Ves al contingut principal

Altruisme

L’Altruisme
Comportament prosocial >>> Comportament d’ajuda  >>> Altruisme
*modalitat de l’ajuda (cost) per a algú sense expectativa de benefici personal.

Perquè ajudem?
“Efecte Genovesse” (Kitty Genovesse) > mort atracada a ple dia al mig del carrer anys 60, ningú l’ajuda. Molt rebombori >> Estudi del comportamentl prosocial. La gent no va voler ajudar. 
> Sociòlegs: quina societat és aquesta? 
> Psicòlegs: interès per investigar.

6 respostes:

1. Biologicista.
Invariància entre espècies
  • Mutualisme: cooperar beneficia a ambdues parts; a qui traeix li va pitjor
  • Selecció per parentesc (nepotisme): la cooperació envers els nostres afavoreix la propagació dels nostres gens.

2. Economicista: ens surt a compte. 
Etapes:
  • Activació fisiològica com a resposta empàtica
  • Avaluació de les conseqüències: no ajudar ens angoixaria
3. Motivacional: quatre possibilitats

3.1. Egoisme: recompensa material, social o del propi ego. Fugir de  càstigs
3.2. Altruisme: beneficiar a algú sense esperar res a canvi
3.3. Col·lectivisme: benefici al  endogrup
3.4. Principalisme: ho assenyala un principi moral
4. Atribució i influència social

  • Contraposició a la hipòtesis del món just: el
patiment és immerescut, la víctima és un cas aïllat i la necessitat és transitòria
  • Norma de reciprocitat: hem d’ajudar a qui ho ha fet prèviament de manera lliure
  • Norma de responsabilitat social: hem d’ajudar a qui
ho necessiti sense interferir en la seva vida
*motius no excloents entre ells (grau de motius)
ex) Egoista principalista, recollida de signatures, etc.

La presa de decisions per ajudar (Latané i Darley 1970)

Prestar atencióal que passa >> Definir situació com a emergència >> assumir responsabilitats >> decidir què fer >> [ Ajudar ]

5. De l’aprenentatge social: ens hem socialitzat.
Hem après a ajudar, la família ho fa, el teu entorn...
Conductivisme social: no tant individual
  • Altre raó d’ajudar i modelar
  • No pots demanar alguna cosa que no has modelat
  • Context et modela > aprens i acabes incorporant individualment.
  • No es necessari experiència directa: procés de sociabilització, tendència.
  • Rebut instruccions.

----

@lutxana
Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

publicidad sexista

seguimos viendo aún ahora publicidad machista...
la mayoría de religiones se pusieron de acuerdo allá por la fecha que nació Jesucristo para denostar a la mujer de manera directa... y parece que a día de hoy esta misión sigue en pie... y nadie hace nada...
pero sigue sucediendo...

como vemos en su última campaña Coca cola decide que para acompañar a su curvilínea botella de su preciado licor... sea acompañada por un chico joven estilo hipster o perroflauta... con su guitarra al más puro estilo hippie setentero ¿o guitarrista de coro de iglesia?...


sin eslogan la imagen envía un sutil mensaje a los jóvenes para cambiar la cerveza por la bebida negra... quizás...


en el cartel que aparece una mujer... sólo aparecen unos grandes labios que se nota han sido aumentados por photoshop... y tras la botella denota un mensaje sexual... directo...
a mi personalmente me parece que no debería verse tan claramente la diferencia entre la imagen de la mujer y la del hombre... en una misma campaña pub…

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA

¿QUIERES CONSEGUIR MÁS SEGUIDORES EN LA PÁGINA DE FACEBOOK?¿QUIERES CONSEGUIR VENTAS DIRECTAS DESDE FACEBOOK?¿QUIERES CREAR DINAMISMO EN LAS PUBLICACIONES DE FACEBOOK?¿QUIERES DIFERENCIARTE EN LAS REDES SOCIALES DE TU COMPETÉNCIA?¿QUIERES INFLUENCIAR EN TUS PÚBLICOS DE MANERA ORIGINAL?¿QUIERES CAPTAR NUEVOS CLIENTES POTENCIALES?

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA:

PUBLICACIONES DIARIAS CREATIVAS RELACIONADAS CON TUS PRODUCTOS Y SERVICIOSIMAGENES CREATIVASTEXTOS DINÁMICOS QUE CREAN RELEVÁNCIA E INTERÉS EN TU ENTIDADARTÍCULOS PARA BLOG Y WEB DE CALIDAD QUE APORTEN POSICIONAMIENTO SEO NATURAL PARA TU WEBGESTIÓN CREATIVA DE REDES SOCIALES EN: FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM LINKEDIN PINTEREST YOUTUBE GOOGLE+ etc

CREACIÓN Y GESTIÓN DE TIENDAS ONLINE MAGENTO
CREACIÓN Y GESTIÓN DE CONTENIDOS PARA REDES SOCIALES \ SOCIAL MEDIA \ COMMUNITY MANAGER
DISEÑO GRÁFICO APLICADO  IMAGEN CORPORATIVA / LOGOTIPOS / CARTELES / CATÁLOGOS DIGITALES / PRESENTACIONES VIDEO ONLINEFOTOGRAFÍA DIGITAL \ RETOQUE…

la publicitat emocional ongs excesiva a barcelona

Pots veure a cada un dels costats d'una estació de bus de Barcelona un anunci de que mor un nen cada 20 segons i a l'altre banda un de un entrepà de fast food, categòricament hipòcrita. El missatge seria menja merda i dóna diners per que els nens no morin de gana


Aquests dies tinc que fer servir el metro i al entrar sents com una mica de depressió...
potser per veure la cara aburrida o inert de la get anant a la feina... a l'agost... potser per no tenir feina o per un problema pitjor...

a més de que la situació actual de la gent és bastant agobiant et trobes a les andanes cartells petits, grans i enormes, amb missatges molt intensos de publicitat emocional...
així els metges sense fronteres et claven l'eslògan: "el pitjor de les vacunes és no tenir-ne" i un número per enviar un sms amb el que es fa un donatiu parcial del total que déu quedar-se l'empresa que ho gestiona...
a un altre cartell els nens malalts de leucèmia... a un altre els d'Aldees infantils.…