Ves al contingut principal

Atracció interpersonal

Atracció interpersonal
Claus i tàctiques per afavorir relacions positives entre persones.

  • Psicologia clinica: caracteristiques de les 2 persones
     > tipus de relació que es construeix entre 2 persones.

  • Psicologia social:

Teoria “Model Triangular de l’amor”:

Escala 45> 3 factors > no és un test de diagnòstic.
+ puntuació: interpretar.
+ patró de resposta similar.
> fins a quin punt serveix per a l’ambit negocis i mkt?

+ Parella + Ideal del parella  > Escala triangular del amor

*excusa per verbalitzar >> psicòleg.

Triangle de l’amor:

1. Intimitat
Sentiments que promouen la proximitat, els vincles, la seguretat, la confiança.

2. Passió
Romanç, atracció física, comunicació sexual: entusiasme, i interès (negocis).

3. Decisió / compromís.
Assumir que s’estima a l’altre i invertir per mantenir l’amor.



                                                                      Intimitat

Amor romàntic                                         Amor consumat                            Amor amigable
Passió                                                                                                       Decisió / Compromís



Tipus d’amor     /    Intimitat     /    Passió     / Compromís

No amor                     -                    -                     -
Apreci                        +                     -                     -
Amor passió             -                      +                    -
Caprici
Amor buit (avis)          -                      -                     +
Amor romàntic         +                     +                     -
Amor amistat              +                    -                      +
Amout fatu / neci     -                      +                     +
Amor consumat         +                    +                     +

*Taxonomia matrimoni: origen econòmic, utilitat per negociar i prendre decisions.

Utilitat: marge que tens per negociar. Escriure i articular sensacions: evaluar i millorar punts febles i aprofitar be els punts forts.
(persones sense patologies)

1. Què ens fa atractius?

1. Feminització rostre: dolçor, mirada, actitud, tendresa.
> Calidessa > fiabilitat i confiança, interès i intimitat.

2. Joventut, prim, diners:
> Vitalitat, atractiu: salut i reproducció (cos).

> Estatus - recursos: posició social i solvència.

3. Honestitat.
Les persones atractives es valoren com:
+ Més o menys adaptat ( no perturbat)

+ Facilitat per trobar feina.

+ Feliç, més èxit, millor personalitat.

+ Millor tractades per un jurat o qualificació de treballs.

*Si li agrades a algú voldrà que et vagi be i no et farà res dolent.

2. Com s’afavoreix l’atracció? (el roce hace el cariño)

1. Proximitat: veí, company de pis, feina, etc.
*Física: indicador que genera atracció interpersonal.

  • Familiaritat: una exposició repetida argumenta el grau de simpatia.
ex) cançó de l’estiu. l’acabes ballant de tant escoltar-la t’agrada.

  • Disponibilitat: es requereix poc esforç i hi ha recompensa.
Esperança d’una interacció contínua.

2. Reciprocitat: en especial, elogi d’un extrany (no pilota) exclusivitat.

3. Semblança percebuda d’actituds: ténen actituds similars, en comú.
ex) exclusiu i igual, petit grup de futbol.

3. Què afavoreix l’atracció?

3.1. Teories del reforç

Ens agrada algú segons l’associem amb sentiments positius (associats a recompenses).
Avaluem a algú si ens desperta sentiments positius.
Cerquem el plaer i evitem el dolor (càstigs).

  • Esforços per ser semblants:
           Apareamiento concordante, ex) cine del mateix tipus.

  • Una personalitat càlida i amigable ( apreci amb reciprocitat).
           Obertura a l’experiència.

  • Auto revelació: com a indicador de confiança (segons context)
          > equilibri relació.

3.2. Teories econòmiques (bescanvi social, equitat)
*Evolució de les teories del reforç. Dues persones mínim.

  • Sis tipus de recompensa: bens, informació, amor, diners, serveis i estatus.  El seu valor depèn de qui les atorga.

  • Estratègia minimax: intentem minimitzar els costos i augmentar els beneficis.

  • Nivell de comparació: cadascú te un estàndard (variable) a partir del que jutgem les nostres relacions.

  • Procurem que hi hagi equitat: distribució de recursos en funció de la contribució de cadascú.

* En cas contrati sentim angoixa i, a continuació, canviem la nostra aportació (o percepció sobre la mateixa).

Procés d’atracció >> Per generar atracció “bella”: atracció interpersonal.

+ Potenciar atractiu
+ Clima de confiança (me la trobaré més vegades).
+ Autorevelació
+ Reciprocitat
> Somriure: com si la conegués de tota la vida.
Bellesa + atractiu essencial màgic

4 Com s’explica que hi hagi atracció?
  • Reforç
  • Termes econòmiques : inverteixes i obtens (equilibri 50%) > percepció de guany
  • Compromís es manté

5. Perquè mantenim les relacions?
Degut a un compromís (desig de continuar una relació) que inclou:

  • Dedicació personal:
Atracció envers l’altre i la nostra relació amb aquesta persona.

  • Compromís moral:
Sentit d’obligació i responsabilitat, vinculat als nostres valors.

  • Compromís per restricció:
Deixar la relació implica pèrdues.



6. Trencament de relacions: causa, curs i procés.
Factors que anuncien un trencament:
  • Una nova vida sembla ser la solució.
  • Hi ha persones alternatives.
  • Es tenen expectatives de fracàs.
  • No hi ha compromís.

Com es procedeix:
> Posició passiva:
  • Mostrar lleialtat (esperant que tot millori) o
  • Desatenció i abandonament (augment deteriorament de la relació).

> Posició activa:
  • Expressar-se (treballar per millorar la relació)
  • Retirar-se (finalitzar la relació).

Model de dissolució de la relació (Duck, 1988, 1998):

1. Fase intrapsíquica: introspecció amb poca demostració externa. Pressió de l’altre i possible cerca d’un tercer

2. Fase diàdica: conversa (o discussió) dels problemes entre les persones afectades

3. Fase social: fer públic el final, tractant de negociar amb el entorn i cercar recolzament

4. Fase de dol final: divisió de béns. Atribució post-mortem. Inici d’activitats compensatòries

-----

@lutxana

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

publicidad sexista

seguimos viendo aún ahora publicidad machista...
la mayoría de religiones se pusieron de acuerdo allá por la fecha que nació Jesucristo para denostar a la mujer de manera directa... y parece que a día de hoy esta misión sigue en pie... y nadie hace nada...
pero sigue sucediendo...

como vemos en su última campaña Coca cola decide que para acompañar a su curvilínea botella de su preciado licor... sea acompañada por un chico joven estilo hipster o perroflauta... con su guitarra al más puro estilo hippie setentero ¿o guitarrista de coro de iglesia?...


sin eslogan la imagen envía un sutil mensaje a los jóvenes para cambiar la cerveza por la bebida negra... quizás...


en el cartel que aparece una mujer... sólo aparecen unos grandes labios que se nota han sido aumentados por photoshop... y tras la botella denota un mensaje sexual... directo...
a mi personalmente me parece que no debería verse tan claramente la diferencia entre la imagen de la mujer y la del hombre... en una misma campaña pub…

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA

¿QUIERES CONSEGUIR MÁS SEGUIDORES EN LA PÁGINA DE FACEBOOK?¿QUIERES CONSEGUIR VENTAS DIRECTAS DESDE FACEBOOK?¿QUIERES CREAR DINAMISMO EN LAS PUBLICACIONES DE FACEBOOK?¿QUIERES DIFERENCIARTE EN LAS REDES SOCIALES DE TU COMPETÉNCIA?¿QUIERES INFLUENCIAR EN TUS PÚBLICOS DE MANERA ORIGINAL?¿QUIERES CAPTAR NUEVOS CLIENTES POTENCIALES?

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA:

PUBLICACIONES DIARIAS CREATIVAS RELACIONADAS CON TUS PRODUCTOS Y SERVICIOSIMAGENES CREATIVASTEXTOS DINÁMICOS QUE CREAN RELEVÁNCIA E INTERÉS EN TU ENTIDADARTÍCULOS PARA BLOG Y WEB DE CALIDAD QUE APORTEN POSICIONAMIENTO SEO NATURAL PARA TU WEBGESTIÓN CREATIVA DE REDES SOCIALES EN: FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM LINKEDIN PINTEREST YOUTUBE GOOGLE+ etc

CREACIÓN Y GESTIÓN DE TIENDAS ONLINE MAGENTO
CREACIÓN Y GESTIÓN DE CONTENIDOS PARA REDES SOCIALES \ SOCIAL MEDIA \ COMMUNITY MANAGER
DISEÑO GRÁFICO APLICADO  IMAGEN CORPORATIVA / LOGOTIPOS / CARTELES / CATÁLOGOS DIGITALES / PRESENTACIONES VIDEO ONLINEFOTOGRAFÍA DIGITAL \ RETOQUE…

la publicitat emocional ongs excesiva a barcelona

Pots veure a cada un dels costats d'una estació de bus de Barcelona un anunci de que mor un nen cada 20 segons i a l'altre banda un de un entrepà de fast food, categòricament hipòcrita. El missatge seria menja merda i dóna diners per que els nens no morin de gana


Aquests dies tinc que fer servir el metro i al entrar sents com una mica de depressió...
potser per veure la cara aburrida o inert de la get anant a la feina... a l'agost... potser per no tenir feina o per un problema pitjor...

a més de que la situació actual de la gent és bastant agobiant et trobes a les andanes cartells petits, grans i enormes, amb missatges molt intensos de publicitat emocional...
així els metges sense fronteres et claven l'eslògan: "el pitjor de les vacunes és no tenir-ne" i un número per enviar un sms amb el que es fa un donatiu parcial del total que déu quedar-se l'empresa que ho gestiona...
a un altre cartell els nens malalts de leucèmia... a un altre els d'Aldees infantils.…