Bellart Cambrils   tef xxxxxxx
Cava obsequi visitants
Patrocinadors:
Caves Mascaró  (Andres Colom) tef.  xxxxxxxxxx
Diversos col.lectius LGTB 

Dia: dijous 02 abril 2015 23h.

Festa Stupenda Aire Arena Barcelona   tef xxxxxxx
Cava obsequi visitants
Patrocinadors:
Caves Mascaró  (Andres Colom) tef.  xxxxxxxxxx
Diversos col.lectius LGTB 

Dia: divendres 03 abril 2015 18h.

Llibreria Cómplices Barcelona   tef xxxxxxx
Cava obsequi visitants
Patrocinadors:
Caves Mascaró  (Andres Colom) tef.  xxxxxxxxxx
Diversos col.lectius LGTB 

Dia: dissabte 04 abril 2015 18h.

Llibreria Pròleg Barcelona   tef xxxxxxx
Cava obsequi visitants
Patrocinadors:
Caves Mascaró  (Andres Colom) tef.  xxxxxxxxxx
Diversos col.lectius LGTB 

Dia: diumenge 05 abril 2015 18h.

Kantina Col.lectiu LGTB Barcelona   tef xxxxxxx
Cava obsequi visitants
Patrocinadors:
Caves Mascaró  (Andres Colom) tef.  xxxxxxxxxx
Diversos col.lectius LGTB 

Dia: diluns 06 abril 2015 18h.

Casal Lambda Barcelona   tef xxxxxxx
Cava obsequi visitants
Patrocinadors:
Caves Mascaró  (Andres Colom) tef.  xxxxxxxxxx
Diversos col.lectius LGTB 

Dia: diluns 06 abril 2015 18h.

Casal Lambda Barcelona   tef xxxxxxx
Cava obsequi visitants
Patrocinadors:
Caves Mascaró  (Andres Colom) tef.  xxxxxxxxxx
Diversos col.lectius LGTB 

Dia: dimarts 07 abril 2015 18h.

Llibreria Antinous Barcelona   tef xxxxxxx
Cava obsequi visitants
Patrocinadors:
Caves Mascaró  (Andres Colom) tef.  xxxxxxxxxx
Diversos col.lectius LGTB

Dia: dimecres 08 abril 2015 18h.

Llibreria Laie Barcelona   tef xxxxxxx
Cava obsequi visitants
Patrocinadors:
Caves Mascaró  (Andres Colom) tef.  xxxxxxxxxx
Diversos col.lectius LGTB 

Dia: dijous 09 abril 2015 18h.

Llibreria Ombra Rubí Barcelona   tef xxxxxxx
Cava obsequi visitants
Patrocinadors:
Caves Mascaró  (Andres Colom) tef.  xxxxxxxxxx
Diversos col.lectius LGTB 

Dia: divendres 10 abril 2015 18h.

Llibreria Drac Olot   tef xxxxxxx
Cava obsequi visitants
Patrocinadors:
Caves Mascaró  (Andres Colom) tef.  xxxxxxxxxx
Diversos col.lectius LGTB 

Dia: dissabte 11 abril 2015 18h.

Llibreria 22 Girona   tef xxxxxxx
Cava obsequi visitants
Patrocinadors:
Caves Mascaró  (Andres Colom) tef.  xxxxxxxxxx
Diversos col.lectius LGTB 

Dia: diumenge 18 abril 2015 10h.

Entrevista Radio Inoutradio tef xxxxxxx

Patrocinadors:
Diversos col.lectius LGTB

Dia: dilluns 13 abril 2015 18h.

Llibreria La Capona Tarragona   tef xxxxxxx
Cava obsequi visitants
Patrocinadors:
Caves Mascaró  (Andres Colom) tef.  xxxxxxxxxx
Diversos col.lectius LGTB 

Dia: dimarts 14 abril 2015 18h.

Llibreria Caselles Lleida   tef xxxxxxx
Cava obsequi visitants
Patrocinadors:
Caves Mascaró  (Andres Colom) tef.  xxxxxxxxxx
Diversos col.lectius LGTB

Dia: dimecres 15 abril 2015 18h.

Llibreria La Menuda Sitges  tef xxxxxxx
Cava obsequi visitants
Patrocinadors:
Caves Mascaró  (Andres Colom) tef.  xxxxxxxxxx
Diversos col.lectius LGTB

Dia: dijous 16 abril 2015 18h.

Llibreria Ona Barri de Gràcia Barcelona  tef xxxxxxx
Cava obsequi visitants
Patrocinadors:
Caves Mascaró  (Andres Colom) tef.  xxxxxxxxxx
Diversos col.lectius LGTB

Dia: divendres 16 abril 2015 10h.

Entrevista Radio Rac1  tef xxxxxxx

Patrocinadors:
Diversos col.lectius LGTB

Dia: dissabte 17 abril 2015 10h.

Entrevista Radio Catalunya Ràdio tef xxxxxxx

Patrocinadors:
Diversos col.lectius LGTB

Dia: diumenge 18 abril 2015 10h.

Entrevista Radio ComRadio tef xxxxxxx

Patrocinadors:
Diversos col.lectius LGTB

Dia: diumenge 18 abril 2015 18h.

Entrevista 8TV tef xxxxxxx

Patrocinadors:
Diversos col.lectius LGTB

Dia: dilluns 19 abril 2015 18h.

Entrevista BTV tef xxxxxxx

Patrocinadors:
Diversos col.lectius LGTB

Dia: dimarts 20 abril 2015 11h.

Entrevista TV3 Els matins tef xxxxxxx

Patrocinadors:
Diversos col.lectius LGTB

Dia: dimecres 21 abril 2015 18h.

Llibreria La Ciutat invisible Barri de Sants Barcelona  tef xxxxxxx
Cava obsequi visitants
Patrocinadors:
Caves Mascaró  (Andres Colom) tef.  xxxxxxxxxx
Diversos col.lectius LGTB

Dia: dijous 22 abril 2015 18h.

Llibreria Saltamartí Badalona  tef xxxxxxx
Cava obsequi visitants
Patrocinadors:
Caves Mascaró  (Andres Colom) tef.  xxxxxxxxxx
Diversos col.lectius LGTB

Dia: divendres 23 abril 2015 18h.

Signatura de llibres a la Rambla Barcelona  tef xxxxxxx
Cava obsequi visitants
Patrocinadors:
Caves Mascaró  (Andres Colom) tef.  xxxxxxxxxx
Diversos col.lectius LGTB


  • Recursos materials: 

Imatge:

+ Disseny imatge: 300 euros 
+ Tanca Exterior  90 x 210 cms   57 euros (vistaprint)
+ A2  interior venda llibreria      27 euros (vistaprint)
+  Flyers A5 2.000: 50 euros (vistaprint)

Transport: metro, tren, vehicle de lloguer.

Comuniació: telèfon, internet

Personal encarregades organització persones, i llocs.

3.- Planificació i redacció:

  • Projecte de RRPP
  • Programació d’activitats
  • Cronograma: el projecte cronològic, planificació de les activitats: planificació gràfica i temporal: Diagrama de  Gantt o PERT 
info Diagrama de Pert >> http://www.iusc.es/recursos/gesproy/textos/03.03.02.htm >>
info Diagrama de Gantt >> http://es.wikipedia.org/wiki/Diagrama_de_Gantt >>


4.- Implementació, seguiment i control:
  • Analitzar si hi ha desviació del objectius planificats i els aconseguits.
  • Mesures correctives durant el procès d’implementació


5.- Finalització i evaluació:
  • Control de pressupost
  • Plaços temporales d’execució
  • Mesures correctives durant el procès d’implementació
  • Coherència dels diversos punts  de la campanya
  • Precisió del missatge i estratègia d’accions 
  • Informe final de resultats, redacció



PROJECTE DE CAMPANYA
Projecte de Llançament del llibre "Dones a la seva tinta" Recull de contes de lesbianes

Índex

Resum inicial de tot el document
Conjunt d’accions programades amb motiu del llançament del llibre XXX de XXXX entre el 1 i el 23 d'abril del 2015:

Objectius

    1. Vendre tots els exemplars de la primera edició i possibilitar una segona edició 
    2. Aconseguir que els mitjans de comunicació en parlin abastament del llibre i de les autores
    3. Que les escoles / instituts catalanes el recomanin com  a lectura en 16-18 anys



METODOLOGIA

   1.Vendre tots els exemplars de la primera edició i possibilitar una segona edició 

SOCIAL MEDIA >> Crear perfils en xarxes socials del llibre:

  1. Gmail
  2. Blog / Wordpress
  3. Google + 
  4. Perfil Twitter
  5. Perfil Instagram
  6. Pàgina de Facebook
  7. Canal de Youtube
  • Publicar portada del llibre a les xarxes socials prèvia la presentació
  • Publicar una carta cada dia (fragment del llibre a  Fbook)
  • Publica invitació a Facebook
  • Crear un esdeveniment per a cada presentació
  • Enviar invitacions a públics objectius prèvia presentació segons ciutats d’origen
  • Cada llibreria ha d’enviar els targetons a lectors/associats/públic
  • Invitació per email a totes les associacions gais i lesbianes catalanes

  • Crear videos i publicar a canal de Youtube
  • 1 Publicació diària a Facebook / Google + / Blog / Instagram 
  • Crear 4 sms 140 caràcters Tweets al día sobre cada esdeveniment:
>> un dia anterior, mitja hora abans del esdeveniment, un durant,  i un final d'agraïments lloc, assitents, LO, mitjans, etc.


COL.LECTIUS LGTB:

PALMA DE MALLORCA

benamics@benamics.com   971 715 670 

Consell de la joventut de les Illes Balears www.cjib.org

Associació dela lluita anti-sida de les illes Balears alas@alas-baleares.com

Hansen &Partner S.L. Events mail@hansendpartner.com

Eventoos.com :info@eventoos.com

www.gay-mallorca.blogspot.com

Associació Grup Jove e-mail: info@grupjove.org  www.grupjove.ong

Coordinadora Gai i lesbiana de catalunya
cogailes@cogailes.org

Associació de policies gais i lesbianes
www.gaylespol.org

STOP SIDA
STOPSIDA@STOPSIDA.ORG

Mythos Gay Maps
Guia de l’ambient gai i lèsbic europeu
mail@mythosgaymaps.com

Gaythos Portal d’amics : www.gaytos.com

Dos manzanas  web lgtb  dosmanzanas@gmail.com

Discapacitados Gays  Asociación LGTB de Discapacitados Teléfono: 697 236 606 info@discapacitados-gay.com Web: http://www.discapacitados-gay.com/

Plataforma de Activistas Sinvergüenza
Catalunya   Web: http://www.activistes.info/content/view/16/35/

Associació Universitària Sin Vergüenza
Email: sinver@sinver.org Web: www.sinver.org

ACATHI La Asociación Catalana para la Integración de Homosexuales, Bisexuales y Transexuales Inmigrantes ACATHI). Email: acathi@cathi.org 
Tel. 93 184 55 17 ext. 661. 93 314 79 47 preguntar por ACATHI

12. L’ACGIL és un espai de trobada i de llibertat per a tots els cristians gais i les cristianes lesbianes que volen compartir les seves vivències, viure naturalment la seva fe i la seva homosexualitat, i així realitzar un creixement personal

Associació CRISTIANA de Gais i Lesbianes 
- Tel. 696.758.235 - C. Verdaguer i Callís, 10, 08003 - Barcelona - 

info@acgil.org  presidencia@acgil.org  pastoral@acgil.org  admin@acgil.org 

Associacio de pares i mares de gais i lesbianes  ampgil@ampgil.org 

GAG PERSONAS LGTB DE CASTELLÓN Y PROVINCIA.
GAG, Grup d'Amics Gais 
Telèfon: 620.55.07.68.  amicsgais@yahoo.es

Gais Positius C/Violant d'Hongria, 156 baixos 08014 Barcelona 
gaispositius@gaispositius.org

Asociación con sede en Tarrasa (catalán y castellano)
Ens Entenem  xxxxxxxxxxxxxxxxxxx


FAGC, Front d'Alliberament Gai de Catalunya
Front d’alliberament gai de catalunya fagc@fagc.org

FLG, Associació de Famílies Lesbianes i Gais 
Asociación con sede en Barcelona (catalán, castellano e inglés) familieslg@familieslg.org 


Fundación Arena  Fundación Arena - C/ Balmes, 34 - 08007 Barcelona info@fundacionarena.com 

INCLOU, Gais i lesbianes en l'educació

21. JALG, Joves per a l'Alliberament Lèsbic i Gai

22. Panteres Grogues  www.panteresgrogues.org

23. XARXA PER L'ORGULL, de Lesbianes, Gais, Transsexuals i Bisexuals
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

AEmics - Espai per a les llibertats sexuals 

http://aemics.fem-xarxa.net Mapa

25. GRUP D'AMICS GLTB amicsgais@yahoo.es
Xarxagay-L'Espai Professional GLBT  http://www.xarxagay.org

Associació de Gais i Lesbianes de l’Hospitalet

Tel: 93 215 63 36   www.geocities.com/glhospi



Associació de Gais i Lesbianes de Badalona

Tel: 93 460 23 78   http://es.geocities.com/agil_badalona/index.htm

Barcedona   Pati Llimona – Regomir, 3 – Barcelona 

www.barcedona.org

Casal Lambda    Tel: 93 319 55 50  
www.lambdaweb.org

Gais i Lesbianes de Cornellà Casa Popular Can Fairell – Vicenç Llivina, s/n – Cornellà de Llobregat 
 Tel: 93 377 07 05

32. Gays y Lesbianas asociados de Mataró y Maresme

Apdo de Correos 1034 – 08300 de Mataró 

Tel: 630 392 601 – 649 649 237

glamm@fcmail.com.

Joves per l’alliberament homosexual de Vilafranca del Penedés

 www.jahva.tk 

  •     Informar per email als mitjans de comunicació/portals

  1.  Redactar Notícia
  2.  Redactar pressbook
  3.  Informar els butlletins dels Col·legis de Periodistes
  4.  Informar a l’Agència Catalana de Notícies i altres centrals (Efe,     Europa Press…)
  5.  Parlar amb els periodistes amics
  6.  Distribució de llibres promocionals per part de Llibres de l’Índex
  7.  Enviar notícia a revistes del sector gai, lèsbic/jove
  8.  Remesa de targetons d’invitació
Mitjans LGTB:

Portals online:

2.- Aconseguir que els mitjans de comunicació en parlin a bastament del llibre i de l’autor
  
  • Agent literària
  • Convertir la presentació del llibre en notícia
            Enviar email d’aparició del llibre
            Enviar pressbook
  • Convidar a les presentacions
  • Enviar als mitjans el discurs de la presentació
  • Presentació/documentació del tema gai
  • Recursos oratoris: vehemència que crida l’atenció
  • Clipping i obtenir-ne referències creuades, cites i esments


3.- Aconseguir que els docents i bibliotecaris de escoles recomanin els llibres com a lectura obligatòria
  
  • Agent comercial
  • Publicació de la notícia a revistes del sector educatiu
  • Contactes personals de les autores i de l’editorial
  • Aconseguir crítiques i informes en els mitjans
  • Oferir fòrums a les escoles per parlar del tema
  • Convidar professors i docents als actes de presentació
PRESSUPOST

  • Despeses de personal a càrrec editorial
  • Despeses de materials de promoció (a càrrec autor i editor)

CRONOGRAMA
  • Pert PROGRAM EVALUATION AND REVIEW TECVHIQUE
  • Diagrama de Gantt


Redacció RP 
Treball de Judith Díaz Garcés 

@lutxana

altres exemples:
+ info: Pla de comunicació pas a pas: Fases en l’elaboració de redacció d’un projecte. Eïnes de planificació.

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

publicidad sexista

seguimos viendo aún ahora publicidad machista...
la mayoría de religiones se pusieron de acuerdo allá por la fecha que nació Jesucristo para denostar a la mujer de manera directa... y parece que a día de hoy esta misión sigue en pie... y nadie hace nada...
pero sigue sucediendo...

como vemos en su última campaña Coca cola decide que para acompañar a su curvilínea botella de su preciado licor... sea acompañada por un chico joven estilo hipster o perroflauta... con su guitarra al más puro estilo hippie setentero ¿o guitarrista de coro de iglesia?...


sin eslogan la imagen envía un sutil mensaje a los jóvenes para cambiar la cerveza por la bebida negra... quizás...


en el cartel que aparece una mujer... sólo aparecen unos grandes labios que se nota han sido aumentados por photoshop... y tras la botella denota un mensaje sexual... directo...
a mi personalmente me parece que no debería verse tan claramente la diferencia entre la imagen de la mujer y la del hombre... en una misma campaña pub…

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA

¿QUIERES CONSEGUIR MÁS SEGUIDORES EN LA PÁGINA DE FACEBOOK?¿QUIERES CONSEGUIR VENTAS DIRECTAS DESDE FACEBOOK?¿QUIERES CREAR DINAMISMO EN LAS PUBLICACIONES DE FACEBOOK?¿QUIERES DIFERENCIARTE EN LAS REDES SOCIALES DE TU COMPETÉNCIA?¿QUIERES INFLUENCIAR EN TUS PÚBLICOS DE MANERA ORIGINAL?¿QUIERES CAPTAR NUEVOS CLIENTES POTENCIALES?

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA:

PUBLICACIONES DIARIAS CREATIVAS RELACIONADAS CON TUS PRODUCTOS Y SERVICIOSIMAGENES CREATIVASTEXTOS DINÁMICOS QUE CREAN RELEVÁNCIA E INTERÉS EN TU ENTIDADARTÍCULOS PARA BLOG Y WEB DE CALIDAD QUE APORTEN POSICIONAMIENTO SEO NATURAL PARA TU WEBGESTIÓN CREATIVA DE REDES SOCIALES EN: FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM LINKEDIN PINTEREST YOUTUBE GOOGLE+ etc

CREACIÓN Y GESTIÓN DE TIENDAS ONLINE MAGENTO
CREACIÓN Y GESTIÓN DE CONTENIDOS PARA REDES SOCIALES \ SOCIAL MEDIA \ COMMUNITY MANAGER
DISEÑO GRÁFICO APLICADO  IMAGEN CORPORATIVA / LOGOTIPOS / CARTELES / CATÁLOGOS DIGITALES / PRESENTACIONES VIDEO ONLINEFOTOGRAFÍA DIGITAL \ RETOQUE…

la publicitat emocional ongs excesiva a barcelona

Pots veure a cada un dels costats d'una estació de bus de Barcelona un anunci de que mor un nen cada 20 segons i a l'altre banda un de un entrepà de fast food, categòricament hipòcrita. El missatge seria menja merda i dóna diners per que els nens no morin de gana


Aquests dies tinc que fer servir el metro i al entrar sents com una mica de depressió...
potser per veure la cara aburrida o inert de la get anant a la feina... a l'agost... potser per no tenir feina o per un problema pitjor...

a més de que la situació actual de la gent és bastant agobiant et trobes a les andanes cartells petits, grans i enormes, amb missatges molt intensos de publicitat emocional...
així els metges sense fronteres et claven l'eslògan: "el pitjor de les vacunes és no tenir-ne" i un número per enviar un sms amb el que es fa un donatiu parcial del total que déu quedar-se l'empresa que ho gestiona...
a un altre cartell els nens malalts de leucèmia... a un altre els d'Aldees infantils.…