Ir al contenido principal

la presa de decisions

Tècniques de negociació i presa de decisions.
La presa de decisions: tècniques de grup en les organitzacions.
Formes bàsiques d'agrupació humana en la nostre societat occidental actual:

Agrupament: 
  • sense organització > masses
  • amb organització > 
complexa > societat
- simple > informal : grups / formal : empresa

Microgrups i macrogrups:

Dimensió  Microgrups  /  Macrogrups 
Origen            Naturals           Provocats 
Vincle            Afectius           Utilitaris 
Contacte         Directe            Indirecte 
Relacions       Primaris           Secundaris 
Accés             Oberts              Tancats 
Organització  Informal          Formal



Treball en Grup

Avantatges
  • Més informació coneixements i habilitats 
  • Diversitat de punts de vista, perspectiva més àmplia 
  • Mitjà per generar noves idees i solucions creatives 
  • La participació genera implicació, confiança i seguretat 
  • Aspecte cabdal de la identitat social 
Inconvenients
  • Més lentitud en els processos 
  • Afavoriment de la conformitat 
  • Dificultats de comunicació degut a manca d’habilitats comunicatives 
  • Potencial manipulació de algun membre o minoria 
  • Possibles efectes negatius de l’estatus o gènere 
  • Aparició de la mandra social 
  • Complaença grupal, polarització de judicis, 
  • pensament grupal 


Model general de presa de
decisions
1. Identificació, presa de consciència o diagnòstic
  • Aconseguir una definició operativa del problema

2. Creació d’una estructura de presa de decisions
  • Estratègia per resoldre / decidir, amb les seves tècniques 

3. Identificació d’alternatives i valoració dels criteris de decisió           
  • Fer ús de mètodes per generar alternatives de resposta / solucions             
  • Tenir clars els criteris de decisió (Utilitaris? Egoistes? Altruistes?)

4. Discussió d’alternatives 
  • Fase més delicada pel que fa als conflictes 
  • Evitar procastinació i precipitació 

5. Elecció de l’alternativa més adequada 
  • Segons qualitat, adequació, viabilitat, entre d’altres
  • Implementació de la decisió adoptada 
  • Posada en pràctica, sigui per part del grup o d’altres instàncies de l’organització

6. Avaluació de la decisió 
  • Seguiment de la bondat i eficàcia, a partir d’indicadors objectivables i mesurables

Gestionar el coneixement en els grups 
Consisteix en adquirir, crear, actualitzar, transferir i/o renovar el coneixement 
  • Fa possible realitzar eficaçment les activitats, a més de subsistir en situacions d’incertesa i molt dinamisme 
  • Si la informació està en el grup sense ser coneguda o estar compartida: no hi ha coneixement
Mapes de coneixement

Supòsits del grup       /        Detectar el coneixement
Coneix                        >          És inferior al requerit per a l’activitat 
Ignora que coneix      >          És inferior al de la competència 
Sap que desconeix     >          Està insuficientment protegit (possibles fuites)
Ignora que desconeix >         Pot afrontar la pèrdua de membres 

Qui es qui (pàgines grogues)
Identificar els coneixements dels membres que resulta d’utilitat al grup 
  • Perfil i experiència professional 
  • Coneixements fonamentals i complementaris 
  • Habilitats tècniques i socials 
  • Experiències pràctiques 
  • Punts forts 

Dinàmica de grups a les xarxes socials

Característiques estructurals 
  • volum, densitat, 
  • composició, dispersió, homogeneïtat 
Funcions dels seus vincles 
  • companyia social, suport emocional, guia cognitiva i consells, suport material, 
  • accés a nous contactes
Atributs dels vincles 
  • funcions que prevalen, versatilitat, reciprocitat, compromís, freqüència de contactes i historial de la relació 
Connexions
  • porter (exterior i interior), enllaç, aïllat
Historials d’aprenentatge 
Experiències més significatives de forma directa o vicària en un context de treball:
  • Descripció: antecedents, esdeveniment crític, conseqüències 
  • Anàlisi: valoració dels fets 
  • Conclusió: orientació pràctica 
@lutxana

font: apunts de Jose Vicente Pestana

Entradas populares de este blog

películas de lesbianas

películas de lesbianas * si te apecete ver cine y que tenga relación con tu vida, si eres lesbiana y no quieres ver más películas de heteros y patriarcales, puedes ver las siguientes películas de lesbianas,  que aunque no son la verdad muy positivas, explican historias entre mujeres que tienen relaciones sexuales, se aman, o se odian y pasan por momentos dulces y agridulces, como cualquier otra persona... cada año van saliendo nuevos títulos que merecen la pena verse aunque sigamos esperando películas lésbicas más positivas y feministas, que traten temas de amor propio de lesbianas, más que anécdotas... queremos cine lésbico desacomplejado... (en esta lista de películas de lesbianas están las que están no todas las que lo son... es una lista que irá creciendo mientras vaya visualizando los films que faltan, aunque hay muchas que he visto y no están ... DUCK BUTTER 2018 Dos mujeres, insatisfechas con su vida amorosa, deciden hacer un pacto para pasar 24 horas jun...

💙 Masterclass *EMPLEO FUTURO * TENDENCIAS DIGITALES Judith Díaz Garcés

💙 Masterclass *EMPLEO FUTURO * TENDENCIAS DIGITALES Judith Díaz Garcés 💙 Masterclass EMPLEO FUTURO TENDENCIAS & NOVEDADES 2023 Profesora Judith Díaz Garcés Master Marketing Digital CIPSA Barcelona Bilbao LINK BLOG: https://cipsa.net/empleo-futuro/ Recupera en este link las Masterclas en directos de 2023: PLAYLIST 2023 MASTER MARKETING DIGITAL     • 2023 MARKETING DI...  

videoclip el balcón de europa Pfusion by Lutxana

Nuevo Videoclip de la canción "El balcón de Europa" de Pfusion  by Lutxana art* https://www.youtube.com/watch?v=K7KEtVlhNiw&list=UUw6FsyeDPnviYsDiS7gERDg La idea surge de intentar recrear unos instantes de cotidianidad de los de los momentos íntimos y propios de una niña de 6 años de visita en casa de su visabuela una tarde de domingo, y el niño de 7 años. La canción podría inspirar muchas otras ideas, pero recordando el primer videoclip realizado para este mismo artista en 2012 con la canción "Helarte" con la misma niña entonces con solo 3 años y el niño de 4 años, y volver a visionarlos en una situación íntima ante la cámara, esta vez, en invierno, la primera vez era en verano, cobra un sentido especial, con la sensación de poder detener el tiempo por unos minutos de la vida de estas personas y transmitirlo junto a esta bella canción. En la primera ocasión la idea fue recrear una situación como de ensueño: cuando vas a la playa cuando eres pequ...