Ves al contingut principal

la presa de decisions

Tècniques de negociació i presa de decisions.
La presa de decisions: tècniques de grup en les organitzacions.
Formes bàsiques d'agrupació humana en la nostre societat occidental actual:

Agrupament: 
  • sense organització > masses
  • amb organització > 
complexa > societat
- simple > informal : grups / formal : empresa

Microgrups i macrogrups:

Dimensió  Microgrups  /  Macrogrups 
Origen            Naturals           Provocats 
Vincle            Afectius           Utilitaris 
Contacte         Directe            Indirecte 
Relacions       Primaris           Secundaris 
Accés             Oberts              Tancats 
Organització  Informal          Formal



Treball en Grup

Avantatges
  • Més informació coneixements i habilitats 
  • Diversitat de punts de vista, perspectiva més àmplia 
  • Mitjà per generar noves idees i solucions creatives 
  • La participació genera implicació, confiança i seguretat 
  • Aspecte cabdal de la identitat social 
Inconvenients
  • Més lentitud en els processos 
  • Afavoriment de la conformitat 
  • Dificultats de comunicació degut a manca d’habilitats comunicatives 
  • Potencial manipulació de algun membre o minoria 
  • Possibles efectes negatius de l’estatus o gènere 
  • Aparició de la mandra social 
  • Complaença grupal, polarització de judicis, 
  • pensament grupal 


Model general de presa de
decisions
1. Identificació, presa de consciència o diagnòstic
  • Aconseguir una definició operativa del problema

2. Creació d’una estructura de presa de decisions
  • Estratègia per resoldre / decidir, amb les seves tècniques 

3. Identificació d’alternatives i valoració dels criteris de decisió           
  • Fer ús de mètodes per generar alternatives de resposta / solucions             
  • Tenir clars els criteris de decisió (Utilitaris? Egoistes? Altruistes?)

4. Discussió d’alternatives 
  • Fase més delicada pel que fa als conflictes 
  • Evitar procastinació i precipitació 

5. Elecció de l’alternativa més adequada 
  • Segons qualitat, adequació, viabilitat, entre d’altres
  • Implementació de la decisió adoptada 
  • Posada en pràctica, sigui per part del grup o d’altres instàncies de l’organització

6. Avaluació de la decisió 
  • Seguiment de la bondat i eficàcia, a partir d’indicadors objectivables i mesurables

Gestionar el coneixement en els grups 
Consisteix en adquirir, crear, actualitzar, transferir i/o renovar el coneixement 
  • Fa possible realitzar eficaçment les activitats, a més de subsistir en situacions d’incertesa i molt dinamisme 
  • Si la informació està en el grup sense ser coneguda o estar compartida: no hi ha coneixement
Mapes de coneixement

Supòsits del grup       /        Detectar el coneixement
Coneix                        >          És inferior al requerit per a l’activitat 
Ignora que coneix      >          És inferior al de la competència 
Sap que desconeix     >          Està insuficientment protegit (possibles fuites)
Ignora que desconeix >         Pot afrontar la pèrdua de membres 

Qui es qui (pàgines grogues)
Identificar els coneixements dels membres que resulta d’utilitat al grup 
  • Perfil i experiència professional 
  • Coneixements fonamentals i complementaris 
  • Habilitats tècniques i socials 
  • Experiències pràctiques 
  • Punts forts 

Dinàmica de grups a les xarxes socials

Característiques estructurals 
  • volum, densitat, 
  • composició, dispersió, homogeneïtat 
Funcions dels seus vincles 
  • companyia social, suport emocional, guia cognitiva i consells, suport material, 
  • accés a nous contactes
Atributs dels vincles 
  • funcions que prevalen, versatilitat, reciprocitat, compromís, freqüència de contactes i historial de la relació 
Connexions
  • porter (exterior i interior), enllaç, aïllat
Historials d’aprenentatge 
Experiències més significatives de forma directa o vicària en un context de treball:
  • Descripció: antecedents, esdeveniment crític, conseqüències 
  • Anàlisi: valoració dels fets 
  • Conclusió: orientació pràctica 
@lutxana

font: apunts de Jose Vicente Pestana
Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

publicidad sexista

seguimos viendo aún ahora publicidad machista...
la mayoría de religiones se pusieron de acuerdo allá por la fecha que nació Jesucristo para denostar a la mujer de manera directa... y parece que a día de hoy esta misión sigue en pie... y nadie hace nada...
pero sigue sucediendo...

como vemos en su última campaña Coca cola decide que para acompañar a su curvilínea botella de su preciado licor... sea acompañada por un chico joven estilo hipster o perroflauta... con su guitarra al más puro estilo hippie setentero ¿o guitarrista de coro de iglesia?...


sin eslogan la imagen envía un sutil mensaje a los jóvenes para cambiar la cerveza por la bebida negra... quizás...


en el cartel que aparece una mujer... sólo aparecen unos grandes labios que se nota han sido aumentados por photoshop... y tras la botella denota un mensaje sexual... directo...
a mi personalmente me parece que no debería verse tan claramente la diferencia entre la imagen de la mujer y la del hombre... en una misma campaña pub…

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA

¿QUIERES CONSEGUIR MÁS SEGUIDORES EN LA PÁGINA DE FACEBOOK?¿QUIERES CONSEGUIR VENTAS DIRECTAS DESDE FACEBOOK?¿QUIERES CREAR DINAMISMO EN LAS PUBLICACIONES DE FACEBOOK?¿QUIERES DIFERENCIARTE EN LAS REDES SOCIALES DE TU COMPETÉNCIA?¿QUIERES INFLUENCIAR EN TUS PÚBLICOS DE MANERA ORIGINAL?¿QUIERES CAPTAR NUEVOS CLIENTES POTENCIALES?

GESTIÓN PROFESIONAL DE REDES SOCIALES EFECTIVA:

PUBLICACIONES DIARIAS CREATIVAS RELACIONADAS CON TUS PRODUCTOS Y SERVICIOSIMAGENES CREATIVASTEXTOS DINÁMICOS QUE CREAN RELEVÁNCIA E INTERÉS EN TU ENTIDADARTÍCULOS PARA BLOG Y WEB DE CALIDAD QUE APORTEN POSICIONAMIENTO SEO NATURAL PARA TU WEBGESTIÓN CREATIVA DE REDES SOCIALES EN: FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM LINKEDIN PINTEREST YOUTUBE GOOGLE+ etc

CREACIÓN Y GESTIÓN DE TIENDAS ONLINE MAGENTO
CREACIÓN Y GESTIÓN DE CONTENIDOS PARA REDES SOCIALES \ SOCIAL MEDIA \ COMMUNITY MANAGER
DISEÑO GRÁFICO APLICADO  IMAGEN CORPORATIVA / LOGOTIPOS / CARTELES / CATÁLOGOS DIGITALES / PRESENTACIONES VIDEO ONLINEFOTOGRAFÍA DIGITAL \ RETOQUE…

la publicitat emocional ongs excesiva a barcelona

Pots veure a cada un dels costats d'una estació de bus de Barcelona un anunci de que mor un nen cada 20 segons i a l'altre banda un de un entrepà de fast food, categòricament hipòcrita. El missatge seria menja merda i dóna diners per que els nens no morin de gana


Aquests dies tinc que fer servir el metro i al entrar sents com una mica de depressió...
potser per veure la cara aburrida o inert de la get anant a la feina... a l'agost... potser per no tenir feina o per un problema pitjor...

a més de que la situació actual de la gent és bastant agobiant et trobes a les andanes cartells petits, grans i enormes, amb missatges molt intensos de publicitat emocional...
així els metges sense fronteres et claven l'eslògan: "el pitjor de les vacunes és no tenir-ne" i un número per enviar un sms amb el que es fa un donatiu parcial del total que déu quedar-se l'empresa que ho gestiona...
a un altre cartell els nens malalts de leucèmia... a un altre els d'Aldees infantils.…