Ir al contenido principal

redacció en relacions públiques


Fases:

1.- Accés al coneixement 

Estratègies cognitives

  • Tema: Buscar idees per TÒPICS (titulars, subtítols, frases i conceptes a remarcar)
  • Documentació: rastrejar informació, memòria, coneixements previs i fonts documentals
  • Estil i tò: identificar el públic i definir la intenció
  • Estratègia: recordar plans, models guies per redactar, gèneres i tipus textuals
  • Documentació complementària: Fer inferències per predir resultats o completar informació

Estratègies metacognitives
  • Reflexionar sobre el procés d'escriptura
  • Examinar factors ambientals: entorn, tendències del moment, novetats, etc.
  • Avaluar estratègies possibles per adquirir sentit i recordar el text: valog afegit
  • Analitzar variables personals.


2.- Planificació (llegir per saber)
Producte: Esquemes Resums I

Estratègies cognitives
  • Seleccionar la informació necessària en funció del tema, la intenció i el públic
  • Formular objectius
  • Classificar, integrar, generalitzar i jerarquitzar la informació
  • Elaborar esquemes mentals i resums
  • Manifestar metes de procés
Estratègies metacognitives

  • Dissenyar el pla a seguir (preveure i ordenar les accions)
  • Seleccionar estratègies personals adequades
  • Observar com està funcionant el pla
  • Buscar estratègies adequades en relació amb l'entorn
  • Revisar, verificar o corregir la les estratègies


3.- Producció textual (llegir per escriure)

Producte: esborranys o textos intermedis

• Organitzar per: gèneres discursius; tipus textuals; normes de textualitat (cohesió, coherència. intencionalitat, acceptabilitat, situacionalidad. informativitat, intertextualitat) mecanismes de marques d'enunciació, adequació; veus del text, cortesia, modalització, estil i creativitat

• Desenvolupar l'esquema establint relacions entre idees jo proposicions; creant analogies; fent inferències; buscant exemples i contra-exemples

• Textualitzar tenint en compte el registre adequat, segons el tema, la intenció i el públic destinatari. Elaborar esborranys intermedis

Estratègies metacognitives

• Supervisar el pla i les estratègies relacionades amb la tasca, el personal i l'ambient



4.- Revisió (llegir criticar paràgraf i revisar)

Producte: text Produït

Llegir per indentificar i resoldre problemes textuals com:

  • faltes ortotipogràfiques
  • problemes gramaticals
  • ambigüitats i problemes de referència
  • defectes lògics i incongruències
  • errors de fet i transgressions d'esquemes
  • errors d'estructura del text
  • incoherència
  • desorganització
  • complexitat o to inadequats

>> Mitjançant la comparació, el diagnòstic, la supressió, adjunció, reformulació, desplaçament de paraules, proposicions i paràgrafs

>> Llegir per identificar i resoldre problemes relacionats amb el tema, la intenció i el públic >>

Estratègies metacognitives

  • Revisar, verificar o corregir la producció escrita

@lutxana

RP Redacció  apunts complementaris de Judith Díaz Garcés

Entradas populares de este blog

películas de lesbianas

películas de lesbianas * si te apecete ver cine y que tenga relación con tu vida, si eres lesbiana y no quieres ver más películas de heteros y patriarcales, puedes ver las siguientes películas de lesbianas,  que aunque no son la verdad muy positivas, explican historias entre mujeres que tienen relaciones sexuales, se aman, o se odian y pasan por momentos dulces y agridulces, como cualquier otra persona... cada año van saliendo nuevos títulos que merecen la pena verse aunque sigamos esperando películas lésbicas más positivas y feministas, que traten temas de amor propio de lesbianas, más que anécdotas... queremos cine lésbico desacomplejado... (en esta lista de películas de lesbianas están las que están no todas las que lo son... es una lista que irá creciendo mientras vaya visualizando los films que faltan, aunque hay muchas que he visto y no están ... DUCK BUTTER 2018 Dos mujeres, insatisfechas con su vida amorosa, deciden hacer un pacto para pasar 24 horas jun...

Rituals de Sant Joan. NIT DE BRUIXES

Per Sant Joan, a part de tirar petards, també hi ha rituals per a fer.  Foc i fogueres -Saltar la foguera per purificar-se. -La tradició diu que si els enamorats salten una foguera set vegades agafats de les mans, seran feliços plegats la resta de les seues vides. -Era costum acostar-hi els infants per prevenir-los dels mals. -També com a mètode purificador, es llençaven objectes vells i cabeces d'alls per menjar-se-les després. -Si una brasa o una espurna toca la roba que porta una persona aquesta Nit, la persona es casarà abans que acabi l'any. -Tradicionalment es tiraven brases als pous per purificar l'aigua. -Les cendres, per la seua banda, tenen la capacitat de guarir els ulls de poll, les malalties de la pell, els grans de la cara, els eczèmes i eviten la suor de les mans. -Per guarir malalties o per fer forts els infants, hom s'acosta al foc o es passeja per damunt de les brases, ja que aquesta nit sembla que no cremen (millor no provar-ho). L...

videoclip el balcón de europa Pfusion by Lutxana

Nuevo Videoclip de la canción "El balcón de Europa" de Pfusion  by Lutxana art* https://www.youtube.com/watch?v=K7KEtVlhNiw&list=UUw6FsyeDPnviYsDiS7gERDg La idea surge de intentar recrear unos instantes de cotidianidad de los de los momentos íntimos y propios de una niña de 6 años de visita en casa de su visabuela una tarde de domingo, y el niño de 7 años. La canción podría inspirar muchas otras ideas, pero recordando el primer videoclip realizado para este mismo artista en 2012 con la canción "Helarte" con la misma niña entonces con solo 3 años y el niño de 4 años, y volver a visionarlos en una situación íntima ante la cámara, esta vez, en invierno, la primera vez era en verano, cobra un sentido especial, con la sensación de poder detener el tiempo por unos minutos de la vida de estas personas y transmitirlo junto a esta bella canción. En la primera ocasión la idea fue recrear una situación como de ensueño: cuando vas a la playa cuando eres pequ...