Ves al contingut principal

LA MEDIACIÓ EN EL CONFLICTE


És necessaria quan:
  • Els sentiments de les parts són intensos i impedeixen un acord 
  • La comunicació (en qualitat i qualitat) és mediocre 
  • Les percepcions errònies i estereotips entorpeixen bescanvis productius 
  • Es repeteixen comportament negatius 
  • Hi ha desacord sobre la informació: Què es important? Com s’obté? Com s’avaluarà? 

 Avantatges:


  • És meu breu i econòmica que els processos judicials 
  • Facilita la comunicació i la presa de decisions 
  • És flexible 
  • Promou acords creatius i la gènesi d’idees innovadores 
  • Redueix tensions emocionals 
  • És voluntària 
  • Afavoreix vincles i sentit de responsabilitat 
  • Estimula complir els compromisos acordats 
Models de mediació

Model transformatiu (Bush i Folger, 1984) 

El seu objectiu és que les persones canviïn per millorar. 
Posa l’accent en dos aspectes: 
  • Revalorització: cadascú compren millor la situació, metes i interessos —més consciència. 
  • Reconeixement: de l’altre en tota la seva extensió 

Model de Carnevale (1986) 
Es basa en la importància atorgada a que les parts obtinguin allò que volen, i a la percepció de que hi 
hagi un camp comú que faciliti la solució. Compren quatre estratègies d’acció: 
  • Integració: + valor a les aspiracions, + camp comú 
  • Pressió: - valor a les aspiracions, - camp comú 
  •  Compensació: + valor a les aspiracions, - camp comú 
  •  Inacció: Si les parts pràcticament no necessiten d’ajuda
Principis de la mediació.
Concepció positiva del conflicte 
  • Ús del diàleg per davant d’agressions, fugides o submissions 
  • Potenciació del context cooperatiu 
  • Desenvolupament d’habilitats d’autorregulació i autocontrol
  • Pràctica de participació democràtica 
  • Desenvolupament d’actituds d’apertura, comprensió i empatia 
  • Fer protagonistes a les parts
Característiques:
  •  Mediació facilitadora: es controla el procés fent que les parts siguin conscients del mateix 
  • Mediació avaluadora: s’han de valorar les distintes opcions. És molt criticada 
  • Mediació transformadora: hi inclou la resolució del conflicte i l’aprenentatge de competències 
 Es pot ser més passiu o actiu (focalitzant en procés —condicions i habilitats— o el contingut —temes o problemes) 

Trets ideals de la persona mediadora

  • Sentit de l’humor 
  • Humanitat 
  • Modèstia, senzillesa, 
    naturalitat 
  • Capacitat d’escolta 
    activa, comprensió i 
    paciència 
  • Dotes de comunicador 
  • Convicció en el que fa 
  • Persuasió 
  • Discreció i prudència 
  • Equanimitat 
  • Sobrietat i exemple 
  • Capacitat de veure 
    més enllà d’allò 
    evident 
  • Observació curosa 
  • Poc lligam al el passat 
  • Ètica i integritat der 
    davant de tot 
@lutxana

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

publicidad sexista

seguimos viendo aún ahora publicidad machista...
la mayoría de religiones se pusieron de acuerdo allá por la fecha que nació Jesucristo para denostar a la mujer de manera directa... y parece que a día de hoy esta misión sigue en pie... y nadie hace nada...
pero sigue sucediendo...

como vemos en su última campaña Coca cola decide que para acompañar a su curvilínea botella de su preciado licor... sea acompañada por un chico joven estilo hipster o perroflauta... con su guitarra al más puro estilo hippie setentero ¿o guitarrista de coro de iglesia?...


sin eslogan la imagen envía un sutil mensaje a los jóvenes para cambiar la cerveza por la bebida negra... quizás...


en el cartel que aparece una mujer... sólo aparecen unos grandes labios que se nota han sido aumentados por photoshop... y tras la botella denota un mensaje sexual... directo...
a mi personalmente me parece que no debería verse tan claramente la diferencia entre la imagen de la mujer y la del hombre... en una misma campaña pub…

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA

¿QUIERES CONSEGUIR MÁS SEGUIDORES EN LA PÁGINA DE FACEBOOK?¿QUIERES CONSEGUIR VENTAS DIRECTAS DESDE FACEBOOK?¿QUIERES CREAR DINAMISMO EN LAS PUBLICACIONES DE FACEBOOK?¿QUIERES DIFERENCIARTE EN LAS REDES SOCIALES DE TU COMPETÉNCIA?¿QUIERES INFLUENCIAR EN TUS PÚBLICOS DE MANERA ORIGINAL?¿QUIERES CAPTAR NUEVOS CLIENTES POTENCIALES?

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA:

PUBLICACIONES DIARIAS CREATIVAS RELACIONADAS CON TUS PRODUCTOS Y SERVICIOSIMAGENES CREATIVASTEXTOS DINÁMICOS QUE CREAN RELEVÁNCIA E INTERÉS EN TU ENTIDADARTÍCULOS PARA BLOG Y WEB DE CALIDAD QUE APORTEN POSICIONAMIENTO SEO NATURAL PARA TU WEBGESTIÓN CREATIVA DE REDES SOCIALES EN: FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM LINKEDIN PINTEREST YOUTUBE GOOGLE+ etc

CREACIÓN Y GESTIÓN DE TIENDAS ONLINE MAGENTO
CREACIÓN Y GESTIÓN DE CONTENIDOS PARA REDES SOCIALES \ SOCIAL MEDIA \ COMMUNITY MANAGER
DISEÑO GRÁFICO APLICADO  IMAGEN CORPORATIVA / LOGOTIPOS / CARTELES / CATÁLOGOS DIGITALES / PRESENTACIONES VIDEO ONLINEFOTOGRAFÍA DIGITAL \ RETOQUE…

la publicitat emocional ongs excesiva a barcelona

Pots veure a cada un dels costats d'una estació de bus de Barcelona un anunci de que mor un nen cada 20 segons i a l'altre banda un de un entrepà de fast food, categòricament hipòcrita. El missatge seria menja merda i dóna diners per que els nens no morin de gana


Aquests dies tinc que fer servir el metro i al entrar sents com una mica de depressió...
potser per veure la cara aburrida o inert de la get anant a la feina... a l'agost... potser per no tenir feina o per un problema pitjor...

a més de que la situació actual de la gent és bastant agobiant et trobes a les andanes cartells petits, grans i enormes, amb missatges molt intensos de publicitat emocional...
així els metges sense fronteres et claven l'eslògan: "el pitjor de les vacunes és no tenir-ne" i un número per enviar un sms amb el que es fa un donatiu parcial del total que déu quedar-se l'empresa que ho gestiona...
a un altre cartell els nens malalts de leucèmia... a un altre els d'Aldees infantils.…