Vés al contingut principal

Atracció interpersonal

Atracció interpersonal
Claus i tàctiques per afavorir relacions positives entre persones.

  • Psicologia clinica: caracteristiques de les 2 persones
     > tipus de relació que es construeix entre 2 persones.

  • Psicologia social:

Teoria “Model Triangular de l’amor”:

Escala 45> 3 factors > no és un test de diagnòstic.
+ puntuació: interpretar.
+ patró de resposta similar.
> fins a quin punt serveix per a l’ambit negocis i mkt?

+ Parella + Ideal del parella  > Escala triangular del amor

*excusa per verbalitzar >> psicòleg.

Triangle de l’amor:

1. Intimitat
Sentiments que promouen la proximitat, els vincles, la seguretat, la confiança.

2. Passió
Romanç, atracció física, comunicació sexual: entusiasme, i interès (negocis).

3. Decisió / compromís.
Assumir que s’estima a l’altre i invertir per mantenir l’amor.



                                                                      Intimitat

Amor romàntic                                         Amor consumat                            Amor amigable
Passió                                                                                                       Decisió / Compromís



Tipus d’amor     /    Intimitat     /    Passió     / Compromís

No amor                     -                    -                     -
Apreci                        +                     -                     -
Amor passió             -                      +                    -
Caprici
Amor buit (avis)          -                      -                     +
Amor romàntic         +                     +                     -
Amor amistat              +                    -                      +
Amout fatu / neci     -                      +                     +
Amor consumat         +                    +                     +

*Taxonomia matrimoni: origen econòmic, utilitat per negociar i prendre decisions.

Utilitat: marge que tens per negociar. Escriure i articular sensacions: evaluar i millorar punts febles i aprofitar be els punts forts.
(persones sense patologies)

1. Què ens fa atractius?

1. Feminització rostre: dolçor, mirada, actitud, tendresa.
> Calidessa > fiabilitat i confiança, interès i intimitat.

2. Joventut, prim, diners:
> Vitalitat, atractiu: salut i reproducció (cos).

> Estatus - recursos: posició social i solvència.

3. Honestitat.
Les persones atractives es valoren com:
+ Més o menys adaptat ( no perturbat)

+ Facilitat per trobar feina.

+ Feliç, més èxit, millor personalitat.

+ Millor tractades per un jurat o qualificació de treballs.

*Si li agrades a algú voldrà que et vagi be i no et farà res dolent.

2. Com s’afavoreix l’atracció? (el roce hace el cariño)

1. Proximitat: veí, company de pis, feina, etc.
*Física: indicador que genera atracció interpersonal.

  • Familiaritat: una exposició repetida argumenta el grau de simpatia.
ex) cançó de l’estiu. l’acabes ballant de tant escoltar-la t’agrada.

  • Disponibilitat: es requereix poc esforç i hi ha recompensa.
Esperança d’una interacció contínua.

2. Reciprocitat: en especial, elogi d’un extrany (no pilota) exclusivitat.

3. Semblança percebuda d’actituds: ténen actituds similars, en comú.
ex) exclusiu i igual, petit grup de futbol.

3. Què afavoreix l’atracció?

3.1. Teories del reforç

Ens agrada algú segons l’associem amb sentiments positius (associats a recompenses).
Avaluem a algú si ens desperta sentiments positius.
Cerquem el plaer i evitem el dolor (càstigs).

  • Esforços per ser semblants:
           Apareamiento concordante, ex) cine del mateix tipus.

  • Una personalitat càlida i amigable ( apreci amb reciprocitat).
           Obertura a l’experiència.

  • Auto revelació: com a indicador de confiança (segons context)
          > equilibri relació.

3.2. Teories econòmiques (bescanvi social, equitat)
*Evolució de les teories del reforç. Dues persones mínim.

  • Sis tipus de recompensa: bens, informació, amor, diners, serveis i estatus.  El seu valor depèn de qui les atorga.

  • Estratègia minimax: intentem minimitzar els costos i augmentar els beneficis.

  • Nivell de comparació: cadascú te un estàndard (variable) a partir del que jutgem les nostres relacions.

  • Procurem que hi hagi equitat: distribució de recursos en funció de la contribució de cadascú.

* En cas contrati sentim angoixa i, a continuació, canviem la nostra aportació (o percepció sobre la mateixa).

Procés d’atracció >> Per generar atracció “bella”: atracció interpersonal.

+ Potenciar atractiu
+ Clima de confiança (me la trobaré més vegades).
+ Autorevelació
+ Reciprocitat
> Somriure: com si la conegués de tota la vida.
Bellesa + atractiu essencial màgic

4 Com s’explica que hi hagi atracció?
  • Reforç
  • Termes econòmiques : inverteixes i obtens (equilibri 50%) > percepció de guany
  • Compromís es manté

5. Perquè mantenim les relacions?
Degut a un compromís (desig de continuar una relació) que inclou:

  • Dedicació personal:
Atracció envers l’altre i la nostra relació amb aquesta persona.

  • Compromís moral:
Sentit d’obligació i responsabilitat, vinculat als nostres valors.

  • Compromís per restricció:
Deixar la relació implica pèrdues.



6. Trencament de relacions: causa, curs i procés.
Factors que anuncien un trencament:
  • Una nova vida sembla ser la solució.
  • Hi ha persones alternatives.
  • Es tenen expectatives de fracàs.
  • No hi ha compromís.

Com es procedeix:
> Posició passiva:
  • Mostrar lleialtat (esperant que tot millori) o
  • Desatenció i abandonament (augment deteriorament de la relació).

> Posició activa:
  • Expressar-se (treballar per millorar la relació)
  • Retirar-se (finalitzar la relació).

Model de dissolució de la relació (Duck, 1988, 1998):

1. Fase intrapsíquica: introspecció amb poca demostració externa. Pressió de l’altre i possible cerca d’un tercer

2. Fase diàdica: conversa (o discussió) dels problemes entre les persones afectades

3. Fase social: fer públic el final, tractant de negociar amb el entorn i cercar recolzament

4. Fase de dol final: divisió de béns. Atribució post-mortem. Inici d’activitats compensatòries

-----

@lutxana

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Rituals de Sant Joan. NIT DE BRUIXES

Per Sant Joan, a part de tirar petards, també hi ha rituals per a fer. 


Foc i fogueres
-Saltar la foguera per purificar-se.
-La tradició diu que si els enamorats salten una foguera set vegades agafats de les mans, seran feliços plegats la resta de les seues vides.
-Era costum acostar-hi els infants per prevenir-los dels mals.
-També com a mètode purificador, es llençaven objectes vells i cabeces d'alls per menjar-se-les després.
-Si una brasa o una espurna toca la roba que porta una persona aquesta Nit, la persona es casarà abans que acabi l'any.
-Tradicionalment es tiraven brases als pous per purificar l'aigua.
-Les cendres, per la seua banda, tenen la capacitat de guarir els ulls de poll, les malalties de la pell, els grans de la cara, els eczèmes i eviten la suor de les mans.
-Per guarir malalties o per fer forts els infants, hom s'acosta al foc o es passeja per damunt de les brases, ja que aquesta nit sembla que no cremen (millor no provar-ho).

L'aigua -Segons antigues tr…

publicidad sexista

seguimos viendo aún ahora publicidad machista...
la mayoría de religiones se pusieron de acuerdo allá por la fecha que nació Jesucristo para denostar a la mujer de manera directa... y parece que a día de hoy esta misión sigue en pie... y nadie hace nada...
pero sigue sucediendo...

como vemos en su última campaña Coca cola decide que para acompañar a su curvilínea botella de su preciado licor... sea acompañada por un chico joven estilo hipster o perroflauta... con su guitarra al más puro estilo hippie setentero ¿o guitarrista de coro de iglesia?...


sin eslogan la imagen envía un sutil mensaje a los jóvenes para cambiar la cerveza por la bebida negra... quizás...


en el cartel que aparece una mujer... sólo aparecen unos grandes labios que se nota han sido aumentados por photoshop... y tras la botella denota un mensaje sexual... directo...
a mi personalmente me parece que no debería verse tan claramente la diferencia entre la imagen de la mujer y la del hombre... en una misma campaña pub…

Tendencias 2016

Éste año promete... mucha luz*
Acabamos el año de la cabra y el 8 de febrero 2016, empieza el año del mono chino...


El 8 de Febrero del 2016 comienza el año del Mono de Fuego en el Horóscopo Chino, según el calendario del zodiaco, y termina el 27 de Enero de 2017. 2016 es el año chino 4713 según su calendario. El nombre chino del 2016 en el calendario del horóscopo chino es .
El mono es el noveno de los 12 animales del zodiaco chino. Cada año se relaciona con un signo animal de acuerdo con un ciclo de 12 años. + info en: http://www.horoscopochino-2016.com/
Saturno sigue retrógrado... para que sigamos conociéndonos aún más... necesitamos más relax, paciencia a kilos... e ilusión y pasión... y por fin a hacernos responsables de nosotras mismas... vive, disfruta y experimenta...

+ aquí puedes encontrar lo que nos depara a cada signo del  zodíaco en 2016 www.cassanya.com/horoscopo-anual/ >>

y las cifras del número  2016 suman 9, final de un ciclo... profundizar, la mística, el encuentro co…