Vés al contingut principal

la presa de decisions

Tècniques de negociació i presa de decisions.
La presa de decisions: tècniques de grup en les organitzacions.
Formes bàsiques d'agrupació humana en la nostre societat occidental actual:

Agrupament: 
  • sense organització > masses
  • amb organització > 
complexa > societat
- simple > informal : grups / formal : empresa

Microgrups i macrogrups:

Dimensió  Microgrups  /  Macrogrups 
Origen            Naturals           Provocats 
Vincle            Afectius           Utilitaris 
Contacte         Directe            Indirecte 
Relacions       Primaris           Secundaris 
Accés             Oberts              Tancats 
Organització  Informal          Formal



Treball en Grup

Avantatges
  • Més informació coneixements i habilitats 
  • Diversitat de punts de vista, perspectiva més àmplia 
  • Mitjà per generar noves idees i solucions creatives 
  • La participació genera implicació, confiança i seguretat 
  • Aspecte cabdal de la identitat social 
Inconvenients
  • Més lentitud en els processos 
  • Afavoriment de la conformitat 
  • Dificultats de comunicació degut a manca d’habilitats comunicatives 
  • Potencial manipulació de algun membre o minoria 
  • Possibles efectes negatius de l’estatus o gènere 
  • Aparició de la mandra social 
  • Complaença grupal, polarització de judicis, 
  • pensament grupal 


Model general de presa de
decisions
1. Identificació, presa de consciència o diagnòstic
  • Aconseguir una definició operativa del problema

2. Creació d’una estructura de presa de decisions
  • Estratègia per resoldre / decidir, amb les seves tècniques 

3. Identificació d’alternatives i valoració dels criteris de decisió           
  • Fer ús de mètodes per generar alternatives de resposta / solucions             
  • Tenir clars els criteris de decisió (Utilitaris? Egoistes? Altruistes?)

4. Discussió d’alternatives 
  • Fase més delicada pel que fa als conflictes 
  • Evitar procastinació i precipitació 

5. Elecció de l’alternativa més adequada 
  • Segons qualitat, adequació, viabilitat, entre d’altres
  • Implementació de la decisió adoptada 
  • Posada en pràctica, sigui per part del grup o d’altres instàncies de l’organització

6. Avaluació de la decisió 
  • Seguiment de la bondat i eficàcia, a partir d’indicadors objectivables i mesurables

Gestionar el coneixement en els grups 
Consisteix en adquirir, crear, actualitzar, transferir i/o renovar el coneixement 
  • Fa possible realitzar eficaçment les activitats, a més de subsistir en situacions d’incertesa i molt dinamisme 
  • Si la informació està en el grup sense ser coneguda o estar compartida: no hi ha coneixement
Mapes de coneixement

Supòsits del grup       /        Detectar el coneixement
Coneix                        >          És inferior al requerit per a l’activitat 
Ignora que coneix      >          És inferior al de la competència 
Sap que desconeix     >          Està insuficientment protegit (possibles fuites)
Ignora que desconeix >         Pot afrontar la pèrdua de membres 

Qui es qui (pàgines grogues)
Identificar els coneixements dels membres que resulta d’utilitat al grup 
  • Perfil i experiència professional 
  • Coneixements fonamentals i complementaris 
  • Habilitats tècniques i socials 
  • Experiències pràctiques 
  • Punts forts 

Dinàmica de grups a les xarxes socials

Característiques estructurals 
  • volum, densitat, 
  • composició, dispersió, homogeneïtat 
Funcions dels seus vincles 
  • companyia social, suport emocional, guia cognitiva i consells, suport material, 
  • accés a nous contactes
Atributs dels vincles 
  • funcions que prevalen, versatilitat, reciprocitat, compromís, freqüència de contactes i historial de la relació 
Connexions
  • porter (exterior i interior), enllaç, aïllat
Historials d’aprenentatge 
Experiències més significatives de forma directa o vicària en un context de treball:
  • Descripció: antecedents, esdeveniment crític, conseqüències 
  • Anàlisi: valoració dels fets 
  • Conclusió: orientació pràctica 
@lutxana

font: apunts de Jose Vicente Pestana
Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Rituals de Sant Joan. NIT DE BRUIXES

Per Sant Joan, a part de tirar petards, també hi ha rituals per a fer. 


Foc i fogueres
-Saltar la foguera per purificar-se.
-La tradició diu que si els enamorats salten una foguera set vegades agafats de les mans, seran feliços plegats la resta de les seues vides.
-Era costum acostar-hi els infants per prevenir-los dels mals.
-També com a mètode purificador, es llençaven objectes vells i cabeces d'alls per menjar-se-les després.
-Si una brasa o una espurna toca la roba que porta una persona aquesta Nit, la persona es casarà abans que acabi l'any.
-Tradicionalment es tiraven brases als pous per purificar l'aigua.
-Les cendres, per la seua banda, tenen la capacitat de guarir els ulls de poll, les malalties de la pell, els grans de la cara, els eczèmes i eviten la suor de les mans.
-Per guarir malalties o per fer forts els infants, hom s'acosta al foc o es passeja per damunt de les brases, ja que aquesta nit sembla que no cremen (millor no provar-ho).

L'aigua -Segons antigues tr…

publicidad sexista

seguimos viendo aún ahora publicidad machista...
la mayoría de religiones se pusieron de acuerdo allá por la fecha que nació Jesucristo para denostar a la mujer de manera directa... y parece que a día de hoy esta misión sigue en pie... y nadie hace nada...
pero sigue sucediendo...

como vemos en su última campaña Coca cola decide que para acompañar a su curvilínea botella de su preciado licor... sea acompañada por un chico joven estilo hipster o perroflauta... con su guitarra al más puro estilo hippie setentero ¿o guitarrista de coro de iglesia?...


sin eslogan la imagen envía un sutil mensaje a los jóvenes para cambiar la cerveza por la bebida negra... quizás...


en el cartel que aparece una mujer... sólo aparecen unos grandes labios que se nota han sido aumentados por photoshop... y tras la botella denota un mensaje sexual... directo...
a mi personalmente me parece que no debería verse tan claramente la diferencia entre la imagen de la mujer y la del hombre... en una misma campaña pub…

Tendencias 2016

Éste año promete... mucha luz*
Acabamos el año de la cabra y el 8 de febrero 2016, empieza el año del mono chino...


El 8 de Febrero del 2016 comienza el año del Mono de Fuego en el Horóscopo Chino, según el calendario del zodiaco, y termina el 27 de Enero de 2017. 2016 es el año chino 4713 según su calendario. El nombre chino del 2016 en el calendario del horóscopo chino es .
El mono es el noveno de los 12 animales del zodiaco chino. Cada año se relaciona con un signo animal de acuerdo con un ciclo de 12 años. + info en: http://www.horoscopochino-2016.com/
Saturno sigue retrógrado... para que sigamos conociéndonos aún más... necesitamos más relax, paciencia a kilos... e ilusión y pasión... y por fin a hacernos responsables de nosotras mismas... vive, disfruta y experimenta...

+ aquí puedes encontrar lo que nos depara a cada signo del  zodíaco en 2016 www.cassanya.com/horoscopo-anual/ >>

y las cifras del número  2016 suman 9, final de un ciclo... profundizar, la mística, el encuentro co…