Ves al contingut principal

Com detectar i crear un conflicte

Condicions per a que el conflicte tingui èxit
Estratègies per estimular el conflicte
Optimitzar el rendiment mitjançant el conflicte

Condicions per a que el conflicte tingui èxit

Tipus de conflicte                Nivell de tensió          Interde- pendèn- cia metes

Orientat a les tasques            Baix                              Positiva

Relacional                             Mig                              Negativa

                                            Alt

Nivell de tensió 

Baix: 
Inactivitat, manca de la informació, baixa execució. No es  percep que s’hagi d’actuar de forma ràpida i determinant. 

Mig: 
Les parts cerquen i integren més informació, consideren més alternatives i aposten més activament per una solució.  És el més adequat. 

Alt: 
Es redueix la capacitat de percebre, processar i avaluar informació; hi ha més interaccions defensives i agressives. Sovint condueix a conseqüències menys eficaces o destructives. 

Crear i expandir els assumptes del conflicte:
  • Prestar atenció a les diferències en les opinions que les parts no havien identificat 
  • Fer circular informació que sigui percebuda com a  amenaçant 
  • Relacionar assumptes actuals amb altres de previs que no eren del conflicte 
  • Fer d’advocat del diable amb preguntes dialèctiques que introdueixin controvèrsia
  • Incrementar la percepció d’allò en joc 
  • Emfatitzar la importància de l’assumpte 
  • Parlar en termes de victòria i derrota 
  • Reforçar factors desencadenants com ara la  decepció i la sospita
Estimular comportaments polèmics
  • Lluita per temes 
  • Orientar l’atenció de
    l’altre envers les seves 
    frustracions 
  • Confrontar unilateral i
    agressivament 
  • Lluita per resultats 
  • Guanyar terreny i
    vèncer a l’oponent 
  • Fer ús de conductes
    de dominació 
L'emoció en els conflictes
És part fonamental per entendre la gestió del conflicte 

Model de compromís relacional 
Avalua com repercuteixen les trobades en les emocions dels negociadors. Hi inclou: 
  • Relacions de poder total (de cada negociador sobre l’altre —dependència) i relatiu (diferències de poder entre ambdues parts
Model diàmic de negociació diàtica
  • Afecte inicial 
És directament proporcional a la semblança amb l’oponent i els èxits previs 
  • Afecte experimentat durant la negociació 
Anticipar oponent bel·ligerant i no confirmar expectatives 
  • Afecte rere la negociació 
És més positiu quan la negociació supera les expectatives

Apunts de Judith Díaz Garcés

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

publicidad sexista

seguimos viendo aún ahora publicidad machista...
la mayoría de religiones se pusieron de acuerdo allá por la fecha que nació Jesucristo para denostar a la mujer de manera directa... y parece que a día de hoy esta misión sigue en pie... y nadie hace nada...
pero sigue sucediendo...

como vemos en su última campaña Coca cola decide que para acompañar a su curvilínea botella de su preciado licor... sea acompañada por un chico joven estilo hipster o perroflauta... con su guitarra al más puro estilo hippie setentero ¿o guitarrista de coro de iglesia?...


sin eslogan la imagen envía un sutil mensaje a los jóvenes para cambiar la cerveza por la bebida negra... quizás...


en el cartel que aparece una mujer... sólo aparecen unos grandes labios que se nota han sido aumentados por photoshop... y tras la botella denota un mensaje sexual... directo...
a mi personalmente me parece que no debería verse tan claramente la diferencia entre la imagen de la mujer y la del hombre... en una misma campaña pub…

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA

¿QUIERES CONSEGUIR MÁS SEGUIDORES EN LA PÁGINA DE FACEBOOK?¿QUIERES CONSEGUIR VENTAS DIRECTAS DESDE FACEBOOK?¿QUIERES CREAR DINAMISMO EN LAS PUBLICACIONES DE FACEBOOK?¿QUIERES DIFERENCIARTE EN LAS REDES SOCIALES DE TU COMPETÉNCIA?¿QUIERES INFLUENCIAR EN TUS PÚBLICOS DE MANERA ORIGINAL?¿QUIERES CAPTAR NUEVOS CLIENTES POTENCIALES?

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA:

PUBLICACIONES DIARIAS CREATIVAS RELACIONADAS CON TUS PRODUCTOS Y SERVICIOSIMAGENES CREATIVASTEXTOS DINÁMICOS QUE CREAN RELEVÁNCIA E INTERÉS EN TU ENTIDADARTÍCULOS PARA BLOG Y WEB DE CALIDAD QUE APORTEN POSICIONAMIENTO SEO NATURAL PARA TU WEBGESTIÓN CREATIVA DE REDES SOCIALES EN: FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM LINKEDIN PINTEREST YOUTUBE GOOGLE+ etc

CREACIÓN Y GESTIÓN DE TIENDAS ONLINE MAGENTO
CREACIÓN Y GESTIÓN DE CONTENIDOS PARA REDES SOCIALES \ SOCIAL MEDIA \ COMMUNITY MANAGER
DISEÑO GRÁFICO APLICADO  IMAGEN CORPORATIVA / LOGOTIPOS / CARTELES / CATÁLOGOS DIGITALES / PRESENTACIONES VIDEO ONLINEFOTOGRAFÍA DIGITAL \ RETOQUE…

la publicitat emocional ongs excesiva a barcelona

Pots veure a cada un dels costats d'una estació de bus de Barcelona un anunci de que mor un nen cada 20 segons i a l'altre banda un de un entrepà de fast food, categòricament hipòcrita. El missatge seria menja merda i dóna diners per que els nens no morin de gana


Aquests dies tinc que fer servir el metro i al entrar sents com una mica de depressió...
potser per veure la cara aburrida o inert de la get anant a la feina... a l'agost... potser per no tenir feina o per un problema pitjor...

a més de que la situació actual de la gent és bastant agobiant et trobes a les andanes cartells petits, grans i enormes, amb missatges molt intensos de publicitat emocional...
així els metges sense fronteres et claven l'eslògan: "el pitjor de les vacunes és no tenir-ne" i un número per enviar un sms amb el que es fa un donatiu parcial del total que déu quedar-se l'empresa que ho gestiona...
a un altre cartell els nens malalts de leucèmia... a un altre els d'Aldees infantils.…